וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדחיפה שהובילה את המתמודד מנינג'ה ישראל היישר להייטק

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 10:18

אדם פרנק הגיע לנינג'ה ישראל, תיעד את התהליך ברשתות החברתיות וצבר אלפי עוקבים. הפניות הרבות שקיבל אחר כך עודדו אותו לפתוח סטארט-אפ: "בונים תשתית לייצור אינטראקציות מהירות בין מובילי דעת הקהל לעוקבים"

"בהערכה גסה, יש בעולם למעלה מ-50 מיליון משפיענים ומובילי דעת קהל ברשתות החברתיות. כל ילד שלישי בארצות הברית רוצה להיות עם נוכחות משמעותית בסושיאל מדיה, זה העתיד. העוצמה של אותם יוצרים והנכס הגדול ביותר שלהם, זה הם עצמם, והקשר שלהם עם הקהל הוא הכוח המשמעותי ביותר שלהם, שם יש הזדמנות ענקית לעשות הכנסה בצורה אותנטית ומעצימה. אגב, רק 11% רוצים להיות אסטרונאוט".

הדובר הוא אדם פרנק, מנכ"ל ומייסד-שותף בוויזיו (Wisio). פרנק, מתמודד לשעבר בנינג'ה ישראל, המשמש כיום כמנכ"ל, בעצמו מוביל דעת קהל במרחב הדיגיטלי ומשם ביחד עם עידן מאור המשמש כסמנכ"ל מוצר, הם הקימו את הסטארטאפ וויזיו (Wisio).

מימין לשמאל: עידן מאור סמנכ״ל מוצר, אדם פרנק מנכ״ל. Wisio,
אדם פרנק (משמאל) עם סמנכ"ל המוצר עידן מאור/Wisio

לפני מספר שנים פרנק החליט לעשות שינוי בחיים שלו. הוא אימץ אורח חיים ספורטיבי, תזונה בריאה והשיל ממשקלו 25 קילוגרם. בהמשך, גם הגיע כאמור לנינג'ה ישראל. את התהליך תיעד ברשתות החברתיות, ואט-אט צבר אלפי עוקבים שהביעו עניין בתהליך האישי שעבר. במהלך אותה תקופה וגם לאחריה, פרנק קיבל עשרות רבות של פניות מעוקבים, שרצו להתייעץ, לקבל הכוונה ולשמוע באופן אישי על התהליך שעשה. עומס הפניות והיעדר תמריץ לספק להן מענה, הובילו לכך שאכן מרבית הפניות נשארו בתיבת ההודעות ולא ניתן להן כל מענה.

"המשכנו לחקור את הבעיה וראינו שיש כל כך הרבה יוצרים ייחודיים בעלי השפעה עצומה בתחומם, עם ביקוש עצום לתשומת לב והקשבה. בזמן שהעוקבים מבקשים ומוכנים לשלם כסף משמעותי עבור כמה דק' של הקשבה, היוצרים מחפשים דרך לעשות הכנסה משמעותית בצורה אותנטית, שמחזקת את הקשר שלהם עם הקהל ומשחררת אותם מהתלות בעסקאות פרסום. "מכאן למעשה צץ הרעיון להקים את וויזיו", אומר פרנק. "להישמע, ולהיראות על ידי מי שמשפיע עלינו, זה רצון אנושי בסיסי".

"להתייעץ עם מי שנתן לך את ההשראה"

איך זה נראה למעשה? וויזיו פיתחה פלטפורמה טכנולוגית מתקדמת המאפשרת לעוקבים של יוצרים ומובילי דעת קהל, לבקש תשומת לב ולהביע את עצמם בכל צורה שהיא. הם יכולים לקבל סרטון אישי מאותו יוצר, הכול על פי מחיר שהוחלט על ידי היוצר. "התשתית הטכנולוגית שאנחנו בונים מאפשרת לאותם יוצרים לקיים את אותן אינטראקציות במהירות, ובצורה שממקסמת את ההכנסה ואת התהודה. עבור העוקבים זאת הזדמנות להיראות על ידי מי שנותן לנו השראה בכל תחום. בעולם שבו בדידות היא המגפה האמיתית, אתם יכולים לדמיין את העוצמה של לקבל פידבק על השירה שלך מזמרת שאחריה אתה עוקב בספוטיפיי ופתחה לך את היצירתיות וההשראה, או לחילופין להתייעץ על אתגר אישי ביחד עם מי שנתן לך אומץ לפתוח עסק וללכת על החלומות שלך, שאחריו אתה עוקב ביוטיוב על בסיס שבועי", אומר עידן, שבעברו היה מוזיקאי ומפיק, וגילה את המוזיקה מחדש דרך הרשתות החברתיות, "מה שמשאיר אותנו ערים בלילה, אלה מיליארדי העוקבים ברשתות החברתיות שיכולים ליהנות מגישה אמיתית לדמויות הנערצות עליהם, ואלה מקבלים תמריץ לספק מענה לעשרות ומאות ההודעות והבקשות שנשלחות אליהם מדי יום. הגיע הזמן ליצור מרחב ווירטואלי יותר קרוב".

החברה גייסה עד כה 1.6 מיליון דולר בגיוס פרה-סיד מקרנות הון-סיכון, אנג'לים מובילים בתחום, והרשות לחדשנות, ובקרוב תצא לסבב גיוס סיד במטרה לגייס 5 מיליון דולר. "בשנה האחרונה הפלטפורמה הניבה הכנסות משמעותיות, וזה רק במסגרת מוצר ראשוני וללא כל הוצאה על שיווק", משתף פרנק. "מאות יוצרים ומובילי דעת קהל בעולם הצטרפו לפלטפורמה, ועוד אלפים שמבקשים להצטרף בימים אלה. ראינו שיש נכונות גדולה מאוד של עוקבים להשתמש בפלטפורמה כזו, כאשר חתך הגילאים 19-44 הוא הבולט ביותר, עם הוצאה ממוצעת של למעלה מ-30 דולרים עבור תוכן הווידאו, כאשר למעלה מ-50% חוזרים לפלטפורמה לאינטראקציה נוספת בתשלום".

הפלטפורמה של וויזיו, פועלת באופן עצמאי לרשתות החברתיות, ויש שם יוצרים מיוטיוב, טיקטוק, אינסטגרם, ומובילי קהילות. עבור כל טרנזקציה גובה החברה 20% עמלה מהיוצר. התעריף לכל אינטראקציה ופעולה בפלטפורמה נקבעת באופן על ידי כל אחד מהיוצרים באופן חופשי. "אנחנו רואים שינוי משמעותי בתפישה ברשתות החברתיות בשנים האחרונות. הצופים רוצים יותר ויותר לקחת חלק אקטיבי בשיח מול היוצרים, להפסיק להיות רק "לייק" ולשוב להיות "אנשים", השינוי הזה טומן בחובו הזדמנות אדירה", מסכם אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully