וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא גאווה: ישראל היא שיאנית העולם בחיפוש אחר טיפולי המרה

עודכן לאחרונה: 22.6.2021 / 21:51

לאור היקף התופעה, גוגל, האגודה למען הלהט"ב וחברותא יוצאים בקמפיין להעלאת המודעות לסכנות הטמונות ב"טיפולים". השאלות שהכי עניינו ישראלים: מהו טיפול המרה, האם הוא חוקי וכמה הוא עולה?

הקמפיין של גוגל/גוגל

כחלק מקמפיין חדש של גוגל בישראל בשיתוף האגודה ועמותת חברותא, מדווחת החברה כי לפי Google Trends, ישראל היא שיאנית עולם בחיפוש אחר טיפולי המרה (לצד קוסטה ריקה). בנוסף, תוצאות החיפוש החזויות למונח טיפולי המרה, המבוססות בין היתר על פופולריות החיפוש, מראות שלא מעט ישראלים מחפשים גם מחירים ומידת הצלחה של טיפולי המרה וטיפולים המיועדים לנשים.

לצד חגיגות הגאווה, גם ב-2021 להט"בים עדיין נחשפים לטיפולי המרה שנועדו "לתקן" את הזהות המינית או המגדרית שלהם באמצעות טיפולי המרה, שנמצאו כלא יעילים ואף מזיקים. אם תהיתם, השאלות שהכי עניינו ישראלים: מהו טיפול המרה, האם הוא חוקי וכמה הוא עולה?

המהלך המשותף מורכב מסרטון להעלאת מודעות, שיקודם ברשתות החברתיות וצירוף של עמותת חברותא לתכנית Google Ad Grants, המאפשרת למלכ"רים לפרסם מודעות בתוצאות החיפוש של Google.com. כך המידע המציל החיים של ארגוני הגאווה יגיע ליותר משפחות ישראליות שמחפשות אחר מידע על הפרקטיקה המסוכנת.

מתוך הקמפיין של גוגל. גוגל,
מתוך הקמפיין של גוגל/גוגל

במקביל, במקביל משיקים "חברותא" בשיתוף עיריית תל אביב והמרכז הגאה מרכז למאבק בטיפולי המרה שיוביל את המאמצים להפסקתם המוחלטת. חברת נור מדיה תרמה שלט חוצות בנתיבי איילון ובו המסר: "אומרים לא לטיפולי המרה".

הסרטון נפתח במונחי חיפוש של הורה הדואג לבנו על רקע נטייתו המינית כמו "מתי מתחילים לצאת עם בנות" "איך מתקנים ילד הומו" ו"טיפולי המרה". לאחר מכן מובאת העמדה של ההסתדרות הרפואית בישראל לפיה "טיפולים לשינוי נטייה מינית אינם יעילים ועלולים להסב נזק נפשי כמו חרדה, דיכאון ואובדנות". הסרטון מסתיים בקידום של קו הקשב והמרכז למאבק בהמרה המציעים אוזן קשבת וסיוע מקצועי ללהטב"ם ובני משפחותיהם.

"אחד מכל שלושה מהחברים בחברותא עבר "טיפולי המרה". אנחנו שמחים שסרטון העלאת המודעות שיצרנו עם Google והאגודה יגיע לציבור בישראל עם האמירה הברורה שטיפולי המרה לא עובדים ואף מסוכנים", אמר נתנאל שלר, מנכ"ל חברותא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הדמיה של שלט חוצות לקמפיין שיעלה באיילון. באדיבות נור,
הדמיה של שלט חוצות לקמפיין שיעלה באיילון/באדיבות נור

נורית שיין יו"ר האגודה למען הלהט"ב: "טיפולי המרה" הם התעללות נפשית ופיזית במסווה של טיפול נפשי. כל גורמי המקצוע המובילים בארץ ובעולם כבר קבעו מזמן שמדובר בפרקטיקה מסוכנת ומניפולציה שנעשית על חשבון "המטופל" ומביאה לתופעות קשות של דיכאון ואובדנות. כיום כבר ברור שאיסור ההתעללות בחוק היא עניין של דיני נפשות. עמדה זו אומצה בחקיקה בעשרות מדינות שונות בעולם ונמשיך להיאבק עד לסיום ההתעללות גם בישראל".

ברק רגב, מנכ"ל Google בישראל ציין:" Google תמיד הייתה בת ברית של הקהילה הגאה בארץ ובעולם. אני גאה במהלך שיצרנו עם האגודה וחברותא שיוכל להציל נפשות רבות. כל מי שיוצא מהארון, בין אם על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית, צריך להתקבל באהבה וללא תנאים".

בתחילת החודש, Google הכריזה על מספר יוזמות למען הקהילה הגאה, ביניהן: תרומה של ארבעה מיליון דולר לעמותות להט"ב ברחבי העולם, בדגש על קהילת הטרנס, בקידום הגנה משפטית ואספקת מזון, מחסה והכשרות מקצועיות. החברה הכריזה גם על סימון תאי שירותים ללא מגדר במפות גוגל ועל שליטה על הזיכרונות באפליקציית Google Photos שתסייע למשתמשים מקהילת הטרנס לבחור מתי להיחשף לתמונות מהעבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully