וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט הכריזה על Windows 11

עודכן לאחרונה: 24.6.2021 / 23:52

ענקית התוכנה חשפה את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה הוותיקה, עם שינוי עיצובי משמעותי. בנוסף, שדרגה החברה את חנות האפליקציות ותאפשר להריץ יישומי אנדרואיד. כל הפרטים

Windows 11/מיקרוסופט

מיקרוסופט הכריזה הערב (חמישי) על Windows 11 (ווינדוס 11), הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה הוותיקה שלה. באירוע ההכרזה שנערך באופן וירטואלי בשל מגפת הקורונה, הציגה החברה את הדור הבא עם שורה שלי שינויים וחידושים משמעותיים.

מראה נקי יותר

הגרסה החדשה מגיעה עם שינוי עיצובי טוטאלי. ראשית, מיקרוסופט הזיזה את כפתור ההתחל מהפינה של המסך - למרכז סרגל היישומים. בנוסף, אמרו שלום לאריחים החיים (Live Tiles) בתפריט ההתחל - מעתה מדובר באייקונים סטטיים.

סיכום של אירוע ההכרזה גם באינסטגרם

באופן כללי, כפי שניתן להבחין, העיצוב של Windows 11 נראה מודרני ונקי יותר, ומאוד מזכיר את ממשק המשתמש של macOS מבית אפל המתחרה, כולל שימוש בפינות מעוגלות בחלונות ובאייקונים, ושורת משימות נקייה יותר.

כמו כן, בחברה מדגישים כי התגובה של מערכת ההפעלה טובה בהשוואה לדור הקודם, לצד עדכונים ברקע שיגיעו בנפח קטן ב-40 אחוזים. נוסף על כך, במיקרוסופט טוענים כי הגרסה החדשה ידידותית יותר לאלה שעושים שימוש במסכי מגע, עם מחווה טבעית ונקיה יותר.

Windows 11. מיקרוסופט,
Windows 11/מיקרוסופט

חידוש נוסף הוא השימוש החוזר בווידג'טים (Widgets) - רכיבים צפים שמאפשרים לצפות במידע בזמן העבודה, בדומה למה שקיים במערכות ההפעלה השונות לסמארטפונים. שינוי מעניין נוסף שיגיע ל-Windows 11 הוא פיצ'ר ה-Snap layouts, ובלחיצה ארוכה תוכלו לבחור את המיקום והפריסה של היישומים על גבי המסך.

Snap Layouts. מיקרוסופט, צילום מסך
הפיצ׳ר Snap Layouts/צילום מסך, מיקרוסופט

יישומי אנדרואיד בשולחן העבודה - ובשורה לגיימרים

כפי שחזו השמועות, חנות האפליקציות של מיקרוסופט זוכה לרענון משמעותי, כולל שם חדש - Microsoft Store. החדשות הכי גדולות הן שמיקרוסופט תאפשר ליישומי אנדרואיד לרוץ על Windows 11 (כן, קראתם נכון).

כפי שהודגם באירוע ההכרזה, תוכלו להשתמש באפליקציית טיקטוק במחשב שלכם. מיקרוסופט בעצם חוברת אל ומחברת את חנות יישומי האנדרואיד שאמזון מפעילה לטובת טאבלטי ה-fire שלה.

ווידג׳טים במערכת ההפעלה החדשה. מיקרוסופט,
ווידג׳טים במערכת ההפעלה החדשה/מיקרוסופט

בתוך כך, מיקרוסופט הדגישה כי תאפשר למפתחים למכור שירותים בחנות, באמצעות פלטפורמות תשלומים משלהם, מבלי לגבות מהם עמלה.

הפתעה נוספת היא ש-Windows 11 תתמוך ב-Auto HDRֹ - שיפור משמעותי בגרפיקה במשחקים, לצד טכנולוגיית ה-DirectStorage שמבטיחה לקצר את זמן ההפעלה של משחקים. בנוסף, ניתן יהיה לעשות שימוש גם בשירות ה-Game Pass של XBOX.

חנות Microsoft Store. מיקרוסופט,
חנות Microsoft Store/מיקרוסופט

נוכחות גדולה יותר ל-Teams

לראשונה, מיקרוסופט שמה את טימס (Teams) במרכז - פלטפורמת השיחות והצ'אט שלה, ומטמיעה אותה בתוך Windows 11. המטרה היא לעזור למשתמשים ליצור קשר בצורה מהירה יותר באמצעות תכונה המכונה בפשטות "Chat", וככל הנראה תחליף את Skype שתצא בהמשך לגמלאות.

זמן לשדרג

Windows 11 תהיה זמינה בסתיו הקרוב, והשדרוג יהיה בחינם למשתמשי הדור הקודם - Windows 10. דרישות המערכת הבסיסיות הן מעבד כפול ליבה 64 סיביות, זיכרון עבודה (RAM) של 4 גיגה-בייט ושטח אחסון של 64 גיגה-בייט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully