וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות! עלייה של 400 אחוזים בהיקף הפריצות לפייסבוק - כך תתגוננו

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 15:01

בחודשים האחרונים חל זינוק בתקיפה של משתמשים ישראלים ברשת החברתית. "די בבירור עולה שמדובר בפעולה כנגד ישראלים", אומרים באיגוד האינטרנט הישראלי. כך תשמרו על החשבון שלכם

פייסבוק. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
פייסבוק/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

היכנסו עכשיו לחשבון הפייסבוק והאינסטגרם שלכם והפעילו אימות דו-שלבי: בתקופה האחרונה חלה עלייה משמעותית בהיקף הפריצות לחשבונות פייסבוק של משתמשים ישראלים, ללא אפשרות שחזור אותם - כך עולה מנתונים של איגוד האינטרנט הישראלי, שנמסרו לוואלה! טכנולוגיה.

על פי הנתונים, בחודש מאי האחרון נרשמה עלייה של 230% בפריצות לחשבונות דיגיטליים לעומת ממוצע הדיווחים לפריצות בחודשים ינואר-אפריל 2021. 58% מהדיווחים בחודש מאי היו על פריצות לחשבונות פייסבוק, זאת לעומת 13% בלבד בחודשים ינואר ואפריל.

כמו כן, היקף הפריצות בחודש מאי האחרון גבוה ב-400% בהשוואה לכמות הדיווחים באותו החודש אשתקד. "אנו מזהים בחודשים האחרונים עלייה דרמטית בפריצות ממוקדות לחשבונות של ישראליים ברשתות החברתיות (בעיקר, בפייסבוק ובאינסטגרם)", אומר יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי.

פייסבוק. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
"גבוה ב-400% בהשוואה לכמות הדיווחים באותו החודש אשתקד"/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

"הפריצה וההשתלטות על החשבון ע"י התוקפים, נעשית בדרך כלל בשל חוסר מודעות של המשתמשים לכללים בסיסיים של הגנת סייבר, וגוררת תהליך ארוך ומייגע להחזרת החשבון לבעליו, לעיתים גם ללא הצלחה".

"אנו פועלים ליידע את המשתמשים ואת גופי המדינה על התופעה, ולצייד את האזרחים בידע וכלים שיסייעו להם לבלום או להימנע ממתקפות אלה", מוסיף הכהן, ומדגיש: "אנו ממליצים לעיין במגוון העצות להשבת החשבון באתר Block.org.il - מרכז הגנת סייבר לאזרחים, שמפעיל האיגוד כסיוע לציבור".

"במקביל אנחנו פונים לגורמי קשר בתאגידים הרב-לאומיים כדי לנסות ולעזור, ובעיקר כדי להתריע בפניהם על שירות מסורבל, איטי ולא ידידותי הניתן על ידם. במקרה זה, בו די בבירור עולה שמדובר בפעולה כנגד ישראלים כישראלים, על גופי הגנת הסייבר של ישראל לבצע תהליך העלאת מודעות של הציבור, ולברר את מקור התקיפות וסיבותן".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
האקרית פורצת לרשת. ShutterStock
"די בבירור עולה שמדובר בפעולה כנגד ישראלים"/ShutterStock

הפתרון: להפעיל אימות דו-שלבי

לפי הדיווחים, במתקפה האחרונה רוב הקורבנות אינם יכולים לשחזר את החשבון שנפרץ - זאת משום שכתובת המייל הוחלפה על ידי התוקף. מקרה כזה מקשה על המשך התהליך, שכן זו הדרך של פייסבוק לוודא שאתם אכן אתם.

בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מוסיפים כמה דגשים שיעזרו לכם להתגנון מפני המתקפה.

הפתרון הטוב ביותר: הפעילו מנגנון אימות דו שלבי - שישמש שכבת הגנה נוספת על החשבון שלכם. אם מישהו ינסה להתחבר לחשבון שלכם, תקבלו על כך הודעה לנייד והוא לא יצליח להשלים את התהליך

השתמשו בסיסמאות ייחודיות לכל שירות בו אתם משתמשים: במקר הכזה, אם מישהו השיג את שם המשתמש והסיסמה שלכם לשירות אחד, הוא אמנם יוכל לנסות להתחבר עם הפרטים הללו גם לחשבון
הפייסבוק שלכם, אבל הוא לא יצליח.

צרו סיסמה חזקה שכוללת תווים המשולבים באותיות, מספרים וסימנים.

שימו לב למיילים חשודים: קיבלתם הודעה שאומרת שנותקתם מהחשבון שלכם ועליכם לשחזר אותו במהרה? אל תזינו את פרטי ההתחברות וזכרו - פייסבוק לא יבקשו מכם להזין את הסיסמה שלכם באמצעות מייל.

אל תקבלו בקשות חברות מאנשים שאינכם מכירים: מעבר לכך שאין בזה צורך אמיתי, אם תתחברו עם אדם שאינכם מכירים, אם הוא רמאי או נוכל, אתם בעצם פותחים איתו ערוץ תקשורת להעברת ניסיונות הונאה.

השתמשו בתוכנות הגנה: ניתן לפרוץ לכם לחשבון באמצעות נוזקות ותוכנות ריגול. לכן אנחנו ממליצים להקדים תרופה למכה, ולדאוג לתוכנת הגנה שתזהיר ותגן עליכם מפני ניסיונות כאלו. צעד קטן ופשוט שמסייע משמעותית בחיזוק ההגנה על המכשירים והמידע שלכם.

התחברתם ממחשב של חברים או נייד אחר? הקפידו להתנתק מהחשבון. אתם לא יכולים לדעת מי יגיע למכשיר אחריכם ומה הוא יבחר לעשות עם החשבון שלכם שמחכה לו פתוח וזמין לכל פעולה, כולל שיח עם החברים שלכם.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully