וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את החברה שגורמת לעבודה מרחוק לעבוד

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 11:22

"הקורונה לא הבחינה בין עובד שהתחבר מתל אביב לעובד שהתחבר מדימונה": טרם ידע העולם מה זה קורונה, לשגיא אליהו מנכ"ל חברת KMS Lighthouse כבר היה את הפתרון ביד לאחד האתגרים הגדולים של התקופה - העבודה מרחוק

צעיר שעובד מהבית סובל מכאבי גב. ShutterStock
הכירו את החברה שגורמת לעבודה מרחוק לעבוד/ShutterStock

רבות הן המילים שנכתבו על השלכות מגיפת הקורונה, ורבות הן המילים שעוד יכתבו על כך. בכל הנוגע למודלי תעסוקה ושירות הרי שבמהלך ימים בודדים הצליחה התפרצות המגפה לשנות סדרי עולם, כל זאת בעוד עובדים מוצאים עצמם נאלצים להסתגל למציאות החדשה וחברות וארגונים נשלחו לקושש פתרונות יישום מיידיים כדי להוציא את המקסימום מהמצב.

אחת המרוויחות הגדולות מהסיטואציה הזו היתה חברת KMS Lighthouse מקבוצת Aman. החברה, שהוקמה בתחילת העשור הקודם, מתמחה בפתרונות ניהול ידע ובינה מלאכותית למטרות מיטוב התקשרויות אוטומטיות בזמן אמת. החברה מסייעת הלכה למעשה לחברות לשפר את שירות הלקוחות שלהן ואף להכשיר עובדים מרחוק באמצעות פתרונות ניהול מידע מבוססי AI (בינה מלאכותית) כשרוב לקוחותיה נמנים על רשימת Fortune 500.

מי שעומד בראש החברה הוא שגיא אליהו, שהחל את הקריירה שלו בעולם הטק לפני כעשרים שנה בחטיבה הטכנולוגית של KPMG ומשם המשיך לקבוצת Aman, שם היה אמון על הקמת זרוע הפעילות הבינלאומית של הקבוצה. התיישבנו עימו לשיחה קצרה כדי לשמוע קצת יותר על איך יראה מקום העבודה העתידי, וכיצד בכוחן של השלכות הקורונה להטיב עם הפריפריה ולהגדיל את היצע העובדים בשוק.

"KMS Lighthouse הינה מובילה עולמית בתחום של ניהול ידע" מספר אליהו. המשמעות של הפתרון שלנו היא שכל עובד או עובדת יכולים באמצעות חיפוש חופשי (בדומה לגוגל) למצוא מידע ארגוני רלוונטי עבורו לביצוע המשימות והעבודה שלו או שלה באופן הטוב ביותר. למעשה, המערכת שלנו היא מעין "עוזרת אישית" שמלווה את העובד בכל שאלה שהוא מחפש לה תשובה ובזמן אמת".

הפתרון שלכם נשמע כאילו הוא נולד לעולם פוסט קורונה, אבל הוקמתם הרבה לפני כן. מה היו האתגרים שנתקלתם בהם טרום הקורונה וכיצד הקורונה השפיע על ההתייחסות לפתרון שלכם?

שגיא אליהו. יח״צ,
שגיא אליהו, אחראי על הקמת זרוע הפעילות הבינ״ל של Aman/יח״צ

זה נכון בגדול, אין ספק כי בדומה לחברות ישראליות אחרות כמו WIX ו FIVERR הקורונה עשתה לנו טוב לביזנס. מטבע הדברים בעקבות אופי הפתרון שלנו הרי שחווינו עליה חדה מאוד בפעילות. המצב היה שפשוט ביום אחד עובדים לא יכלו להגיע יותר למקום העבודה. איך העסק אמור לתפקד במצב כזה? לאף אחד לא הייתה תוכנית איך להכשיר עובדים חדשים מרחוק, איך לסייע להם כשיש שאלה, איך לסייע להם להעניק שירות ללקוחות. מדובר באתגר שהיה קיים עבור פלח מסויים עוד קודם לכן, אך הקורונה הפכה אותו לבעיה גלובלית שהתעצמה עם כל יום שחלף וכמובן שלנו היה הפתרון למצב הזה, מה שהוביל לעלייה חדה בפעילות שלנו.

איך בעצם נולד הרעיון להקים את החברה?

כל רעיון טוב מתחיל בלקוח עם צורך ייחודי וזה בדיוק מה שקרה גם כאן. במהלך העבודה עם הלקוח על הפתרון עבורו גילינו שמדובר בבעיה משותפת לעוד לקוחות והפכנו את הפתרון שפיתחנו למוצר וכך החלו הדברים להתגלגל. כיום אנחנו מובילים את התחום ברמה עולמית עם לקוחות דוגמת ארגונים כמו: Orange, GE Healthcare, DHL, AIG ועוד.

בשוק קיימים לא מעט פתרונות המתיימרים להפוך מאגרי מידע של חברות לנגישים יותר. מה היתרון של הפתרון שפיתחתם? במה הוא שונה מפתרונות אחרים בשוק?

בעוד רוב הארגונים היו צריכים להמציא את עצמם מחדש, המערכת שלנו פשוט איפשרה לכל עובד לעבוד מכל מקום ולהמשיך ולספק את אותו השירות כאילו היה במשרד ושום דבר לא השתנה. היתרון הגדול שלה, מעבר ליכולות ה- AI שממש מפשטות את התהליך, הוא בתאימות שלה לכל מערכת קיימת, ובממשק קל ואינטואיטיבי שאינו דורש כל הדרכה - ממש בדומה לאופן שבו לא ממש צריך להדריך משתמשים כיצד לחפש מידע בגוגל. בנוסף, יש לנו אינספור פיצ'רים שמייצרים ערך לעובדים בכל הנוגע לתקשורת פנים ארגונית בזמן אמת. יש לנו גם פטנטים רשומים על חלק מיכולות החיפוש והמענה של מערכת.

שגיא אליהו. יח״צ,
״כל רעיון טוב מתחיל בלקוח עם צורך ייחודי וזה בדיוק מה שקרה גם כאן״/יח״צ

השיח סביב AI לפעמים מוגזם מעט בכל הנוגע ליישום שלו. כיצד אתם עושים שימוש בפלטפורמת ה AI שלכם וכיצד הדבר בא לידי ביטוי בסופו של דבר עבור הלקוח?

מנגנון ה AI בא לידי ביטוי בכמה דרכים: הראשון ביניהם הוא היכולת שמאפשר לנו מנגנון הAI להשתמש בשפה חופשית ולהבין בדיוק למה הכוונה. בנוסף, יכולות ה -AI מאפשרות למערכת להבין טקסט ארוך, ללמוד את המשתמש ולדעת בדיוק מה אתה רוצה. ברגע שהבנו, אנחנו למעשה יכולים להמליץ על התשובה הכי נכונה לשאלה - בו במקום.

הדעה הרווחת כיום היא שעבודה היברידית היא מנת חלקם של עובדי הייטק בלבד. מה דעתך על הקביעה הזו? לאילו תעשיות הפתרון שלכם מתאים ובאילו תעשיות אתם פעילים כרגע?

מנקודת המבט הנוכחית נראה כי הדברים לא יחזרו להיות כמו שהיו ממש לפני הקורונה. כולם מדברים של שילוב של עבודה מהבית ומהמשרד. ברור לכולנו שיהיו מספר לא מבוטל של חברות יצטרכו להמציא את עצמן מחדש בעולם פוסט קורונה - ופה אנחנו נכנסים לתמונה. המערכת שלנו מתאימה לכל התעשיות ללא יוצא מהכלל, לרבות פיננסים, רפואה, היי-טק, ממשלה ולאחרונה גם מאד חזק בתחום התיירות והתעופה.


אחת הבעיות המורכבות בארץ מבחינת תעסוקה היא הריחוק של הפריפרייה והיעדר תחבורה מתאימה ואמינה. עד כמה לדעתך הפתרון שלכם יכול לסייע באתגרי התעסוקה שם?

למעשה הקורונה לא מבחינה בין עובד שמתחבר ועובד מרחוק מתל אביב או מדימונה ואין ספק שהמצב הזה פותח שוק תעסוקה הרבה יותר רחב. אני מאמין שהדבר עשוי לשמש כמנוע צמיחה משמעותי ולספק תנופה לפריפריה. כמי שהפתרון שלהם משפעל את המהפכה הזו של "העבודה מרחוק" הרי שמדובר בבחינת מאמץ לאומי בעיניי.

איך אתה רואה את עתיד עולם העבודה מרחוק?

אני רואה עולם מחובר באופן שלא חווינו עוד קודם לכן. כבר היום אנחנו רואים היום הרבה יותר פתיחות לעבודה במה שמכונה offshore (עבודה מחו"ל) בתעשיית ההייטק - בייחוד לאור המחסור המשווע בעובדים. העולם בוודאי לא יחזור באופן מלא לקדמותו כפי שהיה פוסט קורונה אלא ישתנה ויתפתח - זו דרכה של האבולוציה של הדברים. האם טרנד העבודה מרחוק ישאר איתנו גם אחרי הקורונה? כן. אבל הדבר תלוי בתעשייה. לדוגמא בעוד שעובדי התעשייה הפיננסית יחזירו את מרבית העובדים למשרדים הרי שבהיי-טק יאפשרו בחירה למה שכבר היום מכונה "מקום עבודה היברידי".אני מאמין שלא תהיה נוסחה אחת שתהיה נכונה לכל תעשייה וארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully