וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה לנשיא ה-11: מכתב דיגיטלי מאביו

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 12:21

יצחק הרצוג יקבל מהכנסת קובץ NFT יחיד מסוגו עם נוסח השבועה המקורי עליו חתם הרצוג האב. על בסיס ההצלחה העולמית הקובץ יכול להיות שווה מיליוני דולרים. יו"ר הכנסת מיקי לוי: "זהו כבוד גדול ליישם את אחת הטכנולוגיות החדשניות על מנת לשמר פיסת היסטוריה"

נוסח השבועה המקורי עליו חתם הנשיא המנוח הרצוג. נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת,
נוסח השבועה המקורי עליו חתם הנשיא המנוח הרצוג/נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

טרנד ה-NFT מגיע לכנסת: נשיא המדינה ה-11, יצחק הרצוג, יושבע היום (רביעי) לתפקידו, ויקבל את השרביט מנשיא המדינה היוצא ראובן ריבלין, שהיום יהיה יומו האחרון בתפקיד אחרי שבע שנים. רגע לפני השבעתו יקבל הנשיא הנכנס בשם בית הנשיא קובץ NFT יחיד מסוגו - אסימון ייחודי באמצעותו ניתן להוכיח בעלות על נכסים דיגיטליים, עם נוסח השבועה המקורי עליו חתם אביו המנוח הנשיא חיים הרצוג.

"אני מתרגש להעניק לנשיא הנבחר הרצוג זיכרון מיוחד מאביו הכולל את נוסח השבועה עליו חתם לפני 38 שנים", אמר יו"ר הכנסת מיקי לוי. "זהו כבוד גדול עבור הכנסת ליישם את אחת הטכנולוגיות החדשניות בעולם האומנות על מנת לשמר פיסת היסטוריה כה חשובה ולהנציח אותה בארכיון בית הנשיא לאורך כהונתו של הנשיא הנבחר במקביל לשימורה בצורתה המקורית בארכיון הכנסת".

על בסיס ההצלחה העולמית ייתכן כי הקובץ שיושאל לבית הנשיא בהתקן נייד מאובטח ומקודד שווה כבר מיליוני דולרים. כנסת ישראל היא כנראה הפרלמנט הראשון בעולם שמיישם את להיט ה-NFT שכבש את תחום האספנות העולמי באמצעות טכנולגיית הבלוקצ'יין כדי להשאיל לבית הנשיא את נוסח השבועה עליו חתם אביו המנוח של הנשיא הנבחר לפני 38 שנים.

יו"ר הכנסת מיקי לוי. נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת,
יו"ר הכנסת מיקי לוי/נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

היוזמה יצאה לדרך לפני כשבוע, אז נמצא במרתפי ארכיון הכנסת - נוסח השבועה המקורי עליו חתום הנשיא המנוח חיים הרצוג. בכנסת התרגשו מאוד מהממצא ההיסטורי וביקשו להעניק במתנה עותק מהודר ממנו לנשיא הנבחר רגע לפני השבעתו. בהנחיית מנכ"ל הכנסת גיל סגל הפיקו אנשי אגף הטכנולוגיה והמחשוב של הכנסת את קובץ התמונה הייחודי באמצעות התקן נייד מאובטח ומקודד שיוענק היום לנשיא הנבחר הרצוג ויועבר בהמשך בהשאלה אל אנשי יחידת המחשוב בבית הנשיא.

בקובץ ההיסטורי התחייב הרצוג האב "לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה ולמלא באמונה את תפקידו כנשיא המדינה" וכך צפוי לעשות גם בנו היום בצהריים מעל דוכן הנואמים במליאת הכנסת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מה זה NFT?

הטכנולוגיה בה השתמשו בכנסת היא סוג מיוחד של פרוטוקול קריפטוגרפי, המייצג נכס דיגיטלי ייחודי. בניגוד למטבעות מבוזרים כגון ביטקוין ואסימוני רשת אחרים, NFT לא ניתן להחלפה באחר דומה לו ולכן מעצם טבעו אינו בר-חליפין והוא היחיד מסוגו בעולם. בחודשים האחרונים יצירות NFT הפכו לאחד מלהיטי הענק בעולמות ממכר האומנות כאשר רק לאחרונה האמן מייק וינקלמן, מכר יצירת NFT במחיר שיא של 69.3 מיליון דולר, הסכום השלישי הכי גבוה שהשיגה יצירה של אמן חי אי פעם. המכירה התקיימה בבית המכירות כריסטי'ס ובכך קיבלה הכרה ממסדית עולמית.

  • עוד באותו נושא:
  • הרצוג
  • NFT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully