וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות! הונאה חדשה בוואטסאפ תציף אתכם בפרסומות

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 15:51

"דיור מעניק מתנות", נכתב בהודעה שמופצת בוואטסאפ ביממה האחרונה. בחברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט מזהירים: "המשתמש ינותב לאתרים שונים פרסומות והונאה נוספים"

ההונאה בוואטסאפ. צילום מסך, וואלה! טכנולוגיה
ההונאה בוואטסאפ/וואלה! טכנולוגיה, צילום מסך

קיבלתם הודעה על השתתפות בהגרלה של מותג האופנה Dior? זאת תרמית: בשעות האחרונות מועברת הודעה תחת הכותרת "דיור מעניק מתנות, הצעות לזמן מוגבל" (בצירוף אימוג'י מנשק), הקוראת להיכנס ללינק המוביל לדף פעילות, שבו יש לכם שלושה ניסיונות בלבד לזכות בפרס השווה.

ניסיונות עוקץ מהסוג הזה חוזרי על עצמם אחת לתקופה, בניסיון להתאים את "ההגרלות" ו"הפרסים" לחגים ותחומי עניין מסוימים.

במטרה לחזק את האמינות של הפעולה, בחלק התחתון של העמוד מוצגת חלונית תגובות לכאורה מפייסבוק עם משתמשים שמתבאסים כי לא זכו בפרס ומשתמשים ששמחים, אוהבים וגם קיבלו את הפרס ממש היום.

בשלב הראשון לאחר ההקלה על הקישור שעובר בהודעה בוואטסאפ, מגיעים לדף בו כתוב כי יש מלאי מתנות מוגבל, וכל מה שצריך זה לענות על סקר קצר. לאחר המענה על הסקר יוצגו בפניכם 12 קופסאות מתנה ותצטרכו ללחוץ על אחת מהן.

לאחר שתבחרו בקופסה הנכונה (כולן נכונות), תזכו בתיק בצבע שחור. כמו בהונאות אחרות בעבר, כדי לקבל את הפרס, תתבקשו לשתף את הפעילות עם חמש קבוצות או 20 חברים בוואטסאפ - שיטה להפצת ההונאה לאנשי קשר אחרים.

תמיד תזכו בפרס. צילום מסך, וואלה! טכנולוגיה
תמיד תזכו בפרס/וואלה! טכנולוגיה, צילום מסך

הפצתם את ההונאה הלאה בהודעות וואטסאפ? בהמשך התהליך תגיעו לעמוד קוד עם מילה שתדרשו להזין בשדה הריק על מנת לקבל את "הפרס". לאחר מכן - אתם עלולים להציף את עצמכם בפרסומות, כאשר התוקפים ירוויחו כסף על כל מודעה שתקפוץ.

מאיה הורוביץ מנהלת מחלקת המחקר והמודיעין בחברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט, מציינת כי "המשתמש ינותב לאתרים שונים, ביניהם אתרי Adware והונאה נוספים. מומלץ לבדוק אם הלינקים הינם מוכרים לפני הלחיצה עליהם, וכמו כן לשים לב לשגיאות כתיב בכתובות אתרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully