וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגידו צ'יז: בדקנו את המצלמה החדשה של פולארויד

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 16:44

היא לא תחליף את הסמארטפון שלכם, התמונות הן לא שיא האיכות, אבל אחרי זמן קצר עם המצלמה הקטנה מבינים את החוויה בלהנציח את החיים בצורה מוחשית יותר. אז למי זה טוב ועד כמה זה פשוט? הנה הסקירה המלאה

Polaroid Go. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Polaroid Go/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

נוסטלגיה עם ניחוח עדכני: כבר לפני יותר מעשור ויתרנו על מצלמות הכיס הטיפשות לטובת הסמארטפונים. מאז אנחנו מצלמים בלי הפסקה ומתעדים כל רגע בחיינו, כולל זה הלא חשוב שבו קנינו כוס קפה ומאפה בדרך לעבודה. למרות זאת, בניגוד מוחלט לרוח התקופה, מצלמות האינסטנט הצליחו לשרוד והפכו ללהיט של ילדי המילניאלס בזכות הרשתות החברתיות. ולא, הן עדיין לא חכמות כמו שאתם חושבים.

כדי להבין על מה כולם מדברים, קיבלנו מרשת באג את ה-Polaroid Go, מצלמת האינסטנט האנלוגית הקטנה ביותר בעולם. האם מצלמה שהיא ההפך מכל תרבות הצילום בסמארטפון, כשאי אפשר לדעת מה צילמתם - יכולה באמת להצליח? בדקנו.

Polaroid Go. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Polaroid Go/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עיצוב וכפתורים

ראשית, ניכר שהושקעה מחשבה רבה בעיצוב והקפדה על ההרכבה. המצלמה עשויה מפלסטיק מבריק בצבע לבן קלאסי עם קשת צבעונית, ונשענת על מורשת העיצוב האייקונית של פולארויד. המשקל הכולל של הגוף הוא 242 גרם ותוכלו להשתמש גם בסרט נשיאה לאחיזה בטוחה יותר.

בחלקה העליון נמצא כפתור הצילום - בצבע אדום, ולצידו לחצן להפעלת פלאש וטיימר. בחלקה האחורי, לצד העינית, תמצאו את כפתור ההדלקה/כיבוי ומסך דיגיטלי קטן שיציג לכם את מספר הצילומים שנשארו במחסנית הנייר.

כדי שתוכלו לצלם את עצמכם (סלפי) בפולארויד עשו כמה התאמות לעידן הנוכחי והוסיפו בחלקה הקדמי של המצלמה גם מראה קטנה שמאפשרת לכם לראות את עצמכם לפי הצילום. זה קצת לא נוח, אבל תודו שכיף שחשבו גם על זה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
Polaroid Go. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Polaroid Go/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חווית שימוש

מדובר במוצר פשוט לתפעול. קודם כל, אין צורך באפליקציה. הדבר היחיד שתצטרכו לעשות כדי להתחיל לצלם זה להכניס את מחסנית הנייר לתוך המצלמה (בחלקה התחתון), ולהניח אותה לפי סימון החצים (הסבר מפורט תקבלו עם האריזה).

הצילום נעשה באמצעות הכפתור האדום. אין אפשרות לשנות את איכות התמונה, הצבעים, הבהירות, מהירות התריס או גודל הצמצם והדבר היחיד שתוכלו לשלוט עליו זה הפלאש - פשוט להפעיל או לכבות. זה אומר שכדאי לבחור היטב את הסביבה שבה שתרצו להצטלם.

כדי שהתמונות יצאו באיכות הטובה ביותר עדיף להימנע מצילום בשמש ישירה - דבר שעלול לגרום לצילומים להיות בגוון כתום או כחול, לצד אזורים חשוכים שיתפסו כמעין כתם שחור. מנגד, גם צילום בתאורה חלשה יכול לעתים קרובות להוביל לתמונות בגוון שחור ואפור. יחד עם זאת, חשוב גם לזכור שבאופן כללי הצבעים המודפסים רחוקים מהמציאות והאיכות לא בשמיים.

Polaroid Go. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
הצבעים המודפסים רחוקים מהמציאות והאיכות לא בשמיים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אז מה הפתרון? איפשהו באמצע. כמו למשל ימים מעוננים או חלל עם תאורה טבעית - אך לא ישירה וחזקה מדי. אפשר גם להשתמש בפלאש באזורים מעט חשוכים יותר, אך התוצאה עשויה לצאת פחות מיטבית ולעוות מעט את המציאות.

לאחר הצילום המצלמה תשמיע את הצליל המיושן, תהליך ההדפסה יתחיל מיד, ונייר הצילום ייצא מהפתח הקדמי כשהוא מכוסה בשקופית מגן שחורה. שימו לב: אין לשחרר את התמונה במקום מואר ויש להניח אותה על משטח ישר כשהיא הפוכה (החלק המצולם כלפי מטה) למשך 15 דקות לפחות.

על אף שנראה שמדובר במצלמה די "טיפשה", היא מעט יותר חכמה מהמצלמות שלם פעם, ואם בטעות תסתירו עם האצבע את החיישן הקדמי בעת הצילום (וזה יקרה לכם לא מעט) - היא פשוט לא תצלם ועל הצג הקטן תופיע האות C. בהתחלה זה מעצבן שהמצלמה לא מגיבה, בטח אם ביקשתם ממישהו לעמוד רגע כדי שתצלמו אותו, אך חשוב לזכור שזה חוסך לכם צילום שהיה נזרק לפח.

הצילום מכוסה בשקופית מגן שחורה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
הצילום מכוסה בשקופית מגן שחורה./וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

מדובר במצלמה שצריך ללמוד כיצד לתפעל אותה, בעיקר בשל ההבדלים הגדולים בין צילומים בתאורה טובה, לבין תאורה בתנאים מאתגרים יותר - כמו שעות הלילה או מבנה סגור. יחד עם זאת, הפשטות הופכות אותה למוצר שיכול לשמש גם, ובעיקר, בני נוער או ילדים שרוצים ללמוד על עולם הצילום, או אפילו כמתנה מגניבה לחבר קרוב.

וכן, יש לא מעט סיבות שלא תתחברו למצלמה הזאת ועוד יותר סיבות למה היא לא מתאימה ליום-יום, בטח כשיש לכל אחד סמארטפון, אבל משימוש קצר איתה מגלים את הקסם המיוחד בהנצחה של רגעים באופן מיידי ומוחשי יותר.

המצלמה נמכרת ברשת באג עבור 499 שקלים, כאשר מחסני התמונות נמכרים בנפרד בעלות של 99 שקלים לחבילה של 16 דפים, הוצאה לא קטנה בפני עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully