וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משימת "בראשית 2" יוצאת לדרך: "נביא לנחיתה היסטורית כפולה"

עודכן לאחרונה: 11.7.2021 / 13:29

ב-2024 זה קורה: הושלם גיוס של 70 מיליון דולר לטובת המשימה הבאה של ישראל לירח. התורמים: פטריק דרהי, מוריס קאהן ומרטין מושל. "המשימה החדשה שלפנינו תשים את המדינה הקטנה כחלוצה עולמית גם בתחום החלל"

מימין: כפיר דמרי, מוריס קאהן, יהונתן ויינטראוב, יריב בש, עמליה זרקא, דפנה ג'קסון, אנג'לינה דרהי, שמעון שריד ואביעד אייל. סיון פרג',
מימין: כפיר דמרי, מוריס קאהן, יהונתן ויינטראוב, יריב בש, עמליה זרקא, דפנה ג'קסון, אנג'לינה דרהי, שמעון שריד ואביעד אייל/סיון פרג'

כשנתיים וחצי לאחר ההתרסקות של הגשושית "בראשית", היום (ראשון) הודיעה עמותת SpaceIL על השלמתו של גיוס כספי בהיקף יוצא דופן של 70 מיליון דולר, אשר למעשה סולל למדינת ישראל את הדרך למשימה שנייה לירח.

קבוצת יזמים-פילנתרופיים כוללת את פטריק דרהי, מוריס קאהן ומרטין מושל, כאשר מהלך זה מעניק סבירות גבוהה באשר לתקצוב המלא של הפרויקט ולעמידה בלוח הזמנים לשיגור בשנת 2024. עלות המשימה מוערכת בכ-100 מיליון דולר.

עם השלמת הגיוס מוריס קאהן התמנה ליו"ר דריקטוריון SpaceIL, ובנוסף אליו התמנו דירקטורים נוספים: אנג'לינה דרהי - יו"ר קרן פטריק ולינה דרהי, עמליה זרקא - מנהלת הקרן הפילנתרופית של משפחת דרהי; טל גרנות גולדשטיין - מנכ"לית קבוצת HOT; פרנק מלול מנכ"ל i24 ;אביעד איל- שותף מנהל ב-Entrée Capital; דפנה ג'קסון- מנכ"לית Kahn family office.

ב-SpaceIL אומרים כי משימת "בראשית2" מתוכננת לשבור מספר שיאים בהיסטוריית החלל העולמית - ביניהם נחיתה כפולה על הירח במשימה אחת; נחיתה בצד הרחוק של הירח (עד היום רק סין הצליחה לנחות שם); הנחתות (הצמודות לחללית האם) תהיינה החלליות הקטנות ביותר ששוגרו אי פעם לחלל (כל אחת מהן שוקלת 120 ק"ג עם דלק ו-60 ק"ג בלי דלק).

בנוסף, חללית האם מתוכננת למשימה ארוכת טווח של כ-5 שנים ותהווה פלטפורמה לפעילות חינוכית מדעית בארץ ובעולם, באמצעות חיבור מרחוק, אשר יאפשר לתלמידים ממדינות שונות להשתתף במחקר מדעי בחלל העמוק.

הדמיה: משימתה של "בראשית 2". SpaceIL,
הדמיה של משימת "בראשית 2"/SpaceIL

אנג'לינה דרהי, יושבת ראש קרן פטריק ולינה דרהי, אמרה: "אנו שמחים להיות שותפים בפרויקט היסטורי זה, שיחזק את מעמדה של ישראל כשחקנית בזירה הבינלאומית ויעורר השראה בקרב בני נוער ברחבי העולם. קרן דרהי שמה לעצמה

מוריס קאהן, אמר: "פרויקט "בראשית" הוא משימת חיי ולכן החלטתי לשוב אליו. אני מתכוון לעשות הכול על מנת להחזיר את ישראל לירח, והפעם לנחיתה היסטורית כפולה. כיזם אני מאמין שצריך להמשיך ולדחוף לאתגרים חדשים כל הזמן ואף להכפיל את הסיכון, המשימה החדשה שלפנינו תשים שוב את ישראל הקטנה כחלוצה עולמית גם בתחום החלל. אני גאה להיות חלק בקבוצה של יזמים, פילנתרופים, חולמים ובראשם משפחת דרהי, שהצטרפו למסע החדש במרוץ של קבוצות פרטיות לחלל".

שמעון שריד מנכ"ל SpaceIL ציין: "אני מודה לתורמים היקרים שלנו אשר מאמינים בכוחה של משימתה הייחודית של בראשית2 לעורר השראה לדור שלם של תלמידים וחולמים, ועל הבעת האמון ביכולתה של SpaceIL לממש משימה אתגרית זו, אשר תמצב את מדינת ישראל והתעשייה הישראלית, בחזית הטכנולוגיה העולמית, בכל הקשור לעילות בחלל העמוק".

  • עוד באותו נושא:
  • בראשית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully