וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטארט-אפ ישראלי חדש יסייע למשטרות בארץ ובעולם לאתר נעדרים

הסטארטאפיסטית הישראלית גלית יצחקי דרייזן מנסה באמצעות ביג דאטה ובינה מלאכותיות לייסד מהלך פורץ דרך בכל הנוגע לאיתור נעדרים: "הפיתוח יקטין את הסבל בחקירה ויביא לתוצאות איתור טובות יותר"

שילוב של ביג דאטה ובינה מלאכותית מאפשר לסטארט אפיסטית הישראלית, גלית יצחקי-דרייזן לייסד מהלך פורץ דרך הנוגע לאיתור נעדרים. גלית נמצאת בימים אלה בסבב מפגשים מסביב לגלובוס במטרה להקטין את ממדי התופעה בעולם ומבקרת קשות את התנהלות הממשלות בישראל שלא תקצבו את הנושא שגורם לנזק חברתי מתמשך בין דורי ועצום.

"בישראל נעדרים עשרות אלפי אזרחים בשנה והם מצויים בסיכון לחייהם טרם היעדרותם, בהיעדרותם וגם בהימצאם. הממשלות לאורך כל השנים התעלמו מהצורך לחקוק חוק בנושא ולהסדיר את הטיפול בסוגייה מבחינה מקצועית ותקציבית. יש לכך מחיר חברתי, נפשי וכלכלי עצום. הדבר אינו מטופל כלל בישראל ואין נתונים רשמיים ממשיים".

דובי של ילדה חטופה. ShutterStock
באמצעות הנתונים אפשר להגיע לפיתרון מהיר יותר/ShutterStock

גלית יודעת על מה היא מדברת. הנתונים שלה באים מהשטח כמי שמשלבת את כל העולמות סביב הנושא. היא יוצאת לשטח עם יחידות חילוץ משטרתיות ופרטיות, מלמדת ומעבירה השתלמויות בנושא ברווחה בבקיאות ובפנים, מרצה באקדמיה, מחזיקה בכל המידע הקיים בפן הבינלאומי בתחום ומביאה מידע עצום מכל זווית אפשרית של טיפול בנעדרים המצויים בסיכון גבוה.

בימים אלה, ימים בהם כל נושאי הסיכון החברתי הועצמו מאוד בשל סבבי הסגרים ובידודי הקורנה, מציגה גלית את הפיתוח החדשני שלה ברחבי העולם, החודש התארחה בכנס החשוב של החוקרים והקרימינולוגים מכל העולם, ופרסה בפני 150 מפקדי משטרות באירופה את הכלי המקצועי-חדשני שפיתחה. היא מוכרת מהמחקר הקודם שהציגה לפני שנתיים בליברפול בנושא נעדרים אובדניים עבור האי הבריטי. מחקר שלישי מסוגו בעולם.

"הפיתוח הנדרש הזה יאפשר לנו לפעול בנחישות ובצורה מדויקת בשעות הראשונות שלאחר היעלמות בן משפחה, שזה הזמן הכי קריטי", אומרת גלית, "אני עושה זאת מתוך שליחות והבנה כי משפחותה נעדרים סובלות מאוד בעת ההיעדרות במהלכה ולאחריה הכלי יקטין את הסבל הן של התשאול והחקירה וכן יביא לתוצאות איתור טובות הרבה יותר. בנוסף הכלי יאסוף את כל הנתונים בנוגע לפרופיל של הנעדרים דבר שיועבר לשאר משרדי הממשלה שידרשו למתן מענים טובים יותר באלימות במשפחה, קשישים, נוער בורח, מגדר, אובדנות, גירושים ועוד.

"אני מחפשת את השותף/ה העסקי הנכון/ה. אדם שהנושא החברתי של עבודה עבור שיפור מצב אוכלוסיות הסיכון בישראל היא בנפשו. אדם שמבין טכנולוגיה ועסקים ויוכל לחבור אלי במסע הזה".

גלית יצחקי דרייזן. יחצ,
מחפשת את השותפים הנכונים. גלית יצחקי דרייזן/יחצ

גלית היא פסיכותרפיסטית ואשת טיפול בעל קליניקה עמוסה בתל אביב. את שעותיה הפנויות בלילות מקדישה להסברה וקידום זכויות אדם. מעבר לתארים האקדמיים בעולם החינוך והטיפול, הפכה לפרופילאית פלילית לפני כעשור ומאז היא בונה פרופיל אישיותי של נעדרים -אובדניים, כדי לעזור למשטרה בישראל ולמשפחות לאתר את האדם הקורבן שנעדר ומצוי בסכנת חיים. היא פועלת בתחום יחד עם יחידת המו"מ של המשטרה ומסייעת לחוקרים להבין בכל מקרה את רמת הסיכון שלפניהם וממליצה על דרך הפעולה לאיתור המהיר ביותר.

ההמצאה של גלית יצחקי מסייעת ליצור מודל "תשאול אמפתי" שממציא מחדש את התהליך. תוך כדי תשאול המשפחה הכלי החדש אוסף ומארגן את המידע בצורה ממוחשבת ומקצועית כדי מנוע אבדן מידע ובמטרה ליצור מוח משותף עצום שיאסוף וינתח את המקרים על מנת להגיע למסקנות מהירות. ביג דאטה ובינה מלאכותית בתחום הנעדרים. השאלון מתפתח ובנוי מדעית ובדרכו מונע ממשפחה את הטראומה הכרוכה בהאשמה עצמית כשאחד מבני המשפחה אובד.

"השאלון מקודד ספציפית לכל מקרה אבל מסוגל להתחבר למאגר נתונים ענק שיצביע על דפוס המקרה ויציג לחוקר מיידית את רמת הסיכון הניצבת לפניו בזמן אמת ואת אופן הטיפול המומלץ. הערכת סיכון אובדנית תוך דקות. איסוף כל הנתונים יוצר דפוסי התנהגות נעדרים על פי מידע מצטבר. יש כאן פריצת דרך עולמית שתאפשר פיצוח מקרים שהחוקרים לא נתקלו בהם".

  • עוד באותו נושא:
  • סטארט אפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully