וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק: רוצים אינטרנט בסיבים? לא עם נתבים פרטיים

עודכן לאחרונה: 13.7.2021 / 14:29

בשעה שעומר אדם וגידי גוב מזמררים לכם על אינטרנט הסיבים החדש והמשוכלל של בזק, הגנת הסייבר של החברה מונעת מכם גישה מלאה לנתב שלהם, בלי להציע חלופה. רוצים נתב פרטי? תצטרכו להתאמץ

בזק. רונן טופלברג,
בזק/רונן טופלברג

לאחר תקופה ארוכה בה החזיקה את רשת הסיבים שלה כבת ערובה למיקוח מול משרד התקשורת, בזק בימים אלה מפרסמת אותה עם חיבורים מהירים של 2.5 גיגהביט/שניה (פרטנר במענה, יצאה השבוע עם 3 גיגהביט/שניה), בקמפיין גדול בכיכובם של גידי גוב ועומר אדם.

אבל לקוחות מתקדמים שמעוניינים לנהל את הנתב שבזק מספקת בעצמם, מגלים שהגנת הסייבר שבזק מוכרת כחלק בלתי נפרד מחבילת השירות (BCyber), חוסמת להם את הגישה לממשק הניהול של הנתב באופן גורף.

לפני שנמשיך, מילה של הסבר: רוב הלקוחות הפרטיים, לא מתעסקים עם הנתב שלהם. מגיע אלינו הטכנאי, מגדיר מה שמגדיר, והולך לדרכו. אם משהו לא עובד, אנחנו מתקשרים לתמיכה. אבל, לא מעט משתמשים מודעים יותר, אנשים עם רקע טכני, או שעוסקים באבטחת מידע בעצמם, בדרך כלל אוהבים ורוצים לשנות הגדרות שונות בנתב הביתי, מהגדרות אבטחה מחמירות יותר ועד מיטוב הרשת האלחוטית.

לשם כך, לרוב ניגשים לממשק הניהול של הנתב, דרך דפדפן במחשב. ונכנסים עם שם משתמש וסיסמא. הגנת הסייבר של בזק, כך מסתבר - חוסמת את הגישה באופן הזה בצורה מוחלטת.

נתב של בזק. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
נתב של בזק/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

הנתב שאליו מתחבר הסיב האופטי, נתב ה-Be Fiber החדש של בזק, המשמש כנקודת החיבור של הבית שלכם לרשת הסיבים האופטיים של החברה, הוא נתב משוכלל, המכיל שלל פונקציות כמו רשתות Wi-Fi בתקן 6 העדכני למדי, ובתדרים של 2.4 ו-5 גיגההרץ.

אולם משתמשים מתקדמים ובעלי ידע שירצו לשנות הגדרות בנתב, יגלו שאחרי כ-48 שעות מהחיבור, נכנסת לפעולה הגנת הסייבר של בזק, וחוסמת להם את ממשק הניהול דרך הדפדפן במחשב באופן גורף.

על מנת לגשת אליו ולשנות הגדרות כרצונכם ברשת הביתית שלכם, או למטב אותה - יש צורך לנתק את הנתב מהרשת, כלומר לנתק פיזית את הסיב האופטי. תבקשו מבזק לכבות את השירות המציק לתמיד ולטפל באבטחת הסייבר שלכם בבית בכוחות עצמכם? זה בלתי אפשרי לפי מדיניות החברה כיום.

אמנם, בזק מציעה כתחליף אפליקציה לסמארטפון לניהול הנתב, אולם זו מאפשרת שינוי רק של הגדרות בסיסיות כמו שינוי שם הרשת וכיבוי והדלקה - אבל הגדרות מתקדמות כמו הגדרת רוחבי פס לאלחוט, והרשאות שימוש משתנות לפי מכשירים, כל אלה פשוט לא נמצאות שם.

גם בהשוואה לאפליקציות של חברות ציוד רשת מוכרות, כמו למשל Tether של TP-LINK, אפליקציית Bcyber של בזק חסרה פונקציות רבות. את מורת הרוח של המשתמשים בה, אגב, אפשר למצוא בביקורות הלא אוהדות בחנות האפליקציות של אנדרואיד, ה-Play Store, עם ציון ממוצע של 2.1 מתוך 5…

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אירוע ההכרזה של בזק. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אירוע הכרזה על מהירות 2.5 גיה-ביט/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

נתב פרטי? לך לשוק הפרטי

והנה החצי השני של הבעיה: למי שהתייאש מנתב ה-Be Fiber ומעדיף מסיבה כזו או אחרת לחבר נתב פרטי משלו (או לחסוך את העלות היקרה שבזק גובה על הנתב) - גם האפשרות הזו חסומה בפניו: מי שיבקש מבזק מתאם או מודם בלבד להתחברות לרשת הסיבים (כלומר, התקן חומרה שבצדו האחד מתחבר הסיב האופטי ובצדו השני שקע רשת סטנדרטי אליו ניתן לחבר נתב פרטי), יגלה שבזק מוכרת רק את נתבי ה-Be Fiber שלה, והוא או היא ישלחו אחר כבוד לשוק הפרטי לרכוש מתאם - שעלותו היא 99 שקלים.

לכך תצטרכו להוסיף מגשר SFP לחיבור לסיב האופטי, שאותו בזק דווקא כן מוכרת תמורת 180 שקלים, והנה כבר הגענו למחיר מפולפל של קרוב ל-300 שקלים - הוצאה במזומן על מתאמים לחיבור לרשת של בזק, שהשירות בה גם ככה יקר יחסית לעומת המתחרות. המתחרות, כמו פרטנר וסלקום אם כבר הזכרנו אותן, מציעות מתאם מאצלן - ללא עלות.

לסיכום, אנחנו בהחלט מבינים שהפיתרון שעיצבה בזק נועד להגן על רוב של הלקוחות שלא מבינים ולא מעוניינים בניהול הנתב שלהם בעצמם, אבל הבעיה שעל הדרך, בזק מקפחת את הזכויות הצרכניות של המיעוט שכן מבין, ומתנהלת באופן פטרוני ופולשני כלפי לקוחותיה, מבלי להציע אלטרנטיבה ראויה, בבחינת "זה מה שיש".

עומר אדם אולי יכול לזמר על אינטרנט בסיבים, אבל לקוחות פוטנציאליים בעלי ידע טכני, צריכים לדעת שהסיבים של בזק באים עם הגבלה משמעותית בזכות הצרכנית לשימוש מלא בנתב ולהתאמה אישית.

פנינו לבזק בבקשת תגובה, שם בחרו שלא להגיב.

  • עוד באותו נושא:
  • בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully