וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל מתריעה מפני הונאה חדשה

עודכן לאחרונה: 14.7.2021 / 15:18

לקוחות רבים קיבלו הודעת SMS עם "התרעה" ממחלקת הגבייה של חברת החשמל ובקשה להסדרת חוב, עם איום בהשעיית החשבון. בחברה הדגישו: "אין להתייחס או להשיב לפניה"

חברת החשמל. ShutterStock
חברת החשמל/ShutterStock

קיבלתם SMS (מסרון) מחברת החשמל עם בקשה "להסדיר את החוב בחשבוכנם"? היזהרו - ככל הנראה מדובר בניסיון הונאה, שנועד לדלות את פרטיכם לצרכי מרמה. בחברת החשמל פרסמו היום (רביעי) בקשה ללקוחותיה לשים לב לאחר דיווחים רבים שהתקבלו בנושא.

הקישור הזדוני המצורף בהודעה מוביל לאתר הזהה בנראות לאתר הרשמי של חברת החשמל, ובו מתבקשים הלקוחות למסור מספר תעודת זהות ואת פרטי כרטיס האשראי.

ההודעה המתחזה. צילום מסך,
ההודעה המתחזה/צילום מסך

"מזה מספר חודשים מתקבלות בחברת החשמל התראות מלקוחות המדווחים על נסיונות הונאה הכוללים קבלת דרישה, באמצעות דואר אלקטרוני או מסרון לנייד, לעדכון פרטים, תוך כדי איומים בהשעיית חשבון אם לא ייענו מיידית", אמרו בחברת החשמל.

"חברת החשמל שבה ומבהירה כי הודעות טקסט מטעם חברת החשמל מכילות את מספר החוזה של הלקוח, והקישור העדכני היחיד הוא האתר הרשמי של חברת החשמל. אין להתייחס או להשיב לפניה", הדגישו.

נדב אביטל, ראש קבוצת המחקר באימפרבה (Imperva): "מבדיקה שערכנו נמצא כי הודעות הפישינג האחרונות ללקוחות חברת החשמל נשלחו ע"י תוקף שהפעיל מספר אתרים בחודשים האחרונים אשר מתחזים בסבירות גבוהה לספקי תשתית ישראלים שונים כגון, חברת חשמל, הוט, בזק".

"הודעות פישינג מסוג זה מפנות לרוב לקוחות לדפי תשלום חוב אשר נראים מבחינה ויזואלית זהים לספקי השירות ומסתמכים על עיצוב ותמונות שנלקחים מהאתרים המקורים", הוסיף אביטל. "פרטי התשלום נשלחים לאתר בשליטת התוקף. בבדיקה שנערכה מצאנו עדויות לאתר שמקשור לקמפיין האחרון ובו מספר קבצים המפרטים שמות משתמשים ופרטי תשלום".

יש לכם שאלות לכתב? פנו אליו באמצעות עמוד האינסטגרם שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully