וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשבונך הושעה": ההודעה שמתחזה לנטפליקס

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 9:48

הונאה מאיימת שמופצת ביממה האחרונה משתמשת בשם של ענקית הסטרימינג. צ'ק פוינט: "ייתכן כי מדובר באתר שנועד לאסוף פרטי כרטיסי אשראי של משתמשים". כך תזהו את העוקץ הבא

צפייה בנטפליקס. ShutterStock
צפייה בנטפליקס/ShutterStock

יש לכם חשבון נטפליקס? שימו לב להודעות שאתם מקבלים: מסרון SMS מזויף שנשלח לכאורה מטעם ענקית הסטרימינג מתקבל ביממה האחרונה בטלפונים של ישראלים. בהודעה נכתב "חשבונך הושעה", והנמענים מתבקשים להקליד פרטי כרטיס אשראי על מנת להפעיל את החשבון.

הדומיין בקישור, "0i[.]is", הוא אתר לשירות URL shortening בערבית. שירותי URL shortening הינם שירותים לגיטימיים שנועדו לקצר כתובות אתר ארוכות, ע"י ביצוע ניתוב (redirect) של המשתמש אל הכתובת הארוכה בעת הלחיצה על הקישור.

"השיטה של ניצול של שירותי URL shortening לצורכי פישינג הינה שיטה נפוצה, מאחר ומצד אחד זה משמש שירותים לגיטימיים, מה שמעניק לכתובות מקוצרות לגיטימציה בעיני משתמשים רבים, ומצד שני זה מסתיר את כתובת האתר האמיתית, אליה יגלשו בעת הלחיצה על הקישור", אומרת מאיה הורוביץ מנהלת מחקר ומודיעין סייבר בחברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט.

ההודעה המתחזה. צילום מסך, צילום מסך
ההודעה המתחזה/צילום מסך, צילום מסך

"האתר עצמו בהודעה לא זמין כעת (שגיאה 404), כך שלא ניתן לדעת בוודאות מה היה תוכן האתר, אבל ניתן להניח מתוכן ההודעה כי מדובר בפישינג, שייתכן ונועד לאסוף פרטי כרטיסי אשראי של משתמשים", הוסיפה הורוביץ. "בקבלת הודעות מסוג זה מומלץ לוודא כי מספר השולח מוכר, וכן לוודא אם מצופה לקבל הודעה מסוג כזה".

איתי משולם, Field CTO EMEA Services ב-Dell Technologies, מסביר כי "מכיוון שכמות ה-SMS הולכת ומתגברת בתדירות וביצירתיות שלהן, יש לחשוב פעמיים על כל הודעה שמתקבלת ממספר לא מוכר ומבקשת מהמשתמש לפעול במהירות. ההודעות הללו עובדות עלינו בצורה מניפולטיבית ובעלות השפעות פסיכולוגיות חכמות".

כמו כן, באתר נטפליקס אפשר למצוא מספר טיפים שיעזרו לכם לזהות הודעות אימייל או טקסט חשודות ולנקוט פעולה נכונה כדי לשמור על אבטחת החשבון שלך. איך אוכל לדעת אם ההודעה שקיבלתם היא אכן הודעה מנטפליקס?

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
  • נטפליקס לעולם לא תבקש מכם להזין פרטים אישיים בהודעת טקסט או אימייל
  • נטפליקס לא תדרוש כרטיס חיוב מיידי או כרטיס אשראי, פרטי חשבון בנק או סיסמאות
  • נטפליקס לא תדרוש מכם תשלומים באמצעות ספק חיצוני או אתר אינטרנט חיצוני
  • אם בהודעת הטקסט או האימייל יש קישור לכתובת אתר שאינה מוכרת לכם, חשוב לא ללחוץ עליו. אם כבר לחצתם, חשוב לא להזין פרטים באתר האינטרנט שנפתח
  • עוד באותו נושא:
  • נטפליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully