וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן נגד פייסבוק: "הורגת אנשים"

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 13:27

נשיא ארצות הברית תקף את הרשת החברתית על כך שלדבריו אינה פועלות מספיק בהסרה של מידע כוזב בנושא החיסונים. פייסבוק בתגובה: "הקדשנו משאבים חסרי תקדים למאבק במגפה. טענות לא יסייעו במטרה הזו"

ג'ו ביידן. AP
ג'ו ביידן/AP

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן תקף את פעילות הרשתות החברתיות ביום שישי האחרון, וטען: "הן הורגות אנשים". לדבריו, פייסבוק והפלטפורמות האחרות לא פועלות מספיק כדי לחסום משתמשים המפיצים מידע כוזב אודות חיסוני הקורונה והתפשטות המגפה.

"המגפה היחידה שיש לנו היא בין הלא מחוסנים", הוסיף ביידן כאשר נשאל על ידי עיתונאים מה המסר שלו לרשתות החברתיות על מנת להילחם בתופעה. דבריו של הנשיא הגיעו לאחר שדוברת הבית הלבן ג'ן סאקי העבירה ביקורת על פייסבוק, שלטענתה מאפשרת למשתמשיה לפרסם מידע כוזב בעת התפשטות המגפה, ואמרה כי "הצעדים שבהם נקטה הם לקויים".

בפייסבוק לא נשארו אדישים למתקפה, ופרסמו פוסט בבלוג הרשמי עליו חתום גיא רוזן, הישראלי הכי בכיר בפייסבוק וסגן הנשיא לענייני יושרה (Integrity). "ממשל ביידן בחר להאשים קומץ רשתות חברתיות אמריקאיות. בעוד שהמדיה החברתית ממלאת תפקיד בקרב הציבור, זה ברור שאנחנו צריכים סיוע כולל של החברה כדי לסיים את המגפה. ועובדות, לא טענות, אמורות לסייע במטרה הזו".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן עם הגעתו לבית הלבן 30 ביוני 2021. רויטרס
"המגפה היחידה שיש לנו היא בין הלא מחוסנים". ביידן/רויטרס

לפי דבריו של רוזן, מאז אפריל 2020 עובדת פייסבוק על סקר עולמי בנושא תסמיני קורונה ושיעורי חיסונים, בשיתוף פעולה עם אוניברסיטאות קרנגי מלון ומרילנד. "זהו הסקר הגדול ביותר מסוגו, עם למעלה מ-70 מיליון תגובות בסך הכל, ויותר מ-170 אלף תגובות מדי יום ביותר מ-200 מדינות".

"מאז תחילת המגיפה, יותר מ-2 מיליארד אנשים צפו בפייסבוק במידע מאושר ומהימן על נגיף קורונה וחיסונים", הדגיש רוזן. "המטרה של ממשל הנשיא ביידן הייתה ש-70% מהאמריקאים יתחסנו עד 4 ביולי. פייסבוק אינה הסיבה שהמטרה הזו הוחמצה".

"כחברה, הקדשנו משאבים חסרי תקדים למאבק במגפה, הפנינו אנשים למידע מהימן, עזרנו להם למצוא ולקבוע חיסונים. ונמשיך לעשות זאת", סיכם רוזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully