וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בתי חולים: מתקפת סייבר על אתרי אינטרנט ישראלים

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 8:17

אתרים רבים שותקו בשל מתקפה על השרתים חברת "פיונט". בין האתרים שנפרצו: בתי החולים הדסה, רמב"ם ואתר שיווקי של אסותא. בחברה מסרו: "פועלים בשיתוף פעולה מלא עם מערך הסייבר הלאומי"

סייבר. ShutterStock
סייבר/ShutterStock

מתקפת סייבר על שרתי חברת "פיונט" (Pionet) - המפתחת אתרים ומערכת מידע, שיתקה הלילה (ראשון) אתרים רבים בישראל, בהם אתרי האינטרנט של בתי החולים רמב"ם, הדסה עין הכרם, הדסה הר הצופים, החברות סונול ואיידיגיטל, וכן האתר השיווקי של בית החולים אסותא.

מקורה של המתקפה לא ברור בוודאות, ובחברת פיונט כי החברה עובדת בשיתוף עם מומחי סייבר על שחזור הנתונים על מנת להחזיר את השרתים לעבודה וכדי לאמוד את היקף הנזק. כמו כן, הדגישו כי הצוותים פועלים בשיתוף פעולה מלא עם מערך הסייבר הלאומי.

"מבדיקה שערכנו נראה שהאתר של קבוצת פיונט קרס, ושגיאת שרת חשפה מידע רגיש מה שמעלה את החשד למתקפת סיייבר אל מול הקריסה של אתר פיונט", אומר תום מלכה, אנליסט בכיר בחברת Security Joes.

"אם אכן מדובר במתקפת סייבר, קיים חשש רב למידע רגש של מטופלי אותם בתי החולים, ואנו נמשיך בחקירה ונעדכן בכל מידע חדש שיתגלה במהלך השעות הקרובות", הוסיף מלכה.

בית החולים רמב"ם מסרו בתגובה כי "מדובר באתר התדמיתי ומסחרי של רמב"ם ולא הייתה פגיעה בבית החולים עצמו". גם בבית החולים אסותא הבהירו כי האתר שנפגע הוא אתר שיווקי וכי אין חשש לזליגת מידע רפואי.

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully