וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אמזון כיבתה את השרתים של NSO בעקבות התחקיר

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 21:15

ענקית הטכנולוגיה הודיעה כי היא פסקה לספק שירות לחברת הריגול הישראלית, זאת בשל השימוש בתוכנת פגסוס. "ברגע שלמדנו על הפעילות הזו, סגרנו את השרתים הרלוונטיים", אמרו בחברה

משרדי חברת הריגול NSO בהרצליה, 2016. AP
משרדי חברת הריגול NSO בהרצליה, 2016/AP

בתגובה לתחקיר הבינלאומי שעורר סערה, חברת אמזון הודיעה הערב (שני) כי כיבתה את השרתים של חברת NSO הישראלית, שמתארחים ב-Amazon Web Services, שירות הענן של החברה - כך לפי דיווח באתר VICE.

"ברגע שלמדנו על הפעילות הזו, סגרנו את השרתים הרלוונטיים ואת החשבונות האלה", ציין דובר מטעם אמזון. עם זאת, לפי הדו"ח של אמנסטי אינטרנשיונל, ב-NSO עושים שימוש בשירותים אחסון נוספים - לצד אמזון, בהם Linode, DigitalOcean ו-OHV.

לצד זה, נטען כי ב-NSO החלו לעשות שימוש בשירות CloudFront של אמזון, רשת המאפשרת לחברות וסטארט-אפים להפיץ במהירות נתונים. על פי החשד צוות של חברת הריגול הישראלית עשה שימוש במוצר של אמזון על מנת לבצע פעולות אסורות של ריגול ומעקב.

פרויקט פגסוס, שהובילו אמנסטי אינטרנשיונל לצד Forbidden Stories, כלל עבודה משותפת של 80 עיתונאים מ-17 כלי תקשורת ברחבי העולם. תוכנת הריגול הישראלית מותקנת בחשאי במכשיר סלולרי ומעניקה לתוקף גישה מלאה למכשיר, כשהוא חשוף להודעות, אימיילים, מדיה, מיקרופון, מצלמה, שיחות ולאנשי הקשר.

בתחקיר הענק נחשפה דליפת ענק של יותר מ-50 אלף מספרי טלפון של מטרות פוטנציאליות למעקב. בין המספרים שהופיעו היו ראשי מדינות, פעילי זכויות אדם ועיתונאים - כולל אלה של בני משפחתו של העיתונאי הסעודי מתנגד המשטר שנרצח ב-2018, ג'מאל חאשוקג'י.

  • עוד באותו נושא:
  • NSO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully