וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוץ המיליארדים לחלל: ג'ף בזוס חצה את האטמוספירה בטיסה פרטית

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 22:55

במסע שנמשך כ-10 דקות, האיש העשיר בעולם שוגר בהצלחה אל מחוץ לאטמוספירה - בגובה 100 ק"מ, שם ריחף למשך דקות. לבזוס תצטרף גם טייסת ותיקה בת 82 שחלמה מאז שנות ה-60 להיות אסטרונאוטית

ג'ף בזוס ממריא לחלל

בווידאו: מייסד אמזון ג'ף בזוס המריא לחלל/צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

מייסד אמזון והאיש העשיר בעולם, ג'ף בזוס, המריא היום (שלישי) לחלל על גבי חללית הניו שפרד (New Shepard) החדשה של חברת בלו אוריג'ין (Blue Origin) - שייסד בשנת 2000. השיגור בוצע ממדבר במערב טקסס, בסמוך לעיירה מרוחקת בשם ואן הורן.

אל בזוס הצטרפו אחיו הצעיר, מארק בזוס, הטייסת האמריקאית וואלי פאנק בת ה-82 - שכל חייה חלמה להיות אסטרונאטית והפכה לאדם המבוגר ביותר שטס לחלל, ומנגד - אוליבר דאמן, סטודנט הולנדי בן 18, שהפך לאסטרונאוט הצעיר ביותר.

דאמן הצטרף לטיסה במקום אדם אנונימי אחר שרכש כרטיס ונעדר ממנה בשל "בעיית לוח זמנים צפוף". בבלו אוריג'ין ציינו כי הם "קידמו אותו בתור לאחר שהתפנה מקום בטיסה הראשונה". אביו המיליונר של דאמן הוא זה שהבטיח לו מקום בטיסה.

השיגור של בלו אוריג'ין. AP
השיגור של בלו אוריג'ין/AP
הנוסעים בבלו אוריג'ין לאחר הנחיתה המוצלחת. AP
הנוסעים לאחר הנחיתה המוצלחת/AP

הארבעה המריאו אל האטמוספירה לגובה של כ-100 ק"מ - וחצו את קו קרמן (Kármán line), שאומץ על ידי הפדרציה האווירונאוטית הבינלאומית (FAI) כגבול לחלל, שם הם ריחפו למשך מספר דקות בשל חוסר כוח משיכה - ושבו אל כדור הארץ.

מי שהצליח לקלקל לבזוס מעט את החגיגה הוא איש העסקים ומייסד וירג'ין גלקטיק, סר ריצ'רד ברנסון בן ה-70, שהחליט להצטרף לצוות טיסת המבחן של החללית של החברה שלו.

ברנסון המריא על גבי החללית ספייסשיפ 2 (SpaceShipTwo) של וירג'ין לגובה של 88 ק"מ - מה שמוגדר על פי סוכנות החלל האמריקנית כגבול החלל - ואחרי כארבע דקות של ריחוף ללא כוח משיכה, שב בחזרה אל הקרקע.

מנגד, ההמראה של ברנסון לגובה של 88 ק"מ הצליחה לעורר סוגיה שהובילה את בזוס לעקוץ את היריב בציוץ בטוויטר, זאת משום שקו קרמן הנמצא במרחק של 100 קילומטרים, נחשב לנקודה הנמוכה ביותר של החלל - והמקום בו נגמרים "השמיים הכחולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully