וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איומי הסייבר על המשלחת הישראלית ממשיים"

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 15:11

המשלחת האולימפית של ישראל צוידה בפתרון אבטחת הסייבר של סיינט, לזיהוי ובלימת התקפות על עשרות המחשבים הניידים המנהלים את המידע הרגיש של המשלחת: "נספק למשלחת הישראלית ראש שקט להתמודד על המדליות"

הוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי במכון וינגייט השלימו לאחרונה את היערכות המשלחת האולימפית של ישראל למשחקי טוקיו גם בתחום אבטחת הסייבר. זאת, לאור מתקפות הסייבר הגדולות הצפויות נגד המשחקים האולימפיים, כפי שהתרחשו באולימפיאדות קודמות. מכון וינגייט בחר בפתרון של חברת הסייבר ההגנתי הישראלית סיינט (Cynet) לאבטחת מערכות רגישות במכון והמחשבים הניידים של הצוות המקצועי של המשלחת שתצא לטוקיו.

מערכת המידע של היחידה לספורט הישגי Smartabase של חברת Fusion Sport האוסטרלית, כוללת את כל המידע הרגיש של הספורטאים אודות ביצועיהם הספורטיביים וכן תוצאות של בדיקות שונות המשקפות את מצבם הגופני. מערכת BI מנתחת את הנתונים ומציגה בפני הצוותים המקצועיים המלצות שונות בתחומים כמו אימונים, תזונה וטיפולים שונים. כל המידע מרוכז בענן ונגיש דרך המחשבים הניידים ונייחים של הצוותים המקצועיים.

סייבר. ShutterStock
ניסיונות פריצה בכל רגע נתון/ShutterStock

חברת סיינט פיתחה פתרון אבטחת סייבר המכונה XDR (דהיינו, Extended Detection and Response) המהווה מעין 'טייס אוטומטי' של אבטחת סייבר. המערכת מנטרת באופן אוטונומי את כל שכבות מערכת המידע והרשת, מזהה איומים על לקוחות ומזעיקה לפעולה את צוות הזיהוי והתגובה של סיינט הפועל 24x7 לבלימת התקפות שזוהו נגד הלקוחות. הפתרון הוטמע בקרב מאות חברות ברחבי העולם כגון תאגיד הביטוח "אליאנס" וחברת האופנה "לואי ויטון", יאבטח עתה את מערכת המידע של מכוו וינגייט לרבות המחשבים הניידים של הצוות המקצועי שילווה את המשלחת.

אייל גרונר, מייסד משותף ומנכ"ל Cynet: "המשחקים האולימפיים היו תמיד יעד ממדרגה ראשונה של קבוצות האקרים שרוצים לשבש אירוע כה בולט שנצפה על יד מיליארדי צופים ברחבי העולם. ניתן לומר שקבוצות ההאקרים מתחרות על מדליות בענף פריצות הסייבר על כל היוקרה המתלווה לכך בעולם שלהם. ישראל היא יעד ממדרגה ראשונה כל ימות השנה ובמיוחד באירוע כזה שבו אויבי ישראל יעשו כל דבר כדי לחבל בהופעת הספורטאים הישראלים. אנו נדאג לבלום את כל ההתקפות הללו באמצעות טכנולוגיות כחול-לבן המתקדמות ביותר בעולם שלהאקרים אין תשובה להן. למשלחת יהיה ראש שקט להתמודד על המדליות בענפים השונים".

לדברי מיכאל בוטניק, מנכ"ל ומייסד פירמת אינטגריטי יעוץ וניהול סיכונים וממונה אבטחת מידע חיצוני במכון וינגייט: "בשנים האחרונות היחידה לספורט הישגי במכון וינגייט הובילה מהפכה דיגיטלית תוך הכנסת מערכת BI לשיפור הישגי ספורטאים. במקביל עלה הצורך להגן על המידע הרגיש ולכן הוטמע הפתרון של סיינט שמספק גם מערכת הגנה מתקדמת וגם צוות מומחים המנטרים ומגיבים לאירועי סייבר 24×7. בין היתר המערכת מגנה גם על מחשבים הניידים של הצוות המקצועי של המשלחת האולימפית של ישראל לטוקיו".

לדברי תומר סקר, ראש תחום אסטרטגיה וחדשנות ביחידה לספורט הישגי: "התקנת הפתרון של חברת Cynet הינה צעד נוסף במהפכת המידע שמובילים היחידה לספורט הישגי, הוועד האולימפי ומכון וינגייט בספורט ההישגי. Cynet מאפשרת לנו להגן בצורה מיטבית על המידע האישי של הספורטאים הסגלים האולימפיים תוך כדי שדרוג מערך המעקב והבקרה והסיוע המקצועי והמדעי למאמנים הלאומיים. לאור ההתרעות הרבות על מתקפות סייבר בזמן המשחקים האולימפיים, הוחלט בעצה אחת עם ממונה אבטחת מידע , להתקין את פתרון האבטחה של חברת Cynet במחשבים האישיים של כלל אנשי הצוות היוצאים למשחקים. אנחנו מודים לחברות אינטגריטי ו- Cynet על שיתוף הפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully