וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתרים רבים ברחבי העולם נפלו בשל תקלה

עודכן לאחרונה: 22.7.2021 / 20:29

בזה אחר זה קרסו אתרים של חברות ענק - בהן אמזון, מקדונלדס, אקספדיה, פוקס ניוז ושירות הסטרימינג של HBO. הקריסה נגרמה בשל תקלה בחברת השרתים Akamai. חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט: "לא מדובר במתקפת סייבר אלא בכשל שבו מערכת השרתים שמחזיקה במידע"

Downdetector. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בין האתרים שקרסו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אתרים גדולים ברחבי העולם קרסו היום (ה') בשעות הצהריים למשך כחצי שעה. הסיבה: תקלה בחברת Akamai (אקאמי), המספקת שירותי DNS. באתר החברה נתכב: "אנו מודעים לבעיה וחוקרים את הנושא באופן פעיל".

על פי האתר Downdetector המספק תמונת מצב על תקלות אינטרנט עולמיות, בין האתרים שסבלו מתקלות אפשר למצוא את מקדונלדס, אמזון, airbnb, דלתא, Fedex, שירות הסטרימינג של HBO, רשת הסלולר at&t, אקספדיה, מיקרוסופט ופוקס ניוז.

בחברת אבטחת הסייבר הישראלית צ'ק פוינט מסבירים כי הסיבה לתקלה היא לא מתקפת סייבר. "מדובר בכשל שבו מערכת השרתים שמחזיקה במידע של אתרים לא מצליחה לתקשר עם האתרים ובפועל המידע לא עובר והאתר נראה 'למטה'".

"זו המערכת שמאפשרת למידע לעלות מהר לאתר לאחר שנכנסנו אליו. ברגע שיש נקודת כשל אחת - כל הצומת שמחבר את המידע לאתרים "נתקע" והאתרים לא מופיעים", אמרו בצ'ק פוינט, והוסיפו: "זו הפעם השלישית שזה קורה בחודשיים האחרונים, ובד"כ בתוך כחצי שעה האתרים חוזרים לעצמם לאט לאט דרך חיבור הדרגתי של המידע לאתרים".

  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully