וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחפנים ושידור ב-8K: הטכנולוגיה משתלטת על האולימפיאדה

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 12:25

מופע הרחפנים באירוע הפתיחה היה רק חימום: המשחקים האולימפיים ביפן עמוסים בטכנולוגיות חדשות, עם שידורים חיים על גבי 5G ופלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית שתעקוב אחר הספורטאים כדי לספק פרשנות טובה

הרחפנים של אינטל בטקס הפתיחה/רויטרס

באיחור של שנה בשל ובצל התפרצות נגיף הקורונה, טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים 2020 נערך בסוף השבוע בטוקיו, בירת יפן. אחד מרגעי השיא בטקס - שהתקיים ללא קהל - היה כאשר כ-1,800 רחפנים ריחפו מעל האצטדיון ויצרו את לוגו המשחקים ולאחר מכן כדור הארץ.

מי שאחראית על המופע המרהיב היא אינטל, שותפה גלובלית של המשחקים האולימפיים, שביחד עם חברות נוספות תציג יותר מ-20 טכנולוגיות (כולל כמה שמבוצעות במשחקים אולימפיים לראשונה) באירועי מסלול ושדה, שייט ושחייה, תזרימי שידורים חיים ומוקלטים, אוטובוסים המשמשים להסעות, ועוד תפעולים רבים אחרים.

הרחפנים של אינטל באירוע הפתיחה בטוקיו. AP
הרחפנים של אינטל באירוע הפתיחה בטוקיו/AP

אחת מהטכנולוגיות היא 3DAT (מעקב אתלטים בתלת-ממד) - פלטפורמה ראשונה מסוגה שמביאה יכולות מעקב תנועה מבוססות בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת חדשניות מהמעבדה אל המסלול. 3DAT משלבת תזרימי וידאו ממספר מצלמות ומיישמת מצג של הערכות ואלגוריתמים ביו מכניים כדי לבנות תמונה תלת ממדית של צורת ותנועת האתלטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

במידע שנוצר ניתן להשתמש כדי לספק פרשנות טובה יותר במהלך השידור וכדי לספק תובנות שעוזרות לאימון הספורטאים. נתונים אלו ישולב גם בשידור האולימפי כדי לספק שכבת על ויזואלית שתהיה זמינה במהלך הילוכים חוזרים בריצות 100 מטר, 200 מטר, שליחים 4 X 100 מטר ומכשולים שייערכו בין ה-30 ליולי עד ה-4 באוגוסט.

כמו כן, זו הפעם ראשונה בהיסטוריה של המשחקים האולימפיים בה ישתמשו בטכנולוגיה מבוססת 5G (דור חמישי) באירוע שייט. כל כלי השייט יתחרו במרחק של אחד או שני מיילים ימיים מקו החוף, ונחיל של רחפנים וסירות מהירות עם מצלמות 4K יעקבו אחריהם, ויזרימו וידאו בשידור חי אל ספינת האם.

הסרטים הללו ישוגרו לאחר מכן באמצעות רשת 5G מסחרית לשרתים על הקרקע שיעבדו ויעבירו את השידור החי ל-OBS. מדובר בהזדמנות ייחודית להציג לראווה את הפוטנציאל של זמן השיהוי הקצר במיוחד, רוחב הפס הגבוה ושאר התועלות שמציעה טכנולוגיית 5G לשידורים של אירועים חיים.

יואב כהן גולש גלים ישראלי. רויטרס
נחיל רחפנים יזרימו וידאו בשידור חי/רויטרס

הזרמה בשידור חי של האולימפיאדה באבחנה של 8K

ביפן, רשת השידור הלאומית NHK (דרך ה-OBS) תציע תזרים שידור חי באבחנה של 8K ובקצב של 60 פריימים/לשנייה ועם תמיכה ב-HDR של אירועים אולימפיים נבחרים - כמו טקסי הפתיחה והסגירה ואירועי ספורט ראשיים.

תזרימי הווידאו המצולמים באמצעות מצלמות שידור שיכולות לצלם ב-8K, וממוקמות באתגרים הראשיים, מועברים למרכז השידור הבינלאומי בטוקיו, ושם שרתים המבוססים על אינטל מעבדים ומקודדים את התזרימים - בזמן אמת - לפני שהם מוזרמים לאינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully