וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגודל הפירמידה הגדולה בגיזה: אסטרואיד עצום בדרכו אלינו

25.7.2021 / 15:42

בסוכנות החלל האמריקנית נאס"א עוקבים אחר העצם השמימי שצפוי לחלוף היום ליד כוכב הלכת שלנו. ולא, על אף המרחק הקצר יחסית, אין חשש שיתרסק על כדור הארץ

אסטרואיד חולף ליד כדור הארץ. ShutterStock
אסטרואיד חולף ליד כדור הארץ/ShutterStock

בזמן שהקורונה מהווה איום באדמה, מתברר שיש גם סכנות בשמיים: בסוכנות החלל האמריקנית נאס"א הודיעו כי אסטרואיד, 2008 GO20 שמו, שווה ערך בגודלו לפירמידה הגדולה בגיזה, יחלוף היום ליד כדור הארץ במהירות של 29 אלף קמ"ש - דבר שעלול להוביל לנזק עצום במקרה של פגיעה.

העצם השמישי יחלוף בנקודה הקרובה ביותר לכדור הארץ במרחק של 4.5 מיליון קילומטר - בערך פי 20 מהכוכב שלנו לירח. בשל גודלו הרב של האסטרואיד - כ-100 עד 200 מטרים, בסוכנות החלל האמריקנית עוקבים באדיקות אחר התנועה שלו בחלל.

גיף אסטרואיד פןגע בכדור הארץ. Giphy
סלע בגודל של כ-100 עד 200 מטרים/Giphy

בתוך כאן, עדיין קיים פוטנציאל להתנגשות בקרקע בשל השפעת כוח המשיכה של כדור הארץ שיכול לשנות את המסלול של האסטרואיד. ב-31 ביולי יחלוף ליד כדור הארץ עצם שמימי נוסף בשם 2019 YM6, שצפוי להיות גדול עוד יותר יותר.

כדי להימנע מהתנגשות בכוכב הלכת שלנו, בספטמבר 2022 ייצא לדרך ניסוי של נאס"א שנועד לבחון אם ניתן להסיט אסטרואידים ממסלולם כאמצעי הגנה על האנושות. מדובר במשימת התאבדות של חללית לא מאוישת בשם "דארט", שתתנגש בסלע בעוצמה.

  • עוד באותו נושא:
  • אסטרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully