וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפיצה הגדולה: הפלטפורמה לאבחון מוקדם ליכולות של ילדים

עודכן לאחרונה: 27.7.2021 / 10:09

אורי הופנונג כונה בילדותו "טיפש" ונשאר כיתה. שנים לאחר מכן הוא חזר לצלקת והקים עם נדב גושן את GiantLeap, פלטפורמה טכנולוגית לאבחון יכולות של ילדים בשלב מוקדם: "כשהורים הולכים לאיבוד בעולם הזה, הילד לרוב הוא זה שמשלם את המחיר"

"אתה טיפש, בגלל זה השאירו אותך כיתה!", "לא ייצא ממך כלום!". מילים אלו היו לפסקול ילדותו של אורי הופנונג, היום מנכ"ל חברת הסטארטאפ ג'יאנטליפ (GiantLeap). למרות שהצטיין בספורט ומשחקי זיכרון, אורי התקשה לקרוא עד גיל 12 וכתוצאה מכך נאלץ להישאר כיתה. כילד, אורי ראה עד כמה הוריו התקשו להבין אותו ולמצוא את המסלול הנכון עבורו; למרות כוונותיהם הטובות, הם נותרו חסרי אונים לכל אורך ילדותו.

"עולם התפתחות הילד הוא מבוך, מלא מושגים מורכבים מתחומי מדעי המוח ומדעי ההתנהגות ואסכולות שונות. כשהורים מנסים להבין לעומק את תהליך ההתפתחות של הילד שלהם, הם נתקלים בדוחות שטחיים ובלתי תדירים ממורים, או באוקיינוס של מידע אינטרנטי גנרי שקשה לניווט", מסביר הופנונג. "למרבה הצער, כשהורים הולכים לאיבוד בעולם הזה, הילד לרוב הוא זה שמשלם את המחיר". אחרי שנים של עבודה בתחום ההיי טק כמנהל חטיבת אמריקה הלטינית בחברת פלייבאז, החליט אורי לעזוב את עבודת הניהול ולחזור לנקודה הכואבת מימי ילדותו בה קיווה להביא לידי שינוי.

נדב ואורי ג'איינטליפ. יחצ,
בסוף כן יצא מהם משהו. אורי הופנונג ונדב גושן/יחצ

ג'יאנטליפ (GiantLeap) היא חברה המספקת פלטפורמה טכנולוגית לאבחון יכולות של ילדים בשלב מוקדם (בגילאי 4-8) בהליך משחקי ונגיש שאורך פחות משעה, וניתן להשלמה מהסלון בבית מבלי להזדקק לליווי של גורם מקצועי. הפלטפורמה מספקת להורים מידע מותאם אישית כיצד לסייע לילדיהם להתגבר על חולשותיהם ומנגד לטפח את כישרונותיהם. "הורים רוצים את הטוב ביותר עבור הילד שלהם, אבל איך יודעים מה הוא הטוב ביותר?", מאתגר הופנונג. "אם עולם התפתחות הילד הוא מבוך, אז ג'יאנטליפ היא המפה".

את החברה הקים אורי ב-2019 יחד עם חבר ילדותו נדב גושן המכהן כמנהל טכנולוגיות ראשי (CTO) ומייסד של החברה. "הצעתי לנדב לחקור את הנושא ולפתח טכנולוגיה שתעשה שינוי. בהלצה אמרתי לו שזה נשמע לי כמו רעיון טוב להקים עסק בסיכון גבוה עם חבר ילדות. למזלי הוא הסכים והשאר היסטוריה". ג'יאנטליפ גייסה מיליון דולר מקרנות ההון-סיכון Fusion L.A, FreshFund ו-Go Ahead. מתוך הבנה שג'יאנטליפ מכוונת לשוק האמריקאי, השניים בחרו להתבסס שם כבר בשלבים המוקדמים של החברה. ג'יאנטליפ התקבלה לתכנית ההאצה של המרכז הרפואי של מדינת טקסס (Texas Medical Center), ממרכזי המחקר המובילים בעולם התפתחות הילד, בתור החברה הצעירה ביותר בתולדות התכנית. שיתוף הפעולה הזה אפשר לחברה לפגוש בשלב מוקדם את השוק, להיחשף למספר רב של משתמשים, ולבנות את הפלטפורמה על בסיס תהליך למידה חכם בו הפלטפורמה מגיבה לפידבק מהשטח.

הפלטפורמה של ג'יאנטליפ בוחנת ילדים בתשעה תחומים שונים: ריכוז, מתמטיקה, שפה, זיכרון, גמישות מחשבתית, תפיסה מרחבית, מוטוריקה, הערכה עצמית, ויכולות חברתיות ורגשיות. "אנחנו מנצלים חלון הזדמנויות יקר מאחר ועד גיל 8 האלסטיות המוחית של ילדים נמצאת בשיאה. על ידי שילוב של מדע מתקדם וטכנולוגיות עמוקות, ג'יאנטליפ מסוגלת למדוד מגוון רחב של יכולות באופן אוטומטי כבר מגיל 4", מסביר הופנונג.

המחקר שערכה החברה יחד עם המרכז הרפואי של מדינת טקסס נחשב לגדול ביותר בעולם בתחום ה-early childhood development. במסגרת המחקר, ג'יאנטליפ אספה למעלה מ-2 מיליון נקודות דאטה מ-7,000 הורים וילדים שהשתמשו במוצר. כחלק מתהליך ניתוח הנתונים במחקר עלה כי 48% מהילדים בגילאי 4-5 מאבדים ביטחון בקלות, 61% מתקשים בתכנון וביצוע מטלות ו-64% מתקשים בוויסות רגשי.

"ג'יאנלטיפ מהווה היום את המחקר הכי ענף בתחום התפתחות הילד לא רק מבחינת הגודל שובר השיאים של מאגר הנתונים, אלא גם ביחס לכמה מקיף אבחון היכולות של החברה. הכלי של ג'יאנטליפ מסוגל לנתח את הילד במספר תחומי התפתחות שונים בו זמנית ולהבין את ההשפעה של כל תחום בנפרד כמו גם את הקורלציה בין התחומים. בנוסף, האבחון המשחקי של החברה מאפשר להורים לבצע את התהליך מכל מכשיר חכם", מסבירה ד"ר שרית אשכנזי, ראש המגמה ללקויות למידה באוניברסיטה העברית.

ג'יאנטליפ. יחצ,
מסוגלת לזהות את שורש הבעיה. GiantLeap/יחצ

הפלטפורמה פועלת בכמה שלבים. תחילה, ההורה עונה על שאלונים המספקים תובנות באשר לתפקודו של הילד בסביבה ביתית וחינוכית. בשלב שני, הילד עובר סדרה של משחקים מהנים המבוססים על חזית המדע של אבחונים נוירופסיכולוגים (הכלאה בין מדעי המוח ופסיכולוגיה). "לקחנו את האבחונים המשמימים והפכנו אותם למשחקים מהנים שמפעילים את הילד", אומר הופנונג. "באמצעות תוצאות המשחקים אנחנו מסוגלים לספק להורים תובנות בנוגע למגוון יכולות של הילד - כאלה שברורות יותר להורים כמו יכולות מתמטיות ושפתיות, וגם כאלה פחות אינטואיטיביות אבל לא פחות חשובות, כגון ויסות רגשי וגמישות מחשבתית".

בזכות המגוון הרחב של היכולות שהפלטפורמה מאבחנת, ג'יאנטליפ מסוגלת לרדת לשורש קשיים או הצלחות שחווה הילד. "רוב שיטות האבחון המסורתיות ימליצו לשלוח ילד המתקשה במתמטיקה לתגבור מתמטי. מנגד, ג'יאנטליפ מסוגלת לזהות את שורש הבעיה ולחזק גם יכולות היקפיות המשפיעות על ביצועי הילד; אלו עשויות להיות בעיות בזכרון ויזואלי, בוויסות רגשי, בשמירה על קשב מתמשך, או מגוון פערים נוספים", מסביר הופנונג.

הקורונה אפשרה לחברה לבצע איטרציות (חזרתיות בפתרון בעיה) במוצר בקצב חסר תקדים מאחר והורים בכל העולם מצאו את עצמם בבתיהם, מבלים זמן ממושך עם ילדיהם וחווים אותם באופן שונה. "זיהינו מוכנות יוצאת דופן מצד הורים לעלות לשיחות ולשתף איתנו תובנות על המוצר". התקשורת השוטפת של ג'יאנטליפ עם המשתמשים הזניקה את החברה לשנת שיא, כאשר מדדי ה-engagement (מעורבות) של המשתמשים שלה חצו את תחזיותיהם האופטימיות ביותר: 88% משתמשים פעילים, ו-42% משתמשים שמשלימים מעל ל-80% מתהליך האבחון (עליה של 147% משנה שעברה).

ג'יאנטליפ ממשיכה בתהליך ההנגשה של מדע התפתחות הילד תוך שהיא מאפשרת להורים לקבל החלטות מבוססות נתונים לגבי תהליך ההתפתחות והלמידה של ילדיהם ללא תלות בגורם מקצועי. "זו רק תחילת הדרך מבחינתנו", מצהיר הופנונג. "לא נעצור עד שלכל הורה תהיה גישה מהירה, קלה, ובלתי מוגבלת למדעי התפתחות הילד בקצות אצבעותיהם".

  • עוד באותו נושא:
  • ילדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully