וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטונדטים ישראלים השלימו מסלול נהיגה אוטונומי

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 11:16

השניים התמודדו בליגה בינלאומית של אמזון והצליחו ללמד רכב לנוע באופן עצמאי בסביבה וירטואלית - ולאחר מכן במסלול פיזי. כך זה נראה

טל אדיבי ותומר בר/שנקר

הדרך למכונית האוטונומית הבטוחה עוד רבה ורצופת מכשולים. בינתיים, ​​טל אדיבי ותומר בר - סטודנטים להנדסת תוכנה בשנקר, הצליחו להשלים מסלול נהיגה אוטונומית במסגרת לימודי הנדסת תוכנה וכחלק מפרויקט הגמר שלהם. השניים התמודדו ב-​​AWS DeepRacer של אמזון - ליגת המירוצים האוטונומית העולמית הראשונה בעולם.

איך זה עובד? שירותי הענן של אמזון (AWS) מעמידה למכירה מכונית מירוץ, מעט מצחיקה בעיצובה, בקנה מידה 1/18 שמונעת על ידי 'למידת תגבור' (reinforcement learning) ומציעה ליגת מירוצים עולמית הנקראת DeepRacer. בשום שלב של הנסיעה הרכב אינו מונהג על ידי אדם.

מסלול נהיגה אוטונומי. שנקר,
מסלול נהיגה אוטונומי/שנקר

כך למעשה, מפתחים בכל רמות המיומנות יכולים לעסוק לגשת לסימולטור מירוצים תלת-ממדי מבוסס ענן ולהתחרות במסלולים בינלאומיים והכל מבלי לצאת מהבית.

הליגה נוקטת גישה שונה מאוד במודלים של אימונים והרכב בעצם לומד התנהגויות מורכבות מאוד ויכול לקבל החלטות לטווח קצר תוך אופטימיזציה למטרה ארוכת טווח יותר - או במילים פשוטות יותר, DeepRacer מוכיחה את היכולת האוטונומית של הרכב ללמוד את מאפייני המסלול ולגבש בזמן אמת דרכי פעולה שונים, במטרה להשלים הקפה של המסלול מבלי לסטות ממנו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מסלול הנהיגה. שנקר,
מסלול הנהיגה/שנקר

יכולת זו נרכשה במהלך אימון הרכב ע"י ביצועים חוזרים, הסקת מסקנות אוטונומית ושיפור של מאפייני הנהיגה בהתאם - ככה בדיוק אמזון רוצה שננהג בעתיד, ומגייסת לשם כך מפתחים מכל העולם בצורה מעניינת ואפילו מהנה.

"במסגרת פרויקט הגמר דרשים הסטודנטים לאפיין פונקציונלית והנדסית, לחקור, להגדיר וליישם מוצר או מערכת ברמה בינלאומית. פרויקטים שלנו מתמודדים בתחרויות, זוכים בפרסים והציגו בכנסים בשנגחאי, ספרד, לונדון ועוד", אמרה ד"ר יונית רושו, ראש המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר.

"מדובר באתגר באחד הענפים המסקרנים והחמים ביותר של ימינו, נהיגה אוטונומית. הם התמודדו מול צוותי פיתוח בעולם, שכל ההבדל בין הצוותים הוא האלגוריתם עצמו. נהיגה אוטונומית היא העתיד ולכן עודדנו לקחת חלק באתגר זה וליישם הלכה למעשה ולא בתאוריות ובשרטוטים, אלא באופן פרקטי מלא, כפי שנדרשים כל פרויקטי הגמר", הוסיפה ד"ר רושו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully