וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל נגד NSO: סגרה את הפרצה של תוכנת פגסוס

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 13:25

לאחר שהחולשה כבר נוצלה על ידי חברת הריגול הישראלית באופן פעיל, ענקית הטכנולוגיה שחררה עדכון אבטחה קריטי לאייפון ולאייפד שפותר את הבעיה. "נתנה גישה לליבת המערכת"

אייפון 12. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 12/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אפל שחררה את עדכוני המערכת iOS 14.7.1 ו-iPadOS 14.7.1 למכשירי האייפון והאייפד, עם דגש קריטי המגיע בדמות תיקון של פרצת אבטחה הקשורה לתוכנת הריגול "פגסוס" של חברת NSO הישראלית.

באתר הרשמי של החברה אודות העדכון האבטחה, נכתב כי "אפל מודעת לדיווח על כך שייתכן שבעיה זו נוצלה באופן פעיל ונתנה גישה לליבת המערכת". העדכון זמין עבור ​​iPhone 6s ואילך, iPad Pro (כל הדגמים), iPad Air 2 ואילך, iPad דור 5 ואילך, iPad mini 4 ואילך ו-iPod touch (דור 7).

Israeli cyber firm NSO Group. רויטרס
Israeli cyber firm NSO Group/רויטרס

כזכור, לפי חקירה של ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל בסיוע ארגון Hidden Stories, התוכנה של NSO שימישה במשך שנים ככלי לריגול אחרי עשרות פעילי זכויות אדם, מנהיגים ועיתונאים מכלי תקשורת מרכזיים ברחבי העולם.

תוכנת הריגול מותקנת בחשאי במכשיר סלולרי ומעניקה לתוקף גישה מלאה למכשיר, כשהוא חשוף להודעות, אימיילים, מדיה, מיקרופון, מצלמה, שיחות ולאנשי הקשר. בין המספרים שנכללו לכאורה ברשימת "פגסוס" היו אלו של נשיא צרפת עמנואל מקרון ומלך מרוקו מוחמד השישי, כמו גם של ראש ממשלת לבנון לשעבר סעד חרירי ונשיאי עיראק ודרום אפריקה.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • NSO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully