וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר הבא? פייסבוק מציגה פריצת בתחום משקפי ה-VR

עודכן לאחרונה: 3.8.2021 / 15:22

לשמור על קשר עם המציאות: צוות הפיתוח של הרשת החברתית הצליחו ליצור אב טיפוס של משקפי מציאות מדומה שיעזרו למשתמשים לשמור על קשר עם הסביבה - בזמן שהם נמצאים בעולם הוירטואלי. כך זה נראה

משקפי המציאות המדומה Reverse Passthrough/פייסבוק

מעבדות המציאות של פייסבוק (Facebook Reality Labs) הציגו אמש (שני) אב טיפוס ניסיוני חדש למשקפי המציאות המדומה - Reverse Passthrough. הקונספט החדש יאפשר לאנשים שמרכיבים משקפי VR להיות נוכחים יותר בעולם החיצון, דרך טכנולוגיה תלת-ממדית שמדמה את אזור הפנים המכוסה על ידי המשקפיים.

מדובר בבעיה מוכרת שכל מי שהרכיב משקפי מציאות מדומה (VR) מכיר - בזמן שהמשתמש נמצא בעולם וירטואלי שלם - נוצר ניתוק מוחלט מהנוכחים בסביבה האמיתית. כעת, הטכנולוגיה החדשה של פייסבוק תציג לראשונה את פניו ועיניו של המשתמש בחזית המשקפיים, וכך גם הסובבים יוכלו לראות אותו וליצור איתו קשר עין טבעי.

לדברי פייסבוק, טכנולוגיות AR ו-VR יהפכו בשנים הקרובות לחלק בלתי נפרד מהאופן שבו אנשים עובדים, משחקים ויוצרים קשר אחד עם השני - אך טרם נמצא פתרון שמאפשר תקשורת נוחה בין אנשים שנמצאים באותו חלל פיזי ולא שותפים לאותה חוויית מציאות מדומה.

משקפי המציאות המדומה Reverse Passthrough. פייסבוק,
הטכנולוגיה החדשה תציג את פניו ועיניו של המשתמש/פייסבוק

בשנים האחרונות פייסבוק פיתחה פונקציה של Passthrough במשקפי ה-Oculus, באמצעותה אנשים יכולים לראות ולחוש את הסובבים אותם. הטכנולוגיה החדשה יוצרת חוויית שימוש מציאותית יותר, מאפשרת אינטרקציה חברתית טבעית וחלקה במרחבים משותפים ומבטיחה שאנשים יהיו נוכחים בעולם החיצון, גם כאשר הם מרכיבים את המשקפיים.

הפיתוח החדש הוא עדיין אב טיפוס ואינו מוצר מוגמר, אך מהווה נקודת ציון בדרך למשקפי VR קומפקטיות, קלות ונוחות להרכבה, שמשלבות תמונות וירטואליות באיכות גבוהה עם מראות בעולם האמיתי. כך הן יאפשרו לך להיקשר עם כל אחד: בין אם הוא בצדו השני של הכדור, או בצדו השני של החדר.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully