וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא משאיר אבק למתחרים: בדקנו את ה-Roborock S7

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 21:40

אפליקציה מצוינת, שאיבה יסודית ומברשת סיליקון: הדגם החדש של מותג שואבי האבק הסיני עולה חצי מ-iRobot, אבל עושה עבודה די דומה. מה שפחות מרשים הן יכולות הניגוב שלו | הסקירה המלאה

Roborock S7, רובורוק. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Roborock S7, רובורוק/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

השואבים הרובוטים הפכו למצור חובה בכל בית וכבר לא רק שואבים אבק מהרצפה, אלא גם מעבירים מטלית לחה ("ניגוב"). אם גם אתם מתעניינים בתחום, ודאי שמעתם לא מעט אנשים שטוענים שהרובוטים של Roborock, מותג סיני שהוא סוג של חברה-בת של שיאומי, מצליח לאתגר בכל פעם מחדש את iRobot עם מוצרים שעושים יותר בפחות כסף.

הדגם האחרון של החברה, ה-Roborock S7, הגיע בשבוע שעבר ביבוא רשמי לישראל באמצעות רשת באג ונמכר ב-2,190 שקלים. רגע לפני ההשקה, קיבלנו אותו לסקירה מקיפה וחזרנו מאוד מופתעים, על אף תג המחיר הדי נמוך שלו.

יש לכם שאלות לכתב? פנו אליו באמצעות חשבון האינסטגרם

Roborock S7. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Roborock S7/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עיצוב וחלקים

עם השנים שיאומי החלה לייצר כמות אדירה של שואבי אבק שונים, תחת מותגים שונים - כמו Roidmi, דרימי (Dreame) ו-Viomi - שהצליחו לגרום לבלבול אדיר בקרב הצרכנים, ובאופן כללי התחושה הייתה שאתה מקבל את אותו השואב, רק עם שם אחר.

בשל ניסיון רע עם שואבי אבק סינים אחרים, היו לי לא מעט חששות לפני שפתחתי את הקופסה של ה-Roborock S7, אבל כבר במבט ראשון הבנתי שמדובר במשהו אחר - העיצוב שונה ברובו, הוא יפה יותר והוקדשה מחשבה לפרטים הכי קטנים.

השואב עשוי מפלסטיק קשיח ומבריק כשעל חלקו העליון תמצאו שלושה כפתורים שונים - הפעלה, חזרה הביתה וניקוי אזורי. בחלקו האחורי נמצא מיכל מים (לצורך ניגוב של הרצפה) ובחלקו הפנימי ממוקם מיכל לאיסוף אבק.

בנוסף, כמו ב-iRobot, את המברשת המרכזית הרגילה והמיושנת מחליפה כעת מברשת סיליקון איכותית - שיודעת לתפוס את הלכלוך בצורה טובה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
Roborock S7, רובורוק. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מברשת סיליקון איכותית/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מכשולים וסביבה

בניגוד גמור לשואבי אבק אחרים שיצא לי לפגוש לאורך השנים, האלגוריתם של Roborock יודע להתמודד היטב עם מכשולים. נעליים שזרוקות באמצע חלל החדר או גרביים סוררות זה מוקש אדיר לרוב השואבים הרובוטיים, וה-S7 פשוט עקף אותם.

מנגד, טירחת סידור הבית ולפני ואחרי השאיבה עוד קיימים, שכן עדיין צריך להרים מהרצפה כבלים, חוטים וכל מיני חפצים קטנים ועבים בשביל שהוא יוכל לעבוד בלי "לאכול" אותם או לגרום נזק למברשת.

Roborock S7. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Roborock S7/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
Roborock S7. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
על חלקו העליון תמצאו שלושה כפתורים שונים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עוצמת שאיבה מצוינת

ביצועי שאיבת האבק של ה-Roborock S7 די יסודיים. עוצמת היניקה שלו עומדת על 2500 Pa HyperForce, ומספיק מעבר אחד של השואב כדי לנקות לכלוך. בסך הכל יש ארבע עוצמות שאיבה שונות - מצב שקט (מיועד להפעלה בשעות הלילה), רגיל (Balanced), טורבו ומקסימום (המצב הרועש ביותר). עם זאת, גם במצבי השאיבה הגבוהים הוא פחות רועש משואבי אבק אחרים.

כמו כן, ה-S7 יודע להתמודד היטב גם עם שערות של חיות מחמד. כך למשל, הוא הצליח להסיר מהשטיח די בקלות ובאופן מוחלט שערות של החתול הבריטי שלי. גם גרגרים של חול, אורז ולכלוכים אחרים לא מצליחים לאתגר אותו - דבר ששואבים אחרים שהתנסיתי בהם בעבר נכשלו.

נוסף על כך, השואב יודע להגביר את עוצמת השאיבה באופן אוטומטי ברגע שהוא מזהה שטיח באמצעות החיישנים. מדובר באופציה מצוינת במקרים בהם עיקר הלכלוך נמצא דווקא על השטיח, וכדי לחסוך בסוללה.

כאמור, המברשת של ה-Roborock S7 עשויה סיליקון, ואין לה שערות - אז לכלוך לא נתקע בה כמו בשואבים אחרים. מצד שני, שיערות וחוטים תוהים עדיין מסוגלים לחנוק אותה, ואחת לכמה שאיבות צריך לחלץ אותם בעדינות בפירוק והרכבה של המנגנון - פעולה שלוקחת מספר שניות.

Roborock S7, רובורוק. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Roborock S7 - עוצמת שאיבה מצוינת/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מעביר ניגוב

גם עם ה-Roborock S7, על אף השימוש בטכנולוגיית Sonic Mopping שהחברה מתגאה בה, עדיין לא מדובר בפתרון שמצליח לפצח את השילוב בין שתי משימות מנוגדות - שאיבה ושטיפה.

השואב לא מבריק את הרצפה או עושה ספונג'ה כמו שאתם מכירים, אלא מעביר ניגוב עם מטלית לחה על הרצפה - ללא סבון, מה שעוד יותר הופך את השימוש לדי מיותר. ושימו לב: בחברה מדגישים כי יש למלא במיכל מים בלבד, שכן חומרי ניקוי או מחטאים עלולים לגרום לקורוזיה.

כדי לבצע את פעולת הניגוב תצטרכו לחבר את התקן המטלית (VibraRise) בחלקו התחתון של השואב, למלא את המיכל ולהרטיב מעט את הסמרטוט. לאחר מכן, באפליקציה אפשר להגדיר את האזורים בהם השואב יעביר ניגוב, ועל אף שהמטלית ומתקן המים מחוברים אליו, הרובוט יודע להגביה המנגנון כדי לא למרוח את המטלית באזורים האסורים - כמו שטיחים.

עם זאת, התוצאה הסופית סבירה. לכלוך רטוב כמו קטשופ, משקה שנשפך או שמן - כדאי שתנקו באופן ידני עם סמרטוט. השואב בעיקר מורח לכלוך מהסוג הזה לאורך הבית, אלא אם תעצרו אותו ותשטפו את המטלית במהלך הפעולה.

ההמלצה שלנו היא להשתמש באופצית הניגוב רק באזורים עם לכלוך יבש. ונכון, הוא לא יבריק את הרצפה כמו שאתם הייתם עושים עם דלי וסחבה, אבל לפחות יאסוף חלקיקי אבק קטנים שלא נשאבו כמו שצריך ויתן תחושה של ניקיון.

אפליקציה ומיפוי

לכל מי שיש שואב אבק רובוטי בבית זה קרה: הפעלתם את השואב, יצאתם לעיסוקיכם, וכששבתם הביתה גיליתם שהוא נתקע. הסיבה לכך, לפחות בכל הקשור לשואבי האבק של שיאומי - ומלבד כבל או גרב סוררים שנתקעו במברשת - היא האפליקציה הנוראית של ענקית הטכנולוגיה הסינית, Mi Home.

איך זה קשור? יצא לי לסקור כמה שואבי אבק סינים שעושים שימוש באפלקיציית Mi Home, ואפילו יש לי אחד כזה בבית. לעיתים די קרובות השואב פשוט מאבד את הדרך, לא יודע איך לשוב לעמדת הטעינה וממשיך לטייל ברחבי הבית עד שהסוללה נגמרת. והסיבה לכך היא שהמפה באפליקציה נמחקת מעצמה או משנה את הצורה שלה באופן רנדומלי.

האפליקציה של רובורוק. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
האפליקציה של Roborock/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

וב-Roborock המצב שונה. האפליקציה היא בדיוק מה שהייתם מצפים: היא פשוטה לתפעול, ברורה ואינה רוויה בבאגים ותקלות. חשוב להדגיש: גם את ה-S7 תוכלו לתפעל באמצעות ב-Mi Home, אך אתם לא באמת רוצים לעשות את זה לעצמכם.

האפליקציה של רובורוק. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ניתן לנקות כל חדר בנפרד בלחיצה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לאחר ההפעלה הראשונית השואב יודע למפות את החדרים באופן עצמאי ולהפריד ביניהם באופן אוטומטי - כך שתוכלו לתת שם נפרד לכל אזור. ניתן לנקות כל חדר בנפרד בלחיצה על "Rooms" - או כמה חדרים בו-בזמן, ואם אתם רוצים ניקוי יסודי יותר תוכלו לבקש ממנו לבצע את אותה הפעולה עד 3 פעמים ברציפות (לחיצה קטנה על כפתור "Cycles").

כמו כן, אפשר לסמן ולבחור אזור מסוים (שרטוט) ולשלוח את השואב לנקות אותו, לצד אפשרויות נוספות, כמו ניקוי מלא של כל הבית ועוצמת הניגוב של המגב בעת השימוש במצב שטיפה.

בשורה התחתונה

Roborock S7 עולה 2,190 שקלים ברשת באג - נמוך משמעותית ממותג השואבים iRobot, ויודע לעשות עבודה די דומה. האם תמצאו שואב רובוטי שמספק תוצאות דומות בתג מחיר זהה? ייתכן שלא. ונכון, קיימים דגמים זולים יותר של שיאומי וחברות סיניות אחרות, אבל הן לא מתקרבות ליכולות שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • שואב אבק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully