וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי חוטים: בדקנו את הסוללה הניידת החדשה של אפל

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 9:23

ה-MagSafe Battery Pack אמנם לא יטען את האייפון עד ל-100%, אך העיצוב המושלם וההתאמה למכשיר ולמערכת ההפעלה היא סיבה די טובה לרכוש לעצמכם אחד כזה. מנגד, נותרנו עם בעיה אחת שקשה להתעלם ממנה - המחיר | הסקירה המלאה

אפל, MagSafe Battery Pack. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אפל, MagSafe Battery Pack/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בעולם שבו עיצוב מקבל עדיפות על פונקציונליות, אנחנו נשארים עם סמארטפונים יפיפיים שלא מסוגלים לפעול יום שלם. בדיוק בגלל זה, בחודש שעבר הכריזה אפל בהפתעה על ה-MagSafe Battery Pack - סוללה ניידת בעלות של 99 דולר המאפשרת לטעון את מכשירים בסדרת האייפון 12 ללא חוטים.

עדכוני טכנולוגיה גם בעמוד האינסטגרם

למעשה, מדובר במוצר שבא להחליף את השיטה הישנה - טעינה מסורבלת של המכשיר עם סוללה ניידת וכבל. בשבוע שעבר הגיעה ה-MagSafe Battery Pack באופן רשמי לישראל באמצעות רשת איידיגיטל (iDigital), משווקת הפרימיום היחידה של אפל בישראל, במחיר של 549 שקלים. האם זה שווה את הכסף? בדקנו.

עיצוב ונוחות

ה-MagSafe Battery Pack נצמדת באמצעות מגנטים לגב של המכשירים בסדרת האייפון 12, וגם כאשר ניערתי את הטלפון בחוזקה היא לא זזה מהמקום. בנוסף, ניתן לחבר אותה באופן ישיר גם לכיסויים תומכי MagSafe - כמו כיסוי העור או הסיליקון של אפל.

על אף המשקל והעובי שלה - 115 גרם ו-11 מ"מ, אפילו בשימוש ממושך לא הרגשתי שהיא מכבידה יותר מדי על האייפון, גם בכיס וגם ביד. כמו כן, חשוב לזכור שבהשוואה לסוללה ניידת עם חוט (לא תצאו איתם מהבית ללא תיק) מדובר בפתרון די יעיל ונוח.

אפל, MagSafe Battery Pack. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ניתן לחבר אותה באופן ישיר גם לכיסויים תומכי MagSafe/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לא תגיעו ל-100%, וגם זה יהיה לאט מאוד

מדובר בסוללה בקיבולת די נמוכה של 1,460 מיליאמפר/שעה בלבד שמסוגלת להטעין את האייפון בקצב של 5 וואט. כך למשל, הסוללה של האייפון 12 פרו היא בקיבולת של 2,815 מיליאמפר/שעה, מה שאומר שטעינה מלאה תספק למכשיר כ-70% בלבד.

אחד היתרונות הגדולים ביותר שתמצאו ב-MagSafe Battery Pack, הוא אינטגרציה מובנית עם iOS, כזו שתציג לכם את מצב הסוללה על מסך הנעילה או בווידג'ט. איך התוצאה בפועל? בבדיקה שעשיתי, ה-MagSafe Battery Pack הצליחה בסך הכל לטעון את האייפון 12 פרו שלי מ-1% ל-62% - וכבתה.

אפל, MagSafe Battery Pack. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מדובר בסוללה בקיבולת די נמוכה של 1,460 מיליאמפר/שעה בלבד/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

קצב הטעינה מעט איטי ו-20% מהסוללה של האייפון נטענו בכ-40 דקות. בזמן שימוש במכשיר הטעינה הייתה איטית עוד יותר - אך עדיין לא גרמה לחימום יתר של המכשיר. נוסף על כך, לא ניתן לכבות או להדליק את הסוללה, וברגע שתצמידו אותה לגב של האייפון היא תטען אותו.

וחשוב להדגיש: אפל מתחשבת בשיקולי טמפרטורה במהלך כל תהליך טעינה. חימום יתר של האייפון או הסוללה יטען את המכשיר בצורה איטית מאוד ותהליך הפריקה שלה יהיה מהיר יותר. זה אומר שלא מומלץ להשתמש בטעינה אלחוטית בסביבה חמה - כמו שמש ישירה או מקום לא ממוזג.

כך למשל, בדף התמיכה באתר של אפל נכתב כי "כדי להאריך את תוחלת החיים של המוצר, אם הסוללה מתחממת מדי, התוכנה עשויה להגביל את הטעינה מעל 80% והאייפון יטען שוב כשהטמפרטורה תרד".

אפל MagSafe Battery Pack. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
20% מהסוללה של האייפון נטענו בכ-40 דקות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
אפל, MagSafe Battery Pack. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
לא מומלץ להשתמש בטעינה בסוללה בסביבה חמה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

טעינה הפוכה

אפל אמנם לא מכנה את האפשרות כ"טעינה הפוכה" - כמו היצרניות המתחרות, אך כאשר חיברתי את האייפון למטען חוטי, גם הסוללה נטענה במקביל ברגע שהמכשיר הגיע ל-80%. לצד זה, אפשר גם לחבר את הסוללה למטען - של 20W לפחות, ולטעון את האייפון במהירות של עד 15W.

וזה לא הכל, ה-MagSafe Battery Pack יכולה לשמש כמשטח טעינה לאיירפודס ומוצרים אחרים בתקן Qi. עם זאת, האוזניות לא מתמגנטות למשטח ומדובר באופציה די מסורבלת שעשויה לשמש אתכם רק במקרי חירום.

עדכוני טכנולוגיה גם בעמוד האינסטגרם

אפל, MagSafe Battery Pack. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
יכולה לשמש כמשטח טעינה לאיירפודס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

מדובר במוצר לא זול - 99 דולר באתר אפל ו-549 שקלים ברשת איידיגיטל, שלא יטעין את האייפון שלכם באופן מלא. מנגד, אם אתם מחוץ לבית ברוב שעות היום ורוצים לשמור על אחוזי הסוללה גבוהים, זו כנראה אחת הדרכים האלגנטיות והטובות ביותר לעשות זאת.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully