וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מציגה: חווית גלישה בטוחה יותר לילדים ונוער

עודכן לאחרונה: 10.8.2021 / 19:02

ענקית הטכנולוגיה הכריזה על מדיניות חדשה וכלים חדשים - ומרחיבה את היקף הבטיחות שלה על מנת להעניק לקטינים חוויית גלישה בטוחה יותר. "המטרה שלנו היא להבטיח שאנחנו מספקים הגנות נוספות ומספקים חוויות מותאמות גיל"

גוגל. AP
גוגל/AP

גוגל הכריזה היום (שלישי) על עדכונים חדשים ושינויי מדיניות שיעניקו חוויה גלישה בטוחה יותר לקטינים. "טכנולוגיה סייעה במהלך המגפה לילדים ובני נוער להמשיך ללמוד במשך הסגרים ולשמור על קשרים עם בני משפחה וחברים", כתבו בחברה. "ככל שילדים ובני נוער מבלים יותר זמן באינטרנט - הורים, מחנכים, מומחים לבטיחות ילדים ופרטיות וקובעי מדיניות מודאגים, בצדק, בנוגע לשאלה כיצד לשמור עליהם בטוחים".

השינוי המרכזי עליו הכריזה ענקית הטכנולוגיה נוגע ל-​​Google Images - שירות חיפוש התמונות של החברה. בשבועות הקרובים תציג גוגל מדיניות חדשה שתאפשר לכל אדם מתחת לגיל 18, או להורה או לאפוטרופוס שלו, לבקש להסיר את התמונות שלו מתוצאות החיפוש. כמובן, הסרת תמונה מחיפוש אינה מסירה אותה מהאינטרנט, אך בחברה מדגישים כי שינוי זה יעזור לתת לצעירים שליטה רבה יותר על התמונות שלהם ברשת.

כמו כן, בחברה הודיעו על שינויים בחשבונות עבור אנשים מתחת לגיל 18. ביוטיוב גוגל תשנה את הגדרת ברירת המחדל בהעלאת הסרטונים לאפשרות הפרטיות המחמירה ביותר לבני נוער בגילאי 13-17 - דבר שיהפוך באופן אוטומטי את הסרטונים של המשתמשים לפרטיים.

במנוע החיפוש גוגל תרחיב את הגדרת "חיפוש בטוח" (SafeSearch), המסייעת לסנן תוצאות מפורשות כאשר הן זמינות וכבר מופעלת כברירת מחדל עבור כל המשתמשים המוגדרים מתחת לגיל 13 וחשבונם מנוהל באמצעות Family Link. בחודשים הקרובים, החיפוש הבטוח יופעל עבור משתמשים מחוברים קיימים מתחת לגיל 18 והוא יהפוך להגדרת ברירת המחדל עבור בני נוער שפותחים חשבונות חדשים.

שינויי פרסום חדשים וכלי רווחה דיגיטלית חדשים

גוגל תרחיב את אמצעי ההגנה כדי למנוע הצגה של מודעות תלויות גיל לבני נוער, ותחסום פילוח מודעות בהתאם לגיל, למין או לתחומי העניין של אנשים מתחת לגיל 18. בחברה יתחילו לפרוס עדכונים אלה במוצרים ברחבי העולם במהלך החודשים הקרובים.

"המטרה שלנו היא להבטיח שאנחנו מספקים הגנות נוספות ומספקים חוויות מותאמות גיל בכל הנוגע למודעות בגוגל", אמרו בחברה.

כמו כן, בחודשים הקרובים תפרוס ענקית הטכנולוגיה מסנני רווחה דיגיטלית חדשים שיאפשרו לאנשים לחסום חדשות, פודקאסטים וגישה לדפי אינטרנט במכשירים חכמים התומכים ביוטיוב, ותפעיל את האפשרויות 'קח הפסקה' ו'תזכורות לפני השינה' ותכבה את ההפעלה האוטומטית למשתמשים מתחת לגיל 18.

ב-YouTube Kids (יוטיוב קידס) תוסיף גוגל אפשרות הפעלה אוטומטית ותכבה אותה כברירת מחדל כדי לעודד את ההורים לעשות את הבחירה הנכונה עבור משפחותיהם.

חידושים נוספים

  • Assistant: בחודשים הקרובים תציג גוגל הגנות ברירת מחדל חדשות. כך למשל, תשלב את טכנולוגיית SafeSearch על דפדפן האינטרנט בצגים חכמים.
  • היסטוריית מיקום: מדובר בפי'צר שמובטל כברירת מחדל עבור כל החשבונות, ולאנשים מתחת לגיל 13 אין אפשרות להפעיל את 'היסטוריית מיקומים'. בקרוב החברה תקח את זה צעד אחד קדימה והיסטוריית המיקומים תישאר כבויה (ללא אפשרות להפעיל אותה) לכל המשתמשים מתחת לגיל 18 ברחבי העולם.
  • Play (חנות האפליקציות): בהסתמך על מאמצים קיימים כמו דירוגי תוכן ו"אפליקציות המאושרות על ידי מורים" שמטרתן להציע תוכן איכותי לילדים, גוגל משיקה סעיף בטיחות חדש שיאפשר להורים לדעת אילו אפליקציות פועלות בהתאם למדיניות המשפחות. אפליקציות יידרשו לחשוף כיצד הן משתמשות בנתונים שהן אוספות ביתר פירוט, מה שיקל על ההורים להחליט אם האפליקציה מתאימה לילדים שלהם, לפני שהם מורידים אותה.
  • סביבת העבודה של Google לחינוך: כדי להפוך את הגלישה באינטרנט לבטוחה יותר, עבור כיתות גן עד כיתה ו' תופעל טכנולוגיית SafeSearch כברירת מחדל, בעוד שהמעבר למצב אורח ולמצב גלישה בסתר יכבו כברירת מחדל.
  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully