וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפל זה הנורמלי החדש - לאן סמסונג הולכת עם הטלפונים החדשים?

עודכן לאחרונה: 13.8.2021 / 16:31

עם ההכרזה על ה-Z Flip 3 וה-Z Fold 3 האסטרטגיה של ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית ברורה - להפוך סמארטפונים עם מסך מתקפל לנגישים יותר. האם היא תצליח? | פרשנות

הצצה ראשונה לסמארטפונים החדשים של סמסונג/ינון בן שושן

הקורונה היכתה קשה בתעשיית הטכנולוגיה האישית ובכלל, עם מחסור ברכיבים, בעיות משלוחים וצרכנים שרוכשים פחות. אבל לסמסונג יש אסטרטגיה חדשה: להפוך סמארטפונים עם מסך מתקפל וגמיש לטלפוני עילית של הזרם המרכזי, ולהגדיל את נתח השוק שלהם. האסטרטגיה הזו קיבלה אישור אמש בהשקה שני מכשירים פרימיום חדשים בסדרת Z, שהמאפיין העיקרי שלהם הוא מסך מתקפל.

ה-Z Flip 3 וה-Z Fold 3 של סמסונג הם הדור השלישי של מכשירים בעלי מסך מתקפל. קודמיהם (בעיקר ה-Fold, הגדול מבין השניים) היו מגושמים יותר ורגישים יותר. למי שלא מכיר את הסדרות, אז ה-Fold הוא סמארטפון שנפתח כמו ספר למשהו שמקביל בערך לטאבלט אישי בגודלו (7.6 אינץ' למסך המלא), ואילו ה-Flip משחזר את ימי הזוהר של טלפוני הצדפה עם מסך חיצוני רגיל, אבל נפתח לאורכו לגודל מסך של סמארטפון ממוצע בימינו - 6.7 אינץ' בפורמט אנכי.

סמסונג Galaxy Z Flip 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ה-Flip משחזר את ימי הזוהר של טלפוני הצדפה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סמסונג רוצים להפוך את הסמארטפונים המתקפלים למתחרים של טלפוני דגל "רגילים", כמו האייפון 12 או אפילו הגלקסי S21 של סמסונג עצמה, בטח ובטח מול מתחרים אחרים, ואת זה הם עושים בשתיים או שלוש גזרות: חומרה, עמידות ומחיר.

נתחיל עם המחיר. עדיין לא מדובר במחירים ששווים לכל נפש. 6350 שקלים לדגם הזול יותר של ה-Z Fold 3, ו-6700 לדגם עם האחסון של ה-512 גיגהבייט - זה עדיין הטלפון הכי יקר שנמכר בישראל, אבל הוא קצת יותר זול לעומת הדור הקודם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סמסונג Galaxy Z Fold 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
לא מדובר במחירים ששווים לכל נפש/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ה-Z Flip 3 יעלה 3750 שקלים לצרכן, מה שממצב אותו מול טלפוני עילית אחרים (אייפון 12 פרו לדוגמא), במחיר נגיש מבעבר. שוב, אלה טלפונים יקרים נומינלית, אבל יחסית לטכנולוגיה שהיא שיא הקדמה - סמסונג עושה מאמץ להנגיש מסכים מתקפלים לאוכלוסיות חדשות. אם מישהו חוסך לסמארטפון עילי, ה-Flip 3 בהחלט יכול להיות אפשרות, אפילו זולה יותר מחלק מהמתחרים שלא מציעים מסך מתקפל.

בגזרת החומרה, סמסונג לא מתפשרת. עכשיו היא שמה את הקרם דה-לה קרם של קוואלקום, מעבדי סנאפדרגון 888 מהדור האחרון. סמסונג גם שיפרה את העמידות של הטלפונים המתקפלים, ומנסה להשוות את העמידות שלהם לזו של סמארטפונים רגילים: אם זה בזכוכית גורילה ויקטוס ששמו ב-Fold או לראשונה עמידות למים בטלפונים מתקפלים, וגם דקיקות ומשקל יותר קל - כי הדור הקודם של ה-Fold היה יותר מגושם.

Galaxy Z Flip 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
סמסונג גם שיפרה את העמידות של הטלפונים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

האם האסטרטגיה הזו תצלח? אין לדעת. סמסונג עושה פה הימור רציני לימי קורונה ולאור חוסר וודאות כלכלית כללית בעולם. אבל עם קמפיין שיווקי חזק בקרב משפיענים ומובילי דעה צעירים שהיא מקדמת בכל העולם וגם פה בישראל, זה בהחלט עשוי לעבוד להם, במיוחד לאור אפקט המגניבות והחדשנות של סמארטפון עם מסך גמיש (וגם שלל צבעים אפנתיים...).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully