וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפסיקים לגהץ: מאסטרקארד נפרדת מהפס המגנטי

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 11:12

בתאגיד האמריקני רוצים להתמקד בטכנולוגיית התשלומים ללא מגע - ולחסל באופן סופי את השיטה הישנה. לדברי החברה, המעבר יחל ב-2024 ויונפקו כרטיסים ללא פס מגנטי

גיהוץ כרטיס אשראי. ShutterStock
גיהוץ כרטיס אשראי/ShutterStock

מאסטרקארד מתחילה להיפרד מהפס המגנטי בכרטיסים שלה, ותפסיק את השימוש בהם בעשור הקרוב. עם כניסתן של טכנולוגיות תשלום מתקדמות יותר כמו תשלומים ללא מגע ושבבים חכמים, חברת טכנולוגיות האשראי הגיעה למסקנה כי הפס המגנטי, שנמצא איתנו כבר עשורים רבים, אינו נחוץ.

על פי מאסטרקארד, המעבר יחל ב-2024, כך שבאזורים כמו אירופה, יונפקו כבר כרטיסים ללא פס מגנטי. בארצות הברית, שכמונו איחרה להצטרף למהפכת התשלומים ללא מגע, המעבר יהיה איטי יותר ויחל ב-2027. התכנון הוא שב-2029 כבר לא יונפקו כרטיסי מאסטרקארד עם פס מגנטי, ושהם ייכחדו לחלוטין עד 2033.

מאסטרקארד. Mastercard,
מאסטרקארד/Mastercard

הפס המגנטי, שהחליף את "גיהוץ" מספרי הכרטיסים והטבעתם בפחם, נמצא איתנו כבר כמה עשורים. אבל עם הצגתו של פרוטוקול EMV, המסתמך על קוד סודי ולאחרונה גם טביעת אצבע וזיהוי ביומטרי. כאן בישראל אנחנו מהמדינות האחרונות.

מאסטרקארד רואה בתשלומים ללא מגע את העתיד, כאשר הזיהוי נעשה באמצעות כרטיס אשראי או סמארטפון, וזכה לעדנה עם פרוץ המגיפה. לפי מאסטרקארד, כמות העסקאות ללא מגע גדלה במיליארד עסקאות ברבעון הראשון של השנה, ו-45 אחוזים מהעסקאות המעובדות היו עסקאות של תשלומים ללא מגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully