וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם רק חושבים שהרצפה שלכם נקייה: בדקנו את ה-Dyson V15 Detect

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 7:58

השואב החדש של היצרנית הבריטית - שהפכה לשם נרדף לשואב אבק אלחוטי - עשוי להיות הגשמת חלום לחולי ניקיון. בין היתר, הוא מגיע עם קרן לייזר לאיתור אבק וחיישן לספירת חלקיקים. עם זאת, יש איתו בעיה אחת: המחיר | סקירה

Dyson V15 Absolute Extra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Dyson V15 Absolute Extra/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אתרי האינטרנט וחנויות מוצרי החשמל מוצפים בדגמים שונים של שואבי אבק אלחוטיים שהפכו למוצר חובה בכל בית - וגרמו לנו להיפרד מהמטאטא לתמיד. עם זאת, מי ששוב מצליחה להפתיע עם חידוש מעניין היא דייסון (Dyson) - שהשיקה בישראל לפני כשבועיים את ה-Dyson V15 Detect, שואב חדש המשלב טכנולוגיית לייזר לאיתור אבק.

עם ההשקה בארץ, קיבלנו מהיבואן הרשמי ב.נ.ז.כ סחר את הדגם המתקדם ביותר בסדרה החדשה - Dyson V15 Absolute Extra - וגילינו שיש לנו יותר לכלוך בבית ממה שחשבנו. הסקירה המלאה

Dyson V15 Absolute Extra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
דייסון V15/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מה בקופסה?

ה-Dyson V15 Detect מגיע בקופסה שכוללת את מנוע השואב עצמו, אליו מחובר מיכל אחסון ענק שנשלף בלחיצה ותצטרכו כנראה לרוקן רק פעם בכמה ימים. במקרים בהם ישנו צבר של לכלוך מעט לח או שערות על הפילטר תצטרכו לנקות את האזור באופן ידני.

ערכת האביזרים של ה-Dyson V15 Detect היא מהעשירות שניתן למצוא כיום בשוק השואבים. הוא מגיע עם שבעה ראשים מתחלפים שאתם ודאי מכירים אם יצא לכם להשתמש בשואבים אלחוטיים אחרים, ואת כולם אפשר להרכיב ישירות למנוע - או לחבר באמצעות מוט הארכה שמקל על שאיבת רצפות או משטחים גבוהים.

הראש הפרקטי ביותר כולל מברשת ממונעת גדולה ודינמית הכוללת חיישן לייזר (Laser Slim Fluffy) ויכולה להסתובב לצדדים בקלות כאשר שואבים חדרים גדולים. שאר החלקים הם מתאם שאיבה צר לפינות שהפעם מסתתר בתוך מוט הארכה וכולל גם שערות קשיחות, מברשת חובטת מיני ממונעת - לניקוי ספות וריפודים, אביזר דו-מצבי - לניקוי כללי, ומברשת בוץ להסרת לכלוך עיקש.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
Dyson V15 Absolute Extra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מתאם שאיבה צר לפינות שמסתתר בתוך מוט הארכה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בנוסף, תקבלו גם מברשת קטנה למשטחים עדינים, אביזר גמיש - Reach-under, שיעזור לכם לנקות מתחת לרהיטים בלי להתכופף ותחנת טעינה ועגינה עומדת. כמו כן, בדייסון הוסיפו קליפס לאחסון מברשות על מוט הארכה עצמו - פטנט פשוט שיחסוך לכם לרוץ להביא בכל פעם חלק אחר.

הכי עוצמתי שיש

למכשיר, שמגיע עם עוצמת שאיבה חזקה יותר ב-30 אחוזים מה-V11, יש שלוש עוצמות ניקיון והוא מגיע עם סוללה בת שבעה תאים המאפשרת לטענת החברה עד 60 דקות עבודה. עם זאת, על רמת השאיבה הנמוכה ביותר - "חסכוני" (Eco) - בטעינה מלאה של השואב הופיע לי על הצג זמן עבודה של 76 דקות.

Dyson V15 Absolute Extra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
תגלו כמה הבית שלכם מלוכלך/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ברמת השאיבה הרגילה המוגדרת כ"נמוך", קיבלתי זמן עבודה של 41 דקות - עדיין הרבה יותר ממה שאני צריך כדי לשאוב בית בגודל של 90 מ"ר. על רמת השאיבה המקסימלית המכונה "גבוה", שגרמה לי להרגיש כאילו הפעלתי מנוע של מטוס ליד האוזן, הצלחתי להשיג 14 דקות של ניקיון.

כמו כן, עוצמת השאיבה המרבית גורמת לפליטה של חום יחסית גבוה מצידיו של השואב, ואם אתם שואבים חלל קטן יחסית השואב עשוי לחמם אותו די במהירות.

מברשת ה-Laser Slim Fluffy. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מברשת הלייזר - Laser Slim Fluffy/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

על אף תחושת ה-Fomo, עוצמת הניקיון הסטנדרטית תספיק לכם כמעט באופן קבוע, כך שלא יהיו מקרים רבים בהם תצטרכו לעבור לעוצמה הגבוהה ביותר. כמו כן, מצב ה-Eco ("חסכוני") שימש אותי בעיקר במצבים בהם רציתי לייצר פחות רעש בעת השאיבה.

הניקיון, אם תהיתם, מאוד יסודי. הדייסון V15 Detect התמודד יפה מאוד עם הפרווה של החתול, כמו גם עם לכלוכים אחרים ברחבי לאחר ארוחת הערב, חול, סיבי בגדים, שטיחים ועוד. ובכל המקרים לא נדרש יותר ממעבר אחד כדי לשאוב את כל הלכלוך, גם בעוצמה הנמוכה יותר.

בנוסף, בדור החדש שילבה דייסון מברשת מיני חובטת Anti-Tangle בצורת חרוט אשר מונעת הסתבכות של שיער במברשת ושואבת אותו ישירות אל תוך מיכל האיסוף - והיא באמת עושה את העבודה. בנוסף, מברשת ה-Torque (חובטת) מתאימה עצמה אוטומטית למשטחים שונים ויודעת להגביר את העוצמה בהתאם.

Dyson V15 Absolute Extra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ספירת חלקיקים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לייזר וספירת חלקיקים

להיות חולה ניקיון ובו-בזמן לחיות בבית עם חתול זה אתגר מאוד לא פשוט, במיוחד כשזה מגיע לשמירה על רצפה נקייה ללא שערות. הפרווה מגיעה לכל מקום, ולעיתים גם החול מתפזר באזורים מסוימים ברחבי הבית. ובאמת שהייתי בטוח שה-V11 (הדור הקודם), בשילוב עם שואב רובוטי שמטייל בבית פעם ביום - משאירים את הרצפה נקייה.

אז זהו, שלא. אלומת האור הירוקה של ה-V15 Detect חשפה אזורים "מלוכלכים" - כאלה שפספסתי עם שואב אחר. ווזה לא נגמר כאן, ברגע שמצאתי מעט לכלוך בבית - דבר שפעם היה יכול לגרום לקצת תסכול - התחלף בחוויה שגרמה לי להמשיך לנקות עוד כמה פינות ברחבי הבית.

Dyson V15 Absolute Extra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מברשת ה-Torque החדשה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בנוסף, בדייסון לקחו את הטכנולוגיה עוד צעד קדימה וברגע שחיישן הלייזר מזהה צבר גדול של לכלוך על המשטח הוא מגדיל באופן אוטומטי את עוצמת השאיבה במידת הצורך. ובכמה מקרים שונים שניסיתי לאתגר את השואב - עם סוכר, אורז או פרווה של החתול - הוא זיהה את כולם ללא בעיה.

חידוש נוסף שאפשר למצוא הוא חיישן Piezo שמודד וסופר את חלקיקי האבק הנשאבים למיכל האיסוף ומציג אותם בזמן אמת תוך כדי הניקיון. למה זה טוב? בחברה טוענים כי זו "הוכחה מדעית לכך שהבית באמת נקי". בפועל, אני לא מצאתי בזה שימוש.

Dyson V15 Absolute Extra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Dyson V15 Absolute Extra/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

מחירו של דגם ה-Dyson V15 Absolute Extra ביבוא רשמי של ב.נ.ז.כ סחר עומד נכון להיום על 3,590 ש"ח. דגם ה-Dyson V15™ Detect Total Clean, שמגיע עם 8 אביזרים, נמכר ב-3,390 שקלים. אם אתם מחפשים שואב אבק ויכולים להרשות לעצמכם את המחיר הגבוה (מאוד!) - ככל הנראה מדובר באחד השואבים העוצמתיים שתמצאו כרגע בשוק.

יחד עם זאת, אם ברשותכם שואב אחר של דייסון שעדיין עושה את העבודה, מומלץ לפחות לרכוש את מברשת הלייזר החדשה (Laser Slim Fluffy) שמתחברת לכל הדגמים מ-V8 ומעלה - ותהפוך את חווית השאיבה לכיפית יותר, ועל הדרך תגלה לכם כמה הרצפה שלכם באמת נקייה.

  • עוד באותו נושא:
  • דייסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully