וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצת יותר ממכשיר ביניים: בדקנו את ה-Poco X3 GT

עודכן לאחרונה: 27.8.2021 / 19:22

בתג מחיר של 1,499 שקלים, הסמארטפון החדש של היצרנית הסינית מגיע עם תצוגה בקצב רענון של 120 הרץ, מערכת קירור וסוללה בקיבולת של 5,000 מיליאמפר-שעה. עם זאת, יש לו כמה חסרונות, למשל מסך LCD, אך בסופו של דבר מדובר בתמורה נהדרת למחיר. הסקירה המלאה

הפוקופון Poco X3 GT. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
POCO X3 GT/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

פוקו (Poco), תת-המותג המוזל של שיאומי, הצליח לשגע את שוק הסלולר ב-2018 עם דגם ה-Poco F1 שהציע חומרה של סמארטפון דגל עוצמתי בתג מחיר נמוך במיוחד. מאז, החברה לא הצליחה לשחזר את ההישג, ובינואר 2020 הודיעה כי המותג יוצא לסוג של דרך עצמאית.

בינתיים, בניסיון לכבוש את השוק המקומי, קבוצת המילטון, היבואנית הרשמית של מוצרי שיאומי, השיקה בישראל מכשיר חדש - Poco X3 GT, המבטיח כמו קודמיו מפרט מתקדם לצד תג מחיר נמוך בהשוואה למתחרים. האם הוא שווה את הכסף? בדקנו.

"רק" LCD, אבל לא בטוח תבחינו בהבדל

פוקו שילבה ב-X3 GT מסך בגודל 6.6 אינץ' שלמען האמת נראה נהדר. נכון, מדובר "רק" בפאנל IPS LCD המציע קצב רענון גבוה של 120 הרץ, אבל זה לא הפריע לנו לקרוא תוכן עליו גם באור יום, ובאמת שתענוג לצפות בסרטונים במסך בזכות הצבעים הדי מדוייקים שלו.

בחברה לא השקיעו יותר מדי בעיצוב המכשיר והוא מזכיר מעט את דגמי ה-Mi 11 של החברה-האם שיאומי. בחלקו האחורי אפשר למצוא גב עשוי פלסטיק, המסגרת סביב המכשיר עשויה פלסטיק גם היא, והקצוות שלה, כמו גם של החיבורים בינה לבין הגב וזכוכית המסך, מתעגלים קלות כך שהמכשיר נוח לאחיזה ביד.

Xiaomi Poco X3 GT. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
גב עשוי פלסטיק. POCO X3 GT/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

המשקל של ה-X3 GT יחסית סביר - 193 גרם. זה אומר שאפשר להרגיש אותו ביד היטב, אך הוא עדיין לא מפריע כאשר הוא נמצא בכיס ולא מרגיש כבד מדי בזמן השימוש. בנוסף, אין כאן שקע אוזניות, אך בפוקו שילבו בערכה מתאם - משהו שכמה שנים טובות לא פגשתי במכשירים ללא שקע אוזניות.

POCO X3 GT. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אין כאן שקע אוזניות, אך בפוקו שילבו בערכה מתאם. POCO X3 GT/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לא מתעייף, אך יש גם מינוס

מבחינת חומרה מקבלים כאן סמארטפון שהתקשה לגמגם. המכשיר משלב שבב Dimensity 1100 של חברת MediaTek, מעבד גרפי Arm Mali G77 MC9, לצד זיכרון עבודה (RAM) של 8 גיגה-בייט, נפח אחסון פנימי של 128 או 256 גיגה-בייט וקישורית NFC.

בפועל, השימוש בממשק המכשיר היה חלק, עם כמה השהיות פה ושם, אך זה לגמרי נסלח. כמו כן, לא נתקלנו באיטיות במשחקים (גם כבדים יחסית), במעבר בין אפליקציות, דפדוף בין אפליקציות וצפייה בסרטים או גלישה באינטרנט.

כמו כן, ה-X3 GT כולל גם את מערכת הקירור LiquidCool המפחיתה את חום המעבד - שככל הנראה סייעה גם לשמור על טמפרטורה סבירה בעת השימוש שלנו. בנוסף, ניתן למצוא גם סוללה בקיבולת גדולה יחסית של 5,000 מיליאמפר-שעה הנטענת בהספק גבוה של 67 וואט בטכנולוגיית TurboCharge, המסוגלת להטען מ-0 ל-100% בתוך 42 דקות.

POCO X3 GT. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
החלק המבאס: היעדר תמיכה בטעינה אלחוטית. POCO X3 GT/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עם זאת, החלק המבאס במכשיר, הוא היעדר תמיכה בטעינה אלחוטית. השנה היא שנת 2021, ומדובר בפיצ'ר די בסיסי כך שיצרניות הסלולר צריכות להפסיק להתפשר ולשלב את הטכנולוגיה גם במכשירים המיועדים לשוק הביניים.

כמו כן, חיישן טביעות האצבע ממוקם בכפתור הנעילה, אך זה גרם לי ללחוץ עליו לא מעט פעמים בעת שהחזקתי את המכשיר ביד - שזה דבר מאוד מרגיז - מצד שני, הוא הגיב היטב.

POCO X3 GT. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המסגרת סביב המכשיר עשויה פלסטיק גם היא./וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה

אחד המרכיבים החשובים ביותר בימינו ברכישת סמארטפון חדש הוא כמובן המצלמה שלו. מערך הצילום של ה-X3 GT כולל שלושה חיישנים, ובהם חיישן ראשי ברזולוציית 64 מגה-פיקסל, חיישן משני ברזולוציה של 8 מגה-פיקסל לצילום בזווית רחבה של 120 מעלות ועדשה שלישית ברזולוציה של 2 מגה-פיקסל לצילום מאקרו. המצלמה הקדמית (סלפי) מגיעה באיכות של 16 מגה-פיקסל.

POCO X3 GT. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
חיישן ראשי ברזולוציה של 64 מגה-פיקסל. POCO X3 GT/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

התרשמות הכללית שלנו היא שהמצלמה מספקת צילומים נהדרים. האם היא מצוינת? לא. באור יום התמונות יוצאות ברורות - אך עם צבעים מעט פחות מדויקים בהשוואה למה שתקבלו במכשירי דגל. עם זאת, התמונות שמתקבלות די חדות, עם פירוט גבוה ללא מריחות - גם בצילום בתוך מבנה בתנאי תאורה פחות אידיאלים.

צילום: עם ה-POCO X3 GT. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום: עם ה-POCO X3 GT/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-POCO X3 GT. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-POCO X3 GT/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-POCO X3 GT. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-POCO X3 GT/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

שימו לב: כדי שתוכלו להתחיל לצלם באיכות הגבוהה ביותר - 64 מגה-פיקסל, תצטרכו לבחור באפשרות הזו בהגדרות המצלמה. מנגד, לא תמצאו בממשק - שנראה זהה לזה שקיים במכשירים של שיאומי - אפשרות לזום אופטי ותאלצו להסתפק בזום דיגיטלי כפול 2.

בשורה התחתונה

למי שזקוק למצלמה טובה יותר או לפחות עיצוב פרימיום (לא פלסטיק!) - הייתי ממליץ לדלג הלאה לסמארטפונים יקרים יותר. מנגד, אם אתם מחפשים סמארטפון עם סוללה ענקית, טעינה מהירה וביצועים די טובים לשימושים יומיומיים ואפילו מעבר - ה-POCO X3 GT עשוי להיות בחירה מצוינת עבורכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully