וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט פרימיום עם עודף מ-2,000 שקל: בדקנו את ה-OPPO Reno6

9.9.2021 / 23:10

הסמארטפון החדש של היצרנית הסינית מתאים למי שמחפש איכות ועיצוב במחיר שפוי. יש לו גם טעינה סופר מהירה מ-0% ל-100% ב-30 דקות בלבד. למרות זאת, יש גם חסרון קטן. הסקירה המלאה

OPPO Reno6. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
OPPO Reno6/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

יצרנית הסמארטפונים OPPO מבית תאגיד BBK הסיני - תחתיו נמצאים מותגים מוכרים כמו רילמי (realme), וואן פלוס (OnePlus) ו-Vivo שגם עושה את דרכו ארצה - ממשיכה להסתער על השוק המקומי עם מכשירים חדשים בתג מחיר נמוך.

את דגם ה-OPPO Reno6 קיבלנו לידנו לסקירה מטעם היבואן הרשמי, קבוצת רונלייט, בסמוך להשקה של המכשיר בישראל. המחיר שלו בארץ הוא 1,999 שקלים, ובין היתר תקבלו טעינה מ-0% ל-100% ב-30 דקות ומבנה אלומניום סופר יוקרתי.

עיצוב: הפרט שעושה את ההבדל

אחד הדברים המושכים ב-Reno6 הוא העיצוב שנותן תחושה מאוד יוקרתית. הסמארטפון עצמו עשוי כולו מאלומיניום עם קצוות מעוגלים, קווים ישרים וחיתוך חד (יש שאמרו שהוא מזכיר את האייפון 12 פרו). כמו כן, הגב עשוי מסוג של זכוכית חלבית שמנצנצת באור ומשנה את הצבעים.

OPPO Reno6. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מבנה אלומניום סופר יוקרתי. OPPO Reno6/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ה-Reno6 משלב מסך AMOLED מקצה-לקצה כמעט ללא שוליים בגודל 6.43 אינץ' שתומך בקצב רענון של 90 הרץ. בחלקה השמאלי העליון של התצוגה נמצא חור למצלמת הסלפי, חיישן טביעות האצבע ממוקם מתחת למסך ובחלקו התחתון ממוקמת מגירת הסים.

יחד עם זאת, ב-OPPO הצליחו לשמור גם על מימדים טובים, שכן ה-Reno6 די קל ושוקל רק 182 גרם - בדומה לרוב הסמארטפונים בשוק, והעובי שלו הוא 7.6 מ"מ. זה אומר שדי נוח להחזיק אותו ביד וגם לא מפריע כאשר הוא נמצא בכיס.

כמו כן, ב-Reno6 לא תמצאו שקע אוזניות, אך OPPO שילבה בערכה אוזניות חוטיות - משהו שרוב יצרניות הסלולר הפסיקו לעשות בשנה האחרונה.

OPPO Reno6. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
חיישון טביעות האצבע ממוקם מתחת לתצוגה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חומרה וממשק

המכשיר משלב מעבד Dimensity 900 של MediaTek, זיכרון עבודה (RAM) בנפח של 8 גיגה-בייט וזיכרון אחסון בנפח של 128 גיגה-בייט. כמו כן, הוא מגיע עם תמיכה ברשת הדור החמישי (5G) וסוללה גדולה במיוחד בנפח 4,300 מיליאמפר-שעה, כולל מטען בהספק 65 וואט (פיזית הוא גדול יותר מכל מטען רגיל), שטוען את המכשיר מ-0 ל-100% בכחצי שעה.

OPPO Reno6. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מסך AMOLED כמעט ללא שוליים בגודל 6.43 אינץ׳/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ה-Reno6 מגיע עם ה-ColorOS 11.3, ממשק מערכת ההפעלה של OPPO המבוסס על אנדרואיד של גוגל. ועל אף שלא מדובר בגרסה הנקייה של מערכת ההפעלה, התפריטים מסודרים ומעוצבים בצורה טובה וכוללים שימוש חכם ולא עמוס מדי - דבר שהיצרניות הסיניות נכשלות בו לא מעט.

כך למשל, כדי לשמור על מראה נקי יותר, ב-OPPO הוסיפו אפשרות המכונה "תצוגת מסך", שבה תוכלו לבחור באילו אפליקציות המצלמה הקדמית תוסתר בפס שחור בזמן השימוש בהן. בנוסף, כמו אצל יצרניות אחרות, ניתן לבחור במחוות ניווט (כמו באייפון) במקום סרגל ניווט קבוע בתחתית המסך.

ביצועים וסוללה

אין הפתעות עם ה-Reno6, מדובר בסמארטפון מהיר שכמעט ולא אכזב והצליח לבצע כל פעולה ללא כל בעיה או גמגום. יחד עם זאת, המכשיר שמר על טמפרטורה לא גבוהה גם בשימוש ממושך, על אף שהוא עשוי מאלומיניום.

זה אומר שאם אתם זקוקים למכשיר לשימוש מעט מעבר לבסיס כמו אפליקציות, גלילה של רשתות חברתיות, אינטרנט ומשחקים (אפילו מעט כבדים) - הוא עשוי לשרת אתכם נהדר. וכן, זה פחות או יותר מה שהייתם מצפים ממכשיר עם מפרט כזה.

מעבר לכך, המכשיר מצויד בסוללה של 4,300 מיליאמפר-שעה ובטעינה מהירה של עד 65 וואט שטוענת אותה מ-0% ל-100% ב-30 דקות בלבד. בפועל, במשך כמה ימים סיימתי את היום כאשר הסוללה הגיעה לסביבות ה-15%-20% בלי לטעון אותה. ובוא נאמר את זה: הטעינה המהירה פשוט ממכרת.

OPPO Reno6. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
זכוכית חלבית שמנצנצת באור ומשנה את הצבעים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה

מערך הצילום הראשי של ה-Reno6 מורכב משלוש מצלמות - עדשה ראשית 64 ברזולוציה של מגה-פיקסל, עדשה רחבה באיכות של 8 מגה-פיקסל, ועדשה נוספת ברזולוציה של 2 מגה-פיקסל לצילום תקריב (מאקרו). המצלמה הקדמית (סלפי) מגיעה עם חיישן של 32 מגה-פיקסל.

ובואו נדבר רגע על איכות התמונות, החלק הפחות מרשים בסמארטפון שמחוויר לעומת מה שתקבלו במכשירי דגל. בפועל, התוצאות הסופיות נעות בין טובות לסבירות, כאשר מערך הצילום די מתקשה בתאורה לא אופטימלית, וזאת למרות שמצב הצילום הידני פותח בפניכם שלל אפשרויות.

צילום עם ה-OPPO. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום פחות איכותי בתאורה לא אופטימלית/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ושלא תבינו לא נכון, החיישן הראשי מסוגל לספק איכות תמונה טובה בתנאים הנכונים. למה הכוונה? בתנאי שמש הצבעים יוצאים מן הכלל והתמונות די איכותיות ונקיות - גם בגודל מלא. מנגד, בתמונות שצולמו בתוך מבנה עם אור טבעי, או אפילו באזורים ללא שמש ישירה, ניתן להבחין ברמת פירוט די נמוכה ומריחה של האובייקט במצב של תקריב.

צילום עם ה-OPPO Reno6. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
תמונה טובה בתנאים הנכונים. צילום עם ה-Reno6/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-OPPO Reno6. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בתנאי שמש הצבעים יוצאים מן הכלל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-OPPO Reno6. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום ביום בהיר/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

אפשר להגדיר את ה-Reno6 של OPPO כאחד הסמארטפונים היפים שפגשתי בשנים האחרונות בקטגוריית מכשירי הביניים. ויש לו לא מעט יתרונות - הוא מציע מסך נהדר, ביצועים טובים ותמיכה בטעינה סופר מהירה. מנגד, המצלמה עשויה קצת לאכזב את חובבי הצילום על אף שלל האופציות שהיא מציעה.

  • עוד באותו נושא:
  • oppo

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully