וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרצנו למכשיר שלך וצילמנו אותך": קיבלתם הודעת סחיטה במייל? אתם לא לבד

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 15:36

ישראלים רבים קיבלו ביממה האחרונה (שוב) הודעת סחיטה מינית שטוענת כי ברשות התוקף סרטון אינטימי שלהם. חברת אבטחת המידע ESET: "המכשיר לא באמת נפרץ ואין לאף אחד סרטון שמתעד אתכם"

סייבר. ShutterStock
סייבר/ShutterStock

"זו האזהרה אחרונה": בחברת אבטחת המידע ESET מתריעים היום (שלישי) על קמפיין רחב היקף, שחוזר על עצמו אחת לתקופה, ובמסגרתו נשלח מייל סחיטה לאזרחים רבים במטרה לגרום להם להילחץ ולשלם כופר מתוך פחד.

ההודעות מודיעות לכם שהמכשיר שלכם נפרץ ומכילות תוכן זהה: "זו האזהרה האחרונה. המערכת שלך נפרצה. כל הנתונים מהמכשיר שלך הועתקו לשרתים שלנו. בנוסף, הקלטנו סרטון מהמצלמה שלך בו אתה צופה בסרט פורנו"

ההודעה שנשלחה במייל. ESET,
ההדועה שישראלים קיבלו במייל/ESET

עוד נכתב במייל האכזרי: "הווירוס הטרויאני מעניק לי גישה מלאה במכשיר בו אתה משתמש. אני יכול לראות את כל המסך שלך, להפעיל את המצלמה והמיקרופון ואתה אפילו לא תדע על זה. צילמתי וידאו מהמסך וממצלמות המכשיר שלך וערכתי סרטון שמראה אותך מאונן. אני יכול לשלוח את הסרטון הזה לכל אני הקשר שלך".

עם זאת, אין צורך לחשוש. בחברת אבטחת המידע ESET מסבירים כי "ניסיונות העוקץ הללו של איום בהפצת סרטונים אינטימיים אינו חדש, ומעת לעת אנו רואים גלים שמנסים להפחיד את הנמענים ולנצל את החשש שלהם לתועלת כספית. חשוב להיות מודעים וערניים לנושא, לא לחשוש אבל גם לא לשלם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

המונח המקצועי הוא Sextortion

מדובר בניסיון תקיפה באמצעות הודעה של סחיטה מינית. בפועל אין באמת סיבה לדאגה ומדובר בשיטת מצליח שלמרבה הצער עובדת. המכשיר כפי שהתוקף טוען, לא באמת נפרץ ואין לאף אחד סרטון שמתעד אתכם.

אחת לתקופה ניתן לראות גל של הודעות מהסוג הזה. מבחינת התוקפים, גם אם נמען אחד בלבד בחר לשלם את תשלום הכופר, מדובר בפעולה משתלמת, כך שסביר להניח שהם יעשו זאת שוב בעתיד, עם רשימות נוספות של קורבנות פוטנציאליים.

פשע סייבר. ShutterStock
גם אם נמען אחד בלבד בחר לשלם את תשלום הכופר, מדובר בפעולה משתלמת/ShutterStock

מה אפשר לעשות אם קיבלתם את המייל?

ב-ESET ממליצים להתעלם מהודעות מהסוג הזה, לחסום את השולח, למחוק אותן ובטח שלא לשלם את הסכום אותו מבקשים. במידה ובמייל ישנם קישורים שמפנים אתכם לאתרים נוספים, לא להקליק עליהם כדי להימנע מפוטנציאל נזק.

קיימים מקרים בהם התוקף מאחורי המזימה מצרף למייל שלכם גם את הסיסמה שלכם או סיסמה בה השתמשתם בעבר במטרה להלחיץ אתכם. את הסיסמה הזו הם ככל הנראה השיגו באמצעות מאגרי מידע שכבר דלפו בעבר, והם משתמשים בזה על מנת להלחיץ אתכם. ישנם מקרים בהם מייל הסחיטה אפילו ישלח אליכם מהכתובת מייל שלכם, אך גם כאן מדובר בהונאה.

זו תזכורת חשובה לרענן סיסמאות אחת לתקופה וגם לא להשתמש באותה הסיסמה לכמה שירותים שונים.

  • עוד באותו נושא:
  • הונאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully