וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראשית 2: SpaceIL מאפשרת לכם לשלוח ניסוי לחלל

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 11:20

שיגור החללית הישראלית השנייה לירח צפוי להתרחש בשנת 2024. כעת, בעמותה המובילה את הפרויקט קוראים לצוותי מחקר ולאוניברסיטאות להגיש הצעות לניסויים שישוגרו לחלל. רוצים להצטרף? הנה כל הפרטים

שיגור החללית הישראלית "בראשית" של חברת SpaceIL. REUTERS/Joe Skipper, רויטרס
שיגור "בראשית 1"/רויטרס, REUTERS/Joe Skipper

עמותת SPACEIL, המובילה את פרויקט "בראשית 2" - החללית הישראלית השניה שתשוגר לירח ב-2024, פרסמה בסוף השבוע קול קורא להגשת הצעות לניסויים במשימת החלל הבאה.

לדברי SPACEIL, הקול הקורא מכוון לאוניברסיטאות, צוותי מחקר וחברות טכנולוגיות ברחבי העולם, במטרה לחבר עוד גורמים עם חלומות גדולים ורעיונות מעוררי השראה למחקרים יוצאי דופן שיגיעו לחלל בעוד כשנתיים.

משימת "בראשית 2" שואפת לייצר הישגים בינלאומיים בתחום החלל העמוק - וביניהם נחיתה כפולה על הירח במשימה אחת; נחיתה בצד הרחוק של הירח (עד היום רק סין הצליחה לנחות שם); הנחתות (הצמודות לחללית האם) תהיינה החלליות הקטנות ביותר ששוגרו אי פעם לחלל (כל אחת מהן שוקלת כ-120 ק"ג עם דלק ו-60 ק"ג בלי דלק).

עדכוני טכנולוגיה לפני כולם - עכשיו בעמוד האינסטגרם

בנוסף, חללית האם מתוכננת למשימה ארוכת טווח של כ-5 שנים ותהווה פלטפורמה לפעילות חינוכית מדעית בארץ ובעולם, באמצעות חיבור מרחוק, אשר תאפשר לתלמידים ומדענים וחוקרים ממדינות שונות להשתתף במחקר מדעי בחלל העמוק.

הדמיה: משימתה של "בראשית 2". SpaceIL,
הדמיה: משימתה של "בראשית 2"/SpaceIL

"מטרת הקול קורא מלבד הרחבת הידע ויצירת שותפים נוספים למסע, היא לשלב מחקר מדעי עם תוכניות חינוך הפונות לציבור באמצעות ביצוע ניסויים שניתן יהיה להנגיש חינוכית לתלמידים, ובכך לקרב עוד צעירים לעולם המדע, כחלק מחזונה של SpaceIL", אמרו בעמותה.

כפיר דמרי מייסד ומשנה למנכ"ל SpaceIL: "משימתה העיקרית של בראשית 2 היא לעורר השראה לדור שלם של תלמידים וחולמים. המשימה הנוכחית תשבור שיאים בהיסטוריית החלל העולמית, ותהווה פלטפורמה לניסויים מדעיים עם ערך משמעותי וחינוכי, ובכך תהפוך ממשימה ישראלית-לאומית למשימה בינלאומית חוצת יבשות שעתידה לחבר את הדורות הצעירים לחקר החלל בישראל ומחוצה לה".

מועד אחרון להגשה: 15 בנובמבר 2021. לקריטריונים המלאים ופרטים נוספים באתר העמותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully