וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפון 13, שעונים ואייפדים: אפל הכריזה על מוצרים חדשים

עודכן לאחרונה: 25.9.2021 / 23:48

ענקית הטכנולוגיה חשפה באירוע וירטואלי את הדור הבא של הסמארטפונים שלה: סדרת האייפון 13 - ארבעה מכשירים בשלושה גדלים שונים. בנוסף, יש גם גרסה חדשה לשעון החכם של החברה - אפל ווטש, וגם שדרוג לאייפדים. כל הפרטים על האירוע החגיגי

אייפון 13. רויטרס
אייפון 13/רויטרס

אחרי חודשים של שמועות והדלפות זה קרה: באירוע ללא קהל עקב מגפת הקורונה, הכריזה אפל הערב (שלישי) על שורה של מוצרים חדשים, ובראשם סדרת אייפון 13, הכוללת ארבעה דגמים. לצידם הכריזה החברה גם על השעונים החדשים - האפל ווטש 7, וחשפה את שתי גרסאות לאייפדים - אייפד 10.2 ואייפד מיני.

סיכום של אירוע ההכרזה - עכשיו גם באינסטגרם

אייפון 13 ואייפון 13 מיני

האייפון 13 הוא הדגם הסטנדרטי, שמגיע עם מסך 6.1 אינץ' - כמו בדור הקודם. מבחינה עיצובית, אין שינוי משמעותי - אך המגרעת, שאיתנו מאז 2017, הוקטנה ב-20 אחוזים ומשלבת עדיין את חיישן זיהוי הפנים (FaceID) והמצלמה.

בצד הביצועים, המכשיר מצויד בערכת השבבים Apple A15 Bionic, כאשר באפל הדגישו שהביצועים טובים ב-50 אחוזים מסמארטפונים מתחרים (אנדרואיד, כמובן). המסך מגיע עם פאנל OLED XDR ותמיכה בבהירות גבוהה של 800 ניטים (nits). עם זאת, בדגם הנוכחי לא שדרגו את קצב רענון המסך ליותר מ-60 הרץ.

אייפון 13. רויטרס
מגרעת קטנה יותר ב-20 אחוזים/רויטרס

בגזרת הצילום, המכשיר מגיע עם זוג מצלמות, הראשית בהן משלבת חיישן 12 מגה-פיקסל שיודעת לקלוט ב-47 אחוזים יותר מהדור הקודם - דבר שמשפר את איכות התמונה. החיישן המשני ברזולוציה של 12 מגה-פיקסל אחראי לצילום תמונות בזווית רחבה של 120 מעלות.

אייפון 13. AP
אייפון 13/AP

פיצ'ר נוסף אותו הציגה אפל מכונה מצב "סרט" (Cinematic) המאפשר לשמור על פוקוס על אובייקט מסוים - ולעבור בצורה חלקה ובמהירות לדמות נוספת, בדומה לסרטי קולנוע קולנוע וסדרות. הדגם החדש מציג שיפור של שעתיים וחצי בחיי הסוללה.

הדגם הקטן יותר הוא האייפון 13 מיני - ממשיך דרכו של הדור הקודם שלא הצליח להתרומם במכירות בשנה שעברה, ומציג מפרט זהה לחלוטין לזה של אחיו הגדול. גם הפעם המכשיר מגיע עם מסך 5.4 אינץ', והוא מציע שיפור של 1.5 שעות בהשוואה לדגם אשתקד.

מחירים

  • אייפון 13 - החל מ-799 דולר
  • אייפון 13 מיני - החל מ-699 דולר

הזמנה מוקדמת החל מיום שישי הקרוב, והמכשירים הראשונים יגיעו ללקוחות ב-24 בספטמבר.

דגמי הפרו

כמתבקש, לאחר מכן עברה אפל להציג את דגמי האייפון 13 פרו והאייפון 13 פרו מקס - גולת הכותרת של הדור החדש. מדובר בשני מכשירים בגדלים 6.1 ו-6.7 אינץ' בהתאמה, בדומה לדגמים משנה שעברה. בנוסף, גם כאן כמו בדגמים הרגילים, המגרעת הוקטנה ב-20 אחוזים והמכשירים מצוידים בערכת השבבים Apple A15 Bionic.

אייפון 13 פרו. אפל,
אייפון 13/אפל

עם זאת, דגמי הפרו זוכים לשדרוג במסך ותומכים לראשונה - ובאיחור של כמה שנים - בקצב רענון גבוה של 120 הרץ. הטכנולוגיה, אותה מכנה אפל כ-ProMotion, יודעת לשנות את קצב הרענון באופן אוטומטי בהתאם לסוג השימוש.

בניגוד לאייפון 13 ולאייפון 13 מיני, דגמי הפרו מצוידים בשלושה חיישני צילום ברזולוציה של 12 מגה-פיקסל שמציגים שיפור משמעותי בהשוואה לדור הקודם. כך למשל, עדשת הטלפוטו מאפשרת לבצע זום אופטי עד פי שלושה. חיישן אחר מציג אפשרות לצילום אולטרה-רחב ומסוגל ללכוד עד 92 אחוזים יותר אור, בעוד שהעדשה הראשית קולטת גם כן עד פי שניים יותר אור.

מה לגבי חיי הסוללה? דגם האייפון 13 פרו מקבל שעה וחצי נוספות של עבודה, בעוד שדגם ה-13 פרו מקס זוכה לשעתיים וחצי בלבד. לצד זה, אפל הציגה לראשונה דגם עם נפח אחסון של 1 טרה-בייט.

מחירים

  • אייפון 13 פרו - 999 דולר
  • אייפון 13 פרו מקס - 1,099 דולר

הזמנה מוקדמת החל מיום שישי הקרוב, והמכשירים הראשונים יגיעו ללקוחות ב-24 בספטמבר.

אייפון 13 פרו. אפל,
אייפון 13 פרו/אפל

אפל ווטש 7

על אף השמועות שדיברו על שינוי עיצובי משמעותי, סדרת השעונים החדשה שמרה על המראה המוכר. עם זאת, השעונים זוכים למסכים מעט גדולים יותר - 41 מ"מ ו-45 מ"מ, שיחליפו את הגרסאות הנוכחיות - 40 מ"מ ו-44 מ"מ. בנוסף, שולי המסך הצטמצמו עוד יותר לעובי של 1.7 מ"מ בלבד.

אפל ווטש 7. AP
שמרה על המראה המוכר. אפל ווטש 7/AP
אפל ווטש 7. אפל,
שני גדלים חדשים: 41 מ״מ ו-45 מ״מ/אפל

המסכים בשעונים החדשים יהיו בהירים יותר במצב always-on ב-70 אחוזים מהדור הקודם, ממשק המשתמש עוצב מחדש והלחצנים מעט גדלו במערכת ההפעלה watchOS. כמו כן, אנשי אפל שילבו מקלדת מלאה במסך הקטן, שיהיה גם חזק יותר ועמיד יותר מפני שריטות ואבק.

מה עוד? הסוללה באפל ווטש 7 תציע זמן שימוש של עד 17 שעות, והיא תטען מהר יותר ב-30 אחוזים בהשוואה לדור הקודם. כמו כן, כמתבקש ב-2021, המטען שודרג לחיבור USB-C.

מחיר

  • 399 דולר

לדברי אפל, השעונים יהיו זמינים לרכישה מאוחר יותר השנה באזור הסתיו.

אייפד 2021

את האירוע פתחה אפל עם הכרזה על האייפד 10.2, גרסת 2021 לדגם הקלאסי בסדרה. בצד העיצובי, אפל עדיין שומרת על השוליים וכפתור הבית שכולל חיישן טביעות אצבע - דבר שכבר לא נמצא בדגמי המתקדמים יותר - כמו אייפד פרו ואייפד אייר.

אייפדים חדשים. אפל,
טים קוק על הבמה. אייפדים חדשים/אפל

לדברי אפל, האייפד 10.2 מספק ביצועים טובים ב-20 אחוזים מהדור הקודם, והוא מהיר פי 3 ממחשבי ChromeBook ופי 6 מטאבלט אנדרואיד המתקדם ביותר, זאת בזכות מעבד Apple A13 Bionic שאפשר למצוא בדגמי אייפון 11.

אייפד 10.2. אפל,
מספק ביצועים טובים ב-20 אחוזים מהדור הקודם. אייפד 10.2/אפל

בנוסף, האייפד החדש משלב חיישן צילום קדמי ברזולוציה של 12 מגה-פיקסל שיודע לעקוב אחר המשתמש בזמן שיחת וידאו, בעוד שהמצלמה הראשית בגב המכשיר מגיעה באיכות של 8 מגה-פיקסל בלבד ללא פלאש.

אייפד מיני

כפי שהשמועות חזו, טים קוק הציג את האייפד מיני - שלא זכה לשדרוג מאז 2019. קוק התייחס לטאבלט הקטן של החברה, וסיפר כיצד הוא מסייע לטייסים ולצוותי רפואה בשל גודלו. עם זאת, הדגם החדש מגיע עם מסך מעט גדול יותר - 8.3 אינץ' (במקום 7.9 בדור הקודם).

אייפד מיני. AP
אייפד מיני/AP
אייפד מיני. אפל,
אייפד מיני/אפל

לראשונה, האייפד הקטן זוכה לשדרוג משמעותי, ולמעשה נראה כמו גרסה מכווצת של האייפד אייר. כמו כן, כפתור הבית נעלם באופן סופי וחיישן טביעות האצבע עבר לכפתור הנעילה בחלקו העליון. בחלקו התחתון נמצא חיבור USB-C שמחליף את חיבור ה-Lightning הוותיק.

האייפד מיני החדש קיבל שדרוג משמעותי, ומשלב כעת מעבד שיספק ביצועים טובים יותר ב-40 אחוזים, לצד שיפור של 80 אחוזים בביצועים הגרפיים. בגזרת הצילום, האייפד מיני משלב מצלמת 12 מגה-פיקסל, עם תמיכה בצילום וידאו ב-4K.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully