וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל למשתמשים: אל תקשרו את האייפון לאופנוע

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 14:04

אפל ידועה באזהרותיה המשונות לפעמים לגבי מכשיריה, אבל ההודעה שיצאה שלשום נשמעת לכאורה מוזרה במיוחד: לא לחבר את האייפון לאופנוע. לשם שינוי, לאזהרה הזו יש סיבה הגיונית. הנה ההסבר

אייפון 12. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 12/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אפל ידועה באזהרות ובהצהרות שלעתים נשמעות מעט משונות שלה ביחס למכשירי האייפון, הידועה שבהן היא התגובה של סטיב ג'ובס ז"ל למשתמש שהתלונן על בעיות קליטה - "אל תחזיק את האייפון ביד שמאל" (מה שהיה ראשיתה של פרשת "אנטנהגייט" למי שזוכר). אבל החברה שלשום הוציאה אזהרה שנשמעת משונה: אל תחברו את האייפון שלכם לאופנוע.

אופנוענים רבים מחברים את הסמארטפון שלהם לכלי הדו גלגלי, בדומה לנהגים שמניחים את הסמארטפון בתושבת ייעודית ברכב. אבל לשם שינוי לאזהרה של אפל יש טעם והיגיון: החשש הוא שהוויברציות מהאופנוע יגרמו לפגיעה במערכות הייצוב האופטיות של המצלמה שמותקנות במכשיר.

מערכות ייצוב אופטי לעדשות (מה שמכונה גם OIS), הן לא דבר חדש בסמארטפונים, והן אלה שמונעות מצילום לצאת מטושטש גם אם רעדה לנו היד או זזנו טיפה בזמן הצילום. אבל, אלה מערכות רגישות במיוחד.

מערכת הייצוב האופטי, למעשה שמה את העדשות על מערכת רגישה מאוד של מתלים הקשורים לג'יירוסקופ - והם מניעים את העדשה בכיוון הנגדי לרעידה כדי לבטל את האפקט של הרעד.

באופן דומה, אפל עושה שימוש בטלפונים החדשים שלה במערכת אחרת, שנקראת מיקוד אוטומטי במעגל סגור - זו עושה שימוש בחיישנים מגנטיים המודדים כבידה ורעידות ומייצרת גם היא תנועה מפצה נגדית לרעידה. הבעיה נעוצה במהות: שתי המערכות האלה מאוד רגישות לרעידות.

אייפון. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
החשש הוא שהוויברציות מהאופנוע יגרמו לפגיעה במערכות הייצוב האופטיות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לכן, אפל מזהירה כי רעידות בתדירויות מסויימות (בעלות משרעת גבוהה, למתעניינים), כמו אלה של מנוע אופנוע המועברות דרך השלדה והכידון - עלולות לפגוע באורך החיים של המערכות האלה, מה שלאורך זמן יתבטא באיכות תמונה ירודה. הם ממליצים שלא לחבר אייפונים מהדורות האחרונים (אייפון 6 פלוס וצפונה ל-OIS, ואייפון XS לעניין מערכות המיקוד האוטומטי במעגל סגור) לאופנועים כבדים במשך זמן ממושך.

באופן דומה, מזהירים אפל, גם חיבור של האייפון לכלים בעלי מנוע חשמלי קטן, כמו אופניים ממונעים או קטנועים, עלול ליצור בעיות במערכות הללו, ולכן, אם אתם כבר מחברים את האייפון לכאלה - דאגו לתושבת בולמת זעזועים.

בקיצור, אופנוענים בעלי אייפון - תשאירו אותו בכיס של מעיל הרכיבה, ואל תשכחו לסגור את הרוכסן של הכיס, שלא יעוף לכם בזמן רכיבה...

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully