וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר חדש: האם פייסבוק מזיקה לאנושות?

עודכן לאחרונה: 16.9.2021 / 23:17

על פי סדרת כתבות של הוול סטריט ג'ורנל התשובה חיובית - ממסמכים פנימיים שחשף העיתון הוותיק עולה כי החברה ובכיריה ידעו על השפעות מזיקות של הרשת החברתית על נערות, קיטוב מכוון ועוד - ולא עשו דבר

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, 23 אוקטובר 2019. רויטרס
צוקרברג/רויטרס

סדרת כתבות של הוול סטריט ג'ורנל בשם "קובצי פייסבוק" (The Facebook files), חושפת עובדות מטרידות על הרשת החברתית הגדולה בעולם. בסדרת הכתבות עולה כי החברה חקרה באופן מסודר וידעה על השפעות חברתיות מזיקות שונות שהיא יוצרת, אך העלימה את הנתונים והשתיקה עובדים שניסו להתריע עליהן.

בין הנושאים עניינים כמו השפעות שליליות על דימוי הגוף של נערות באינסטגרם, מחקר שפייסבוק ניסתה להמעיט בחשיבותו, או הצגה מכוונת של תכנים מקטבים ואלימים (כמו גופה כרותת ראש) במדינות שבהן יש מתיחות אתנית גדולה, כולל שימוש מכוון של קבוצות אלימות ברשת החברתית, שהחברה במחדל לא עצרה.

עוד חשף העיתון כי החברה מנהלת תוכנית נרחבת לאח"מים, הפוטרת אותם מהכללים החלים על שאר המשתמשים - וחלקם מנצלים זאת לרעה.

אינסטגרם. ShutterStock
שפעות שליליות על דימוי הגוף של נערות באינסטגרם/ShutterStock

החשיפות של הוול סטריט ג'ורנל כבר הביאו להקמה של ועדה בסנאט, החוקרת את ההשפעה של אינסטגרם על נערות. זאת על רקע הידיעה שפייסבוק, הבעלים של אינסטגרם, מפתחת גירסה לילדים מתחת לגיל 13 של אינסטגרם. הסנאטור אד מארקי העומד בראש הוועדה, כבר קרא לפייסבוק לעצור את הפיתוח של המוצר.

"אנחנו בקשר עם חושף שחיתויות פנימי מפייסבוק, ונשתמש בכל משאב שעומד לרשותנו כדי לחקור מה פייסבוק ידעה, ומתי ידעה - כולל דרישה לחשיפת מסמכים ושמיעת עדויות", אמר מארקי בהודעה לעיתונות השבוע. "הדיווח המרעיש של הוול סטריט ג'ורנל הוא רק קצה הקרחון", הוסיף.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
פייסבוק. AP
״נשתמש בכל משאב שעומד לרשותנו כדי לחקור מה פייסבוק ידעה״/AP

בשלב זה לא ברור מה ההשלכות על פייסבוק של חקירה כזו לטווח הארוך, אבל היא בהחלט אינה מבשרת טובות עבור החברה.

המחוקקים בגבעת הקפיטול כבר תקופה ארוכה אינה מרוצים מהתשובות המתחמקות של החברה ובכיריה בעניין הכוח שבידיה, ואיך הוא משפיע בפועל על החברה בארצות הברית, ובכלל בשורה ארוכה של נושאים, ובראשם נזקים נפשיים אפשריים והשפעות שליליות על נוער וילדים.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully