וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אפל תאלץ להחליף את שקע הטעינה של האייפון?

עודכן לאחרונה: 22.9.2021 / 10:25

זה נמצא באוויר כבר כמה שנים, ואולי בקרוב זה יהפוך למציאות: הנציבות האירופית עשויה לחייב בקרוב את היצרניות לעבור לתקן טעינה אחיד מסוג USB-C, שכבר קיים שנים במכשירי אנדרואיד. הנפגעת העיקרית: אפל

מטען אייפון. ShutterStock
בקרוב עם מטען חדש?/ShutterStock

הנציבות האירופית, הרשות המבצעת של האיחוד, מתכננת להציג מחר (חמישי) הצעת חוק שתחייב את כל ענקיות הטכנולוגיה לעבור לתקן טעינה אחיד במכשירים אלקטרוניים - ולהשתמש בחיבור מסוג USB-C, שממילא קיים ברוב מכשירי אנדרואיד היום. כך דווח באתר פוליטקו בסוף השבוע.

ב-2018 החל האיחוד האירופי לאיים כי יעביר חוק שיהפוך את USB-C לתקן חובה, כך שכל מכשיר יחויב להגיע עם כבל טעינה התומך ב-USB-C. כעת, נראה כי האיום עשוי להפוך למציאות, כאשר הנפגעת העיקרית עשויה להיות אפל - שעושה שימוש בחיבור Lightning מאז 2012.

טים קוק, מנכ"ל אפל מציג אייפון 12, 13 באוקטובר 2020. רויטרס
הנפגעת העיקרית: אפל/רויטרס

הכללים החדשים - שיחולו גם על טאבלטים, אוזניות, מצלמות ורמקולים - ייכנסו לתוקף באופן סופי בשנת 2024, שכן הנציבות האירופית מתכוונת להכניס את החקיקה כבר בשנה הבאה, ולתת לחברות שנה נוספת על מנת להתארגן ולעשות את המעבר הנדרש לחיבור USB-C.

ההצעה, שמטרתה לצמצם פסולת אלקטרונית, זכתה לתמיכת הפרלמנט האירופי בשנה שעברה, כאשר המטרה העיקרית היא להפחית את הכמות השנתית של ייצור פסולת האלקטרונית ביבשת ב-980 טון. לפני כשנתיים אפל טענה כי המעבר לתקינה החדשה "תפריע לצרכנים" ו"תקפיא את החדשנות".

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully