וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה ראשונה באירופה: אל תקנו מכשירים של שיאומי

עודכן לאחרונה: 22.9.2021 / 13:06

משרד ההגנה בליטא המליץ לתושבים לא לרכוש סמארטפונים של היצרנית הסינית - ולזרוק את הקיימים לפח. מערך הסייבר במדינה טוען כי הטלפונים כוללים מערכת לצנזור תוכן, וכי חלק מהמידע מועבר לשרת בסינגפור

שיאומי Mi 11 Lite 5G. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
שיאומי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לקראת חרם גורף נגד היצרנית הסינית? משרד ההגנה בליטא קרא לתושבים במדינה להימנע מרכישה של סמארטפונים של שיאומי, ואף המליץ למי שכבר רכש מכשיר לזרוק אותו לפח - כך לפי פרסום בסוכנות הידיעות רויטרס. הסיבה: דוח ממשלתי שחשף כי בטלפונים מוטמעת מערכת לאיתור וצנזור תוכן.

לפי הפרסום, במערך הסייבר של ליטא זיהו כי בסמארטפונים של שיאומי קיים מנגנון צנזורה שיודע לזהות ביטויים סביב סוגיות פוליטיות - ולחסום אותם, כגון "לשחרר את טיבט", "יחי העצמאות של טייוואן" ו"תנועת הדמוקרטיה".

עוד עדכוני טכנולוגיה לפני כולם - עכשיו באינסטגרם

שיאומי. AP
בטלפונים מוטמעת מערכת לאיתור וצנזור תוכן/AP

בהודעה של מערך הסייבר הליטאי התייחסו ספציפית לדגם ה-Mi 10T 5G של שיאומי, וציינו כי מנגון הצנזורה שמוטמע במכשירים מושבת באיחוד האירופי. עם זאת, לדבריהם מדובר בתכונה שאפשר להפעיל מרחוק בכל עת.

"ההמלצה שלנו היא לא לקנות טלפונים סיניים חדשים ולהיפטר מאלו שכבר נרכשו במהירות האפשרית", אמר סגן שר ההגנה, מרגיריס אבוקוויצ'יוס, בהודעה לתקשורת. בנוסף, מהפרסום של מערך הסייבר עולה כי הסמארטפונים של שיאומי שולחים נתוני שימוש מוצפנים לשרת בסינגפור על אופי השימוש במכשיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"חשוב שאנשים יהיו מודעים למשמעות בקניית טלפונים סינים"

ד"ר הראל מנשרי, ראש תחום סייבר ב-HIT מכון טכנולוגי חולון וממקימי מערך הסייבר בשב"כ, טוען כי "שיאומי כמו חברות סיניות אחרות מחויבת לבצע הוראות של המשטר הסיני והנושא הזה מעוגן בחקיקה. אנחנו יודעים שהמשטר הסיני נוקט באסטרטגיה בה הם מעוניינים להשתלט על מערכות תקשורת בעולם והעברת מאגרי מידע עצומים לשטחי סין".

"המשטר הסיני מנסה להשתלט על מידע מכל סנסור וחיישן שהם מסוגלים לשים עליו את היד, ולצורך כך מנצלים את העובדה, כי מרבית הייצור מתבצע בשטח סין. המטרה להקים על סמך המידע הזה מרכזי ביג דטה שיעזרו למשטר הסיני להיות המעצמה המובילה בעולם".

לדבריו של ד"ר מנשרי, החקיקה כובלת את ידי החברות המסחריות. "סין מחייבת אותן לאפשר למודיעין הסיני להגיע לפסי היצור ולהשתיל דלתות אחוריות כמו גם ביצוע פיקוח עבור הממשל הסיני ולהתקין רכיבי תוכנה במערכות ההפעלה כשהמטרה היא לשדר מידע לשרתים בסין".

שיאומי Mi 11. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
״המטרה היא לשדר מידע לשרתים בסין״/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

"בשנה שעברה חוקר גרמני הוכיח שמרגע שמדליקים מכשיר שיאומי הוא מתחיל לשדר נתונים לשרתים בסין ללא ידיעת או הסכמת המשתמש - אי אפשר לקרוא לזה אחרת חוץ מריגול. חשוב שאנשים יהיו מודעים למשמעות בקניית טלפונים סינים. הטלפונים הסינים מציעים לצרכנים מכשירים מתקדמים וטכנולוגים במחירים נמוכים בהרבה מאשר המתחרות בין אם סמסונג או אפל. ועם זאת, בתמורה המשתמש יאלץ להעביר מידע לידיים של מעצמה זרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully