וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אנחנו הולכים לראות באירוע החומרה של גוגל?

עודכן לאחרונה: 24.9.2021 / 11:35

גוגל, בניגוד למתחרותיה שכבר פתחו במתקפת הכרזות לקראת החגים, עוד לא הכריזה על אירוע חומרה והשקת הפיקסל 6, אך ההשערות הן שהאירוע יתרחש בתחילת אוקטובר. מה צפוי להיות באירוע המסתורי?

גוגל. AP
גוגל/AP

אך השבוע השיקה מיקרוסופט את המחשבים החדשים שלה, לפני כשבועיים הכריזה אפל על האייפון החדש, ובשבוע הבא אמזון תערוך גם היא את אירוע החומרה שלה. התזמון לא מקרי - כל החברות מכריזות בימים אלה על הברזלים החדשים והמבריקים שלהן (למיקרוסופט יש גם השקה של ווינדוס 11 ב-5 באוקטובר) לכבוד החגים. לא שלנו שכבר נגמרים סוף סוף - החגים הנוצריים בארצות הברית, שהם כידוע הזדמנות לרכישת מתנות טכנולוגיות נוצצות.

ומי חסרה לנו? גוגל. החברה טרם הכריזה רשמית על אירוע חומרה, אך הצפי הוא שענקית האינטרנט לא תפגר אחרי מתחרותיה. הנה מה שאנחנו משערים שנראה שם:

פיקסל 6

פיקסל 6 ופיקסל 6 פרו שגוגל הנחיתה עלינו די בהפתעה, כבר מככבים בשלטי פרסום של גוגל ברחבי ארצות הברית, ככה שההשקה היא עניין של ימים, במקביל למכשירים שכבר החלו לצוץ בסרטונים ברשת בידיים של בלוגרים, ואישור רשמי של ה-FCC.

גוגל פיקסל 6. גוגל,
סדרת הפיקסל 6 של גוגל/גוגל

פיקסל 6 ואחיו הגדול ה-6 פרו, הם קפיצת דרך משמעותית לסדרת פיקסל בשני מובנים עיקריים: חומרה ומצלמות. בצד החומרה, לראשונה יוצאת גוגל עם מעבד מתוצרתה, בדומה ל-m1 של אפל או ה-Exynos של סמסונג, תחת השם Tensor. השם לא מקרי, Tensor הם המעבדים שגוגל פיתחה לעצמה לענייני בינה מלאכותית וזוהי למעשה גירסה ניידת שלהם. הציפיות מהמעבדים החדשים גבוהות, גם בתחום הביצועים, גם בגרפיקה וכמובן, סיוע לפעולות בינה מלאכותית שלפני פרוץ הקורונה, בעידן ההכרזות הגדולות, קיבלה המון דגש בעולם הסמארטפונים.

עוד חידוש רציני כאמור, הוא המצלמות. גוגל למעשה לא חידשה את חומרת המצלמות שלה מאז הפיקסל 3, וזו בינתיים הפכה למיושנת. לא עוד - בפיקסל 6 תהיה מצלמת 50 מגהפיקסל ראשית, מצלמת 12 מגהפיקסל רחבה, ובדגם הפרו ככל הנראה גם מצלמת 48 מגהפיקסל לטלהפוטו עם זום אופטי של פי ארבע.

שני המכשירים כמובן יתמכו בדור חמישי, ואילו בדגם הפרו נקבל ככל הנראה גם תמיכה ב-UWB, תקשורת פס רחב במיוחד, שהיא טכנולוגיית רדיו שנכנסה לאחרונה לסמארטפונים עם יישומים כמו איתור חפצים או מפתח אלחוטי לרכב. הסוללה ככל הנראה לפרו תהיה סוללת 5,000 מיליאמפר/שעה והטלפונים יתמכו בטעינה אלחוטית מהירה.

פיקסל 6. גוגל,
בדגם הפרו ככל הנראה גם מצלמת 48 מגהפיקסל/גוגל

פיקסל מתקפל

לאור העובדה שלא מעט יצרניות גדולות הולכות על טלפונים עם מסכים מתקפלים, כמו סמסונג עם ה-Fold 3 וה-Flip 3, ומיקרוסופט שהכריזה אך שלשום על ה-Duo 2 שגם הוא בתצורה של ספר עם שני מסכים שמתחברים, ההכרזה האפשרית על גירסה מתקפלת של פיקסל, שזכתה לשם Pixel Fold היא לא עניין מופרך בהכרח - והשמועות מתעקשות שהמכשיר אכן בפיתוח ויוכרז באירוע.

אם אכן קיים, גוגל שומרת את ה-Pixel Fold, תחת מעטה כבד של סודיות ולטענת מקורות תחת שם הקוד "פספורט", וייתכן שייחשף באירוע החומרה הצפוי. ככל הנראה, הוא יעשה שימוש גם הוא במעבד ה-Tensor המדובר של אחיו מעלה, ויכיל כנראה מסך גמיש עם קצב רענון של 120 הרץ, מתוצרת סמסונג - אותו מסך המשמש כיום ב-Galaxy Z Fold 3.

הדמיה: פיקסל מתקפל. Waqar Khan,
השמועות מתעקשות שהמכשיר אכן בפיתוח ויוכרז באירוע/Waqar Khan

השעון מתקתק

באירוע הפתיחה של ועידת המפתחים שלה במאי , Google I/O , הכריזה החברה על מתיחת פנים רצינית ונדרשת למערכת ההפעלה שלה למחשוב לביש, הלוא היא WearOS (לשעבר Android Wear). גוגל אמנם הכריזה אז על שעונים חדשים ביחד עם סמסונג כמו ה-Galaxy Watch 4, אבל מזה זמן כבר מדברים על זה שגוגל תוציא שעון משלה, גם הוא תחת שם המותג פיקסל. בתכל'ס? מדובר במהלך הגיוני, שכן גוגל צריכה שעון חכם מבית היוצר שלה, כדי להשלים את הקו מול מתחרות כמו אפל ולמעשה גם סמסונג.

מחשבי הכרומבוק מבוססי ChromeOS בעולם הם הצלחה מסחררת, שלצערנו קצת פסחה על ישראל (ייבוא רשמי, גוגל, שיעול). גוגל מדי פעם הבליחה עם טאבלטים ומחשבים ניידים תחת המותג פיקסל, האחרון שבהם היה ב-2019, ויש מצב שהחברה תנצל את מעבדי ה-Tensor החדשים ליותר מרק סמארטפונים, ותחדש גם את קו המחשבים של פיקסל. השמועות בתעשיה דווקא מדברות יותר על 2023, אבל אולי גוגל תפתיע אותנו?

ולבסוף, וזה בהתבסס על מסורת - גוגל סביר להניח תנצל את אירוע החומרה לחידוש של קווי הבית החכם שכיום חוסים תחת המותג Nest, כמו גם אולי אוזניות חדשות. נדע בהכרזה, אבל קודם שגוגל יכריזו על תאריך - השעון מתקתק, גוגל!

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully