וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

24 שעות עם האייפון 13 פרו: זה מה שחשבנו עליו

עודכן לאחרונה: 5.9.2022 / 13:13

עדיין מרשים, אך מחדש מעט: כיומיים לאחר ההשקה העולמית, קיבלנו את מכשיר הדגל החדש והמתקדם של אפל, ועל אף שגם השנה השינויים די קטנים בהשוואה לדור הקודם, היה לנו מאוד קשה להיפרד. ומה לגבי המצלמה? הנה הסקירה המלאה

אייפון 13. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 13/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אחרי חודשים של שמועות, הדלפות, הכרזות והמתנות - הוא סוף סוף כאן: מכשירי הדגל החדשים של אפל הושקו ביום שישי האחרון בארה"ב ובמדינות נוספות, ורגע לפני ההשקה בשוק המקומי, קיבלנו את דגם האייפון 13 פרו לסקירה ראשונה באדיבות רשת iStore - המשווקת הרשמית של אפל בישראל.

דגם הפרו (הרגיל, לא המקס) נמכר במחיר התחלתי של כ-4,350 שקלים עבור הדגם הבסיסי עם נפח אחסון של 128 גיגה-בייט, אך תוכלו למצוא אותו גם בגרסאות של 256 גיגה-בייט, 500 גיגה-בייט ו-1 טרה-בייט - במחירים גבוהים יותר.

עוד פרטים והצצה נוספת לאייפון 13 פרו - עכשיו באינסטגרם

אייפון 13 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 13 פרו. כ-4,350 שקלים עבור הדגם הבסיסי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עיצוב מוכר, אבל עם שינויים קלים

בסדרה החדשה אפל בוחרת להמשיך עם הקו העיצובי (הלא-מאוד-אהוב) שהכרנו לראשונה בהכרזה בשנה שעברה על סדרת האייפון 12, עם מסגרת בחיתוך חד, קווים ישרים וקצוות מעוגלים. למעשה, השוונו את שני הדגמים זה-לצד-זה - הדגם החדש מול הדור הישן, ומלבד מערך הצילום בגב המכשיר שתופס שטח מעט גדול יותר לא הבחנו בהבדלים גדולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אייפון 12 פרו לצד אייפון 13 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
משמאל: אייפון 13 פרו. מימין: אייפון 12 פרו. מערך הצילום גדול יותר/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ובואו נודה על האמת: מתי לאחרונה פגשתם אנשים שמסתובבים עם סמארטפון - לאו דווקא אייפון - ללא כיסוי? נכון, מדובר במכשיר מאוד סקסי, אבל כדי לשמור עליו כולנו בסופו של דבר עוטפים אותו במגן מעוצב (שגם מוסיף עוד כמה גרמים).

חלקו הקדמי האייפון 13 פרו נותר עם מסך באותו גודל של 6.1 אינץ', אך הפעם באפל החליטו לבצע שינוי קל - והקטינו את המגרעת (הפס השחור בחלקו העליון של המסך שמאכלס את מצלמת הסלפי וחיישן זיהוי הפנים) ב-20 אחוזים. בפועל, לטעמנו, כנראה שרובכם לא ממש תבחינו בשינוי.

אייפון 13 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המגרעת קטנה יותר, אבל לא בטוח שתבחינו בזה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מסך וביצועים

אפל מעולם לא התקמצנה על איכות המסכים בסמארטפונים, אך נשארה מעט מאחור בשנים האחרונות כאשר החליטה להישאר עם קצב רענון של 60 הרץ בלבד. עתה, החליטו בחברה לקחת כמה צעדים קדימה (באיחור, כאמור) והמסכים בדגמי הפרו מגיעים עם תמיכה ב-ProMotion, המאפשרת קצב רענון דינאמי מ-10 עד 120 הרץ, בהתאם לסוג השימוש.

אייפון 13 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המסכים בדגמי הפרו מגיעים עם תמיכה ב-120 הרץ/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

זה אומר בעיקר שהחוויה והזרימה של התצוגה הרבה יותר טובה ומהירה, שזה אחלה לגיימינג ולשימוש השוטף. בסך הכל, יחד עם שבב ה-Apple A15 Bionic החדש וההתאמה למערכת ההפעלה iOS 15, חווית התצוגה מרהיבה - יותר מכל דגם אייפון אחר שאי פעם פגשתי. לא יצא לכם להשתמש במסך שתומך ב-120 הרץ? קחו בחשבון שקשה מאוד קשה לחזור אחורה.

מבחינת שימוש שוטף, משתמשי אייפון ירגישו בבית, שכן אין הבדל בחוויה בהשוואה לדור הקודם, או אפילו כמה דורות אחורה. האייפון 13 פרו שבדקנו פעל כמתבקש בצורה חלקה - ללא גמגומים או תקיעות פתאומיות, והחוויה הרגישה טבעית לחלוטין.

אייפון 13 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מסך עם תמיכה ב-120 הרץ. קשה לחזור אחורה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

צילום: מהטובים ביותר

  • מצלמה ראשית עם חיישן 1.9 מיקרון ומפתח צמצם של f/1.5 עם תמיכה ב-Sensor-Shift שמסייע ללכוד פי שניים יותר אור
  • חיישן טלפוטו עם זום אופטי X3 ומפתח צמצם של f/2.8 שמסוגל לצלם גם במצב לילה
  • עדשה אולטרה רחבה עם מפתח צמצם f/1.8 שמסוגל ללכוד 92% יותר אור
אייפון 13 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
שלושה חיישנים בגב המכשיר/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

נקפוץ ישר לשורה התחתונה: ניכר כי אפל שמה דגש על יכולת צילום משופרות. כאמור, מערך הצילום בגב המכשיר תופס שטח גדול יותר מהדגמים של השנה שעברה, ואפשר בקלות לומר שהתוצאות הסופיות הן אולי מהטובות כיום בשוק הסלולר.

אייפון 13 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
משמאל: אייפון 13 פרו. מימין: אייפון 12 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

פרט נוסף שחשוב להזכיר הוא כי בניגוד לשנה שעברה, דגמי ה-13 פרו וה-13 פרו מקס מגיעים עם מערך צילום זהה לחלוטין. השניים מצוידים בשלושה חיישני צילום ברזולוציה של 12 מגה-פיקסל שמציגים שיפור משמעותי בהשוואה לדור הקודם.

בכל מקרה, בצילום בתנאי תאורה טובים, כמו אור יום או שמש ישירה, הצילומים מעוררים השתאות. התמונות נהדרות עם דיוק בצבעים ובפרטים בתמונה, עם המון אור טבעי שנראה נהדר, ואובייקטים שמוצגים בצורה יוצאת מן הכלל. גם בצפייה בתמונות במסך גדול, במחשב או בטלוויזיה, התוצאות נהדרות ולא מבייש אפילו מצלמת DSLR.

צילום עם עדשה רגילה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום בתנאי תאורה טובים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם עדשה רגילה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם עדשה רחבה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
אייפון 13 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם עדשה רגילה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

במעבר לצילום באמצעות עדשת הטלפוטו מקבלים תוצאות נהדרות בביצוע זום אופטי פי 3 או צילום מאקרו, כאשר גם כאן קיים דיוק מרשים. והתוצאות כל כך טובות שגם במרחק של כמה ס"מ בודדים מהאובייקט העדשה הצליחה להתפקס בצורה נהדרת על האובייקט - כמעט כמו בצילום מיקרוסקופי.

צילום עם האייפון 13 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם זום אופטי פי 3/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם זום פי 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם זום פי 3/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילם מאקרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום מאקרו עם האייפון 13 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום מאקרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום מאקרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

וזה לא הכל, שכן השיפור המשמעותי ביותר הורגש (כפי שאפל הבטיחה) בתנאי תאורה קשים (כלומר, בתוך מבנה או בשעות הלילה): התמונות שיצאו מוארות יותר, ללא גרעון או מריחה חריגים, עם פירוט גבוה וחדות נהדרת. באשר למצלמה הקדמית (סלפי) התוצאות טובות גם כן, ואף זהות לדור הקודם.

צילום לילה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום לילה. רמת פירוט גבוהה וצבעים נאמנים למקור/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום לילה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום לילה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

פיצ'ר חדש נוסף שאפל הוסיפה בכל סדרת האייפון 13 החדשה הוא מצב ה-Cinematic ("סרט"). התכונה החדשה מאפשרת לעבור בין מוקדי פוקוס שונים בצורה מהירה - כמו בסרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה.

מדובר בתכונה נהדרת למי שמשתמש במצלמה של האייפון באופן קבוע ורוצה להוסיף יותר "סינמטיות" לסרטונים. נוסף על כך, אפשר להחליף את המיקוד בין האובייקטים גם אחרי שצילמתם, אך עם זאת לעיתים אפשר להבחין שמדובר באפקט בוקה שנעשה באופן מלאכותי, ולא תמיד התוצאות מושלמות.

אייפון 13 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 13 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

האייפון 13 פרו לוקח את אפל צעד קטן קדימה, בעיקר בזכות המעבר ל-120 הרץ וההקטנה של המגרעת, אך לא עשוי לגרום לחובבי אנדרואיד לעבור צד. עם זאת, העיצוב (עדיין) מסובב ראשים, הביצועים מעולים והמצלמה יותר ממצוינת. למי כדאי לשדרג?

אם יש לכם אייפון 12 או אייפון 12 פרו אין לכם סיבה באמת מספיק טובה כדי לקנות האייפון 13 או את האייפון 13 פרו. כן, על אף כל הרעש מאירוע ההכרזה של אפל, כמו בכל שנה, אין הצדקה שתשלמו יותר מ-4,000 שקלים על מכשיר שירגיש לכם אותו הדבר כשתחזיקו אותו ביד - ובלי שהסביבה תבחין בזה. יש לכם אייפון XS או דגם ישן יותר? מדובר כבר בשדרוג ראוי.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully