וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושק: מכשיר הקריאה הדיגיטלי "המתקדם ביותר בעולם"

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 13:09

לרגל יום הדיסלקציה הבינלאומי החל היום, OrCam משיקה את OrCam Read - מכשיר הקריאה הדיגיטלי המתקדם ביותר בעולם, המעניק איכות חיים ועצמאות לסובלים מדיסלקציה

היום (שני) מצוין ברחבי העולם יום הדיסלקציה הבינלאומי. על פי סקר ארצי שנערך בימים האחרונים ע"י חברת גיאוקרטוגרפיה עבור אגודת ניצן בשיתוף חברת OrCam, עולה כי 43.1% מאזרחי מדינת ישראל מכירים באופן אישי אדם הסובל מדיסלקציה. כמו כן, 29% חושבים שדיסלקציה הינה לקות שיכולה למנוע מאדם לרכוש השכלה גבוהה ולפתח קריירה.

על פי אגודת ניצן (הארגון המוביל בארץ לטיפול בילדים ובוגרים עם ליקויי למידה והפרעת קשב), אחוז לקויי הלמידה באוכלוסייה בעולם המערבי לרבות מדינת ישראל נע בין 10% לכ-15%. הרוב סובלים מקשיים בתחום השפה: רכישה וביסוס הקריאה, לכך יש השלכות על כל תחומי הלמידה וההישגים הלימודיים. לשם כך, חברת OrCam פיתחה בשנים האחרונות מכשיר ייחודי - OrCam Read אשר עתיד לסייע לראשונה לדיסלקטיים ואנשים המתמודדים עם קשיי קריאה, עייפות קריאה ולקויות למידה. המכשיר מושק היום לקהל הרחב וזמין במגוון שפות: עברית, אנגלית, ערבית, צרפתית וגרמנית.

OrCam Read מביא בשורה וגישה חדשה לסיוע בקריאה. מדובר במכשיר קריאה דיגיטלי ראשון מסוגו המנצל את טכנולוגיית ה-AI פורצת הדרך של OrCam, כשבלחיצת כפתור יקריא טקסט דיגיטלי או מודפס, מספר, מחשב נייד או מכשיר סלולרי ללא כל צורך בחיבור לרשת או לענן. בין אם זה לתחביבים, עבודה או לימודים, ניתן להשתמש במכשיר בכל מקום, הוא קל ונח לשימוש והופך את חייהם של אנשים המתקשים בקריאה לפשוטים הרבה יותר.

"תקופת הקורונה והלימוד מהבית חידדה בפני הורים רבים כי ילדיהם מתמודדים עם קשיי למידה שונים". זאת על פי ד"ר מלי דנינו, מנכ"לית אגודת ניצן. עוד היא הוסיפה כי "על פי הנתונים שפורסמו בעבר על ידי משרד החינוך, קיים פער משמעותי בזכאות להתאמות בין תלמידים המתגוררים במרכז לתלמידים המתגוררים בפריפריה - נתונים אלו מצביעים על חוסר מודעות ותת אבחון. לכן, על מדינת ישראל יש את החובה להשקיע מאמצים על מנת להעלות את המודעות ולספק אמצעים ופתרונות שונים - כולל טכנולוגיים, בכדי שתלמידים רבים לא יפלו בין הכיסאות".

צחי ישראל, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי בחברת אורקם אמר כי "הרחבנו את טכנולוגיית ה- AI הייחודית שלנו עבור OrCam Read, שהפך למוצר חדש המעצים באופן משמעותי ומשנה חיים לאנשים הסובלים מקשיי קריאה. המכשיר מחזיר את ההנאה מקריאה כשהוא מקריא באופן קולי טקסט מודפס או דיגיטלי מכל משטח. היכולת הזו לשמוע מיד טקסט מקלה על קושי הקריאה ומאפשרת להתמקד בתוכן בקלות. עבור אנשים המתמודדים עם דיסלקציה וקשיי קריאה, ואנשים עם לקות ראייה קלה עד בינונית וכאלו שנאלצים להתמודד עם כמויות טקסט באופן יומיומי, OrCam Read מציעה הזדמנות חדשה לעצמאות אמיתית באמצעות גישה לטקסט, בכל מקום, בכל עת".

אורקם. יחצ,
יותר קל, יותר נגיש. המכשיר החדש של OrCam/יחצ

אלגוריתמי AI של OrCam Read מציעים שתי אפשרויות קריאה מדויקות באמצעות קרן לייזר- קריאת כל הטקסט המסומן (עד עמוד שלם) או סימון היעד שבו יש להתחיל לקרוא. ברגע שעוזבים את כפתור המכשיר, שנראה כמו עט, הוא סורק את הכתוב ומיד מתחיל בהקראה. לחיצה על כפתורי הפלוס והמינוס בזמן ההקראה תאפשר לנווט בחופשיות בתוך הטקסט, לחזור על שורות ולקרוא רק משפטים שמעניינים את הקורא. בנוסף, ניתן להתאים את קצב ההקראה, עוצמת הקול, שפת הקריאה ואפילו את הקריין. פעולת ה- AI של OrCam Read מעובדת במצב לא מקוון, ללא צורך בחיבור לאינטרנט, וכתוצאה מכך משמיעה את האודיו בזמן אמת תוך שמירה על פרטיות הנתונים. המכשיר שוקל 44.5 גרם, ומעוצב בהתאמה לידי המשתמשים במידות של 12.2 ס"מ על 2.5 ס"מ על 1.3 ס"מ. OrCam Read מאובזר במצלמה חכמה (13 מגה-פיקסל), ומאפשר חיבור של אוזניות חוטיות או אוזניות אלחוטיות באמצעות בלוטות'. בנוסף, מכיל נורת LED בעוצמה גבוהה המאירה באופן אוטומטי ומסייעת לקריאה בחושך ובסביבה ללא תנאים מתאימים לקריאה.

חברת OrCam הוקמה בשנת 2010 על ידי פרופסור אמנון שעשוע, מייסד שותף ומנכ"ל משותף, ושותפו זיו אבירם, מייסד שותף ומנכ"ל משותף, והיא מוכרת בשל חידושיה פורצי הדרך. מטרתה העיקרית של OrCam היא לרתום את הטכנולוגיות המתקדמות בעולם כדי לפתח מוצרי עזר מבוססי בינה מלאכותית. החברה ממשיכה להתמקד במחקר ופיתוח מתמשך כדי לסייע למשתמשים למקסם את הפוטנציאל שלהם בעזרת טכנולוגיית AI המביאה גישה חדשה לעולם.

OrCam MyEye, המכשיר הראשון אותו פיתחה חברת OrCam, הינו מכשיר מהפכני נוסף של חברת OrCam המיועד לעיוורים, לקויי ראייה, וניתן לחבר אותו לכל סוגי המשקפיים בקלות. מדובר בטכנולוגיה מתקדמת שמשולבת בבינה מלאכותית, כשבחלק הקדמי יש מצלמה איתה המכשיר קולט טקסטים, תווי פנים וכו' ובחלק האחורי רמקול המתרגם לקול את כל מה שהמכשיר רואה. המכשיר מאפשר למשתמשים לזהות פרצופים, שטרות, צבעים ואף לערוך קניות ולנהל אורח חיים עצמאי יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully