וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה על שינוי האקלים: גוגל ערכה ניסוי ראשוני ברמזורים בישראל

עודכן לאחרונה: 9.10.2021 / 19:21

אתמול (שלישי) הכריזה גוגל על מגוון יוזמות במוצרים שלה המיועדים להילחם בבעיית שינוי האקלים. ביניהם גם ניהול רמזורים עם בינה מלאכותית בניסוי הראשון שלה בעולם

כולנו ציפינו להכרזות חומרה, אבל גוגל הפתיעה אותנו והלכה על קיימות: בהכרזה שערכה גוגל אמש (שלישי), הכריזה החברה על מגוון יוזמות במוצריה, שכולן מיועדות להילחם בשינוי האקלים ולשמור על כדור הארץ. המטרה העיקרית היא לתת מידע למי שמחפש על אפשרויות ירוקות יותר בתחבורה, חימום, תעופה, תיירות, השקעות ועוד.

ההפתעה המקומית הגיעה בסוף: קייט ברנדט, סמנכ"ל הקיימות של גוגל, חשפה בהכרזה כי גוגל ערכה ניסוי שבו בינה מלאכותית ניהלה רמזורים בבאר שבע ובחיפה, כאתר ניסוי ראשון - שכן מסתבר שלעמוד ברמזור אדום לחינם, זה פחות אקולוגי. הניסוי בישראל שהיה גם בשיתוף עם חברת התשתיות הלאומיות (לשעבר מע"צ), והוכתר כהצלחה, כעת יתרחב לערים נוספות בעולם, כמו ריו דה ז'נרו.

גוגל התחייבה לעבור ל-100% אנרגיה מתחדשת עד 2030, הכרזה שהגיעה כבר מלא מעט ארגונים. הכלים המעניינים הם בתחומי התעופה והתיירות: בעת חיפוש טיסות בגוגל טיסות, מנוע החיפוש יראה לנו כמה "ירוק" המושב שבחרנו במטוס, לפי פליטות הפחמן המשוערות של אותה טיסה. באופן דומה, בחיפוש אחר מלונות, מלונות ירוקים הדואגים לקיימות באמצעות מחזור, הפחתת פסולת ושימור מים יקבלו תו ירוק (לא של קורונה!) מתאים בתוצאת החיפוש - לצד הסמכות כמו Green Key או EarthCheck.

באופן דומה, רכיבים ירוקים הוכנסו לגוגל מפות, כאשר יוצע לנוהגים ברכב את המסלול הירוק ביותר, עם פליטת הפחמן הכי נמוכה, ולטענת גוגל הוא לא יהיה שונה מהותית מהמסלול המהיר ביותר. החברה גם מוסיפה עוד מידע רלוונטי לרוכבי אופניים, כדי לעודד את השימוש בהם, לצד מידע על סקוטרים ואופניים שיתופיים בשיתוף עם חברות כמו Bird ואחרות. כרגע התכונות האלה זמינות רק בארצות הברית, וב-2022 יושקו גם באירופה. בחיפוש אחר רכישת רכב, יושם דגש על הצגת כלי רכב היברידיים וחשמליים והשפעתם על הסביבה לעומת דגם דומה המונע בבנזין.

לשאלת וואלה! טכנולוגיה על הניסוי המסקרן ברמזורים בישראל, הסבירו אנשי גוגל כי מדובר בפרויקט ראשוני, המבוסס על הידע שהחברה צברה במיטוב תעבורה ברשת, ויישום של למידת מכונה. המטרה הייתה לשפר את הביצועים של הרמזורים בהזרמת התנועה, מבלי להפריע לצמתים הסמוכים. לטענת הגוגל, הם הצליחו לשפר את זרימת התנועה ב-10-20 אחוזים בב"ש ובחיפה.

ולבסוף, שאלנו את ברנדט לגבי הדיאלוג שלהם עם מדינות כמונו, שבהן התודעה הירוקה לא גבוהה דיה. היא הסבירה שעיקר הדיאלוג שלהם הוא ברמה המקומית, באספקת מידע חיוני לתכנון סביבתי לערים ולפרטים, אבל במסגרת חתימת הסכם אקלים שהיו שותפים לו באו"ם ישנו גם דיאלוג ברמה המדינתית.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully