וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מעובדי גוגל ואמזון קוראים למעסיקותיהם לנתק קשרים עם ישראל

עודכן לאחרונה: 13.10.2021 / 11:48

במכתב שפורסם הבוקר ומופנה להנהלות גוגל ואמזון קוראים עובדים אנונימיים לבטל את החוזים שחתמו החברות עם ממשלת ישראל, ולנתק את קשריהן עם צה"ל, בשל תוקפנות כלפי הפלסטינים

גוגל. רויטרס
גוגל/רויטרס

"אנחנו כותבים זאת כעובדי גוגל ואמזון בעלי מצפון, מרקעים שונים. אנחנו מאמינים שהטכנולוגיה שאנחנו בונים צריכה לעבוד עבור ולרומם אנשים בכל מקום... כמי שמפעילים את החברות הללו, אנחנו מוסרית מחוייבים לקרוא למנהיגי אמזון וגוגל לצאת מפרויקט נימבוס, ולחתוך את כל הקשרים עם הצבא הישראלי".

במילים אלה נפתח מכתב שעליו חתמו עד כה 90 מעובדי גוגל ו-300 מעובדי אמזון ופורסם הבוקר ב-"גארדיאן" הבריטי, הקורא לשתי ענקיות הטכנולוגיה לבטל את חוזה השירותים שנחתם במסגרת פרויקט נימבוס, פרויקט מחשוב הענן הממשלתי של ישראל. העובדים אגב, חתמו עליו אנונימית, מבלי להזדהות בשמם, כי "הם פוחדים מפעולת תגמול", לטענתם.

אין זו הפעם הראשונה שעובדים של ענקיות הטכנולוגיה נוקטים עמדה כלפי פרויקטים ביטחוניים שמעסיקותיהם חתמו עליהם, גם עם ממשלים פחות דמוקרטיים מישראל. בגוגל כבר הייתה בעבר התמרמרות על חוזים שנחתמו עם משרד ההגנה האמריקני, כמו גם משא ומתן עם ממשלת סין.

"ראינו איך גוגל ואמזון רודפות באגרסיביות אחרי חוזים עם גופים כמו משרד ההגנה, רשות ההגירה והמכס ומחלקות משטרה מדינתיות ומקומיות. חוזים אלה הם חלק מתבנית מטרידה של מיליטריזציה והיעדר שקיפות או פיקוח. בהמשך לכך, מעסיקינו חתמו על חוזה ל-"פרויקט נימבוס", המוכר טכנולוגיה מסוכנת לצבא ולממשלה הישראליים. החוזה נחתם באותו השבוע שהצבא הישראלי תקף פלסטינים ברצועת עזה, והרג קרוב ל-250 אנשים, ויותר מ-60 ילדים. הטכנולוגיה שהחברות שלנו חתמו לבנות תמשיך אפליה שיטתית וגירוש המבוצעים על ידי הצבא והממשלה בישראל, בצורה אכזרית וקטלנית יותר עבור הפלסטינים", כותבים העובדים.

אמזון. AP
על המכתב חתומים 300 מעובדי אמזון/AP

יצויין רק שאותה תקיפה מדוברת, הייתה במסגרת סבב הלחימה האחרון בין ישראל לפלסטינים, שבו הפלסטינים ירו מאות רקטות על ישראל ושיגרו בלוני תבערה שהבעירו שדות ביישובי הדרום. את העובדה הזו, משום מה, העובדים בעלי המצפון אינם מציינים...

"פרויקט נימבוס" המאוזכר במכתב הוא פרויקט רב שנתי של אגף החשב הכללי במשרד האוצר, ביחד עם רשות התקשוב, מערך הסייבר הלאומי ומשרד הביטחון, כשהמטרה היא להעביר את כל המחשוב הממשלתי לתשתית ענן. במסגרת מכרז, שאכן נחתם באפריל האחרון, נבחרו גוגל ואמזון כספקיות לרובד הענן הציבורי של הפרויקט, שעלותו מוערכת בכמיליארד דולר.

"אנו מגנים את ההחלטה של גוגל ואמזון לחתום על חוזי פרויקט נימבוס עם הצבא והממשלה הישראלית, ומבקשים מהם לבטל את החוזה וכל חוזה עתידי שיזיק למשתמשינו. אנו קוראים לעובדי טכנולוגיה ברחבי העולם ולקהילה הבינלאומית להצטרף אלינו בבניית עולם שבו טכנולוגיה מקדמת ביטחון והגינות לכל", מסיימים המוחים האנונימיים את מכתבם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully