וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: מתחזים לנטפליקס וגונבים פרטי אשראי

עודכן לאחרונה: 13.10.2021 / 20:02

גל חדש של הודעות פישינג משתמש בשם של ענקית הסטרימינג במטרה לגנוב פרטי אשראי של לקוחות. מומחה אבטחה: "יש לחשוב פעמיים על כל הודעה שמתקבלת ממספר לא מוכר ומבקשת מהמשתמש לפעול במהירות". זה מה שחשוב שתדעו

צפייה בנטפליקס. ShutterStock
צפייה בנטפליקס/ShutterStock

מסרון (SMS) מזויף שנשלח לכאורה מטעם נטפליקס מתקבל ביממה האחרונה בטלפונים של ישראלים. בהודעה נכתב "חשבונך הושעה", והנמענים מתבקשים ללחוץ על הלינק המצורף ולהקליד פרטי כרטיס אשראי על מנת להפעיל, לכאורה, את החשבון.

כמו בעבר בגל הפישינג הקודם, הדומיין בקישור, "0i[.]is", הוא אתר לשירות קיצור כתובות ( URL shortening) בערבית. שירותים אלה הינם שירותים לגיטימיים שנועדו לקצר כתובות אתר ארוכות, ע"י ביצוע ניתוב (redirect) של המשתמש אל הכתובת הארוכה בעת הלחיצה על הקישור.

איתי משולם, Field CTO EMEA Services ב-Dell Technologies, מסביר כי "מכיוון שכמות ה-SMS הולכת ומתגברת בתדירות וביצירתיות שלהן, יש לחשוב פעמיים על כל הודעה שמתקבלת ממספר לא מוכר ומבקשת מהמשתמש לפעול במהירות. ההודעות הללו עובדות עלינו בצורה מניפולטיבית ובעלות השפעות פסיכולוגיות חכמות".

ההודעה המתחזה לנטפליקס. צילום מסך,
ההודעה המתחזה לנטפליקס/צילום מסך

כמו כן, באתר נטפליקס אפשר למצוא מספר טיפים שיעזרו לכם לזהות הודעות אימייל או טקסט חשודות ולנקוט פעולה נכונה כדי לשמור על אבטחת החשבון שלך. איך אוכל לדעת אם ההודעה שקיבלתם היא אכן הודעה מנטפליקס?

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
  • נטפליקס לעולם לא תבקש מכם להזין פרטים אישיים בהודעת טקסט או אימייל
  • נטפליקס לא תדרוש כרטיס חיוב מיידי או כרטיס אשראי, פרטי חשבון בנק או סיסמאות
  • נטפליקס לא תדרוש מכם תשלומים באמצעות ספק חיצוני או אתר אינטרנט חיצוני
  • אם בהודעת הטקסט או האימייל יש קישור לכתובת אתר שאינה מוכרת לכם, חשוב לא ללחוץ עליו. אם כבר לחצתם, חשוב לא להזין פרטים באתר האינטרנט שנפתח
  • עוד באותו נושא:
  • נטפליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully