וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Oral-B iO 9: קדמת הטכנולוגיה אצלכם בפה

עודכן לאחרונה: 18.10.2021 / 17:27

Oral B iO 9 היא הדגם המתקדם ביותר של מברשת שיניים חשמלית שיש כיום ל-Oral B להציע, וזוהי מברשת שעוצבה מחדש מלמטה עד למעלה, ועם אפליקציה. בדקנו

Oral-B iO. יחצ,
Oral-B iO/יחצ

ל-Oral B עד לאחרונה לא היו ממש מתחרים בשוק מברשות השיניים החשמליות בישראל. הדור הקודם (סדרות ה-Genius X והפשוטות יותר) נמכר היטב, ולמעט ניסיון אחד של קולגייט לצאת עם מוצר משלהם - לא ממש הייתה תחרות של מותג שווה בגודלו.

כל זה השתנה לפני מספר חודשים, כשפיליפס נכנסה עם מותג Sonicare לישראל, והתחרות התחממה. לכן Oral B השיקו כאן את הדגם הכי חדיש שלהם - סדרת ה-iO, עם הדגם Oral B iO 9. בילינו אתו מספר שבועות, צחצחנו, למדנו ויש לנו מסקנות חותכות.

מבנה ועיצוב של Oral-B iO 9

מברשות השיניים החשמליות בסדרת ה-iO עוצבו לגמרי מחדש. אם בסדרת ה-GeniusX הקודמת, ההנעה הייתה מכנית והמברשות הרעישו כמו טרקטור, לא עוד. המנוע כאן עובד על הנעה מגנטית, והוא שקט בהרבה, והוא מניע ראש מברשת חדש שעוצב גם הוא מחדש, במה ש-Oral B מכנים זעיר-תנודות (Micro Vibrations), לרמת ניקיון שונה לחלוטין.

נציין רק שבדומה למה שנספרסו עשו עם פטנט הקפסולות שלהם שפג תוקפו ולכן עיצבו קפסולות חדשות לחלוטין, Oral B גם הם כבר התמודדו עם ראשי מברשות תואמים בדור הקודם, זולים יותר, ולכן עיצבו ראש שונה, חדש, שאין לו ראשים "תואמים", אלא רק ראשים מקוריים. הראש החדש, שעובד על הנעה מגנטית, הוא עבה יותר מקודמו, אבל בקווים חלקים יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

נעבור לגוף המברשת עצמה: העיצוב חלק מבעבר, והשינוי הבולט: צג LED צבעוני ומאיר עיניים שקבוע במרכז המברשת. הצג מספק חיווי חיוני על מצבי הצחצוח השונים (ראו גם בהמשך), ומספק גם ספירת זמן צחצוח וחיווי על איכות הצחצוח בסיומו. הצג, בחיבור לסמארטפון, גם יברך אתכם בבוקר טוב או ערב טוב, בהתאם לשעה. חוץ מהצג, יש כפתור דפדוף, וכפתור ההפעלה משמש גם ככפתור בחירה. נורת ה-LED היא דקה יותר מבעבר, ומדור חדש. היא מאפשרת לכם לבחור את צבע התאורה לבחירתכם.

גוף המברשת קצת יותר דקיק מקודמיו, והבשורה הנוספת נמצאת דווקא בבסיס: בסיס הטעינה הוא עכשיו בהשראה מלאה, מה שאומר בסיס כסוף אטום, ולא עם שקע, כמו בדגמים הקודמים - שקע שאהב מאוד לצבור לכלוך בצורת שאריות פלאק ומשחת שיניים.

האחיזה טובה ונוחה, גם כאן ניכר שיפור לעומת הדגם הקודם. לעומת דגמי הפיליפס, לפיליפס עדיין יש מברשת מעט דקה ומאורכת יותר, אבל גם בעלי ידיים קטנות יסתדרו עם ה- Oral B iO 9.

Oral-B iO 9. ניב ליליאן,
Oral-B iO 9/ניב ליליאן

ביצועים

לעומת הדור הקודם, ההבדל באיכות הצחצוח ניכרת. זו למעשה חוויה שונה לחלוטין: אם הדור הקודם הסתמך פשוט על ידי סיבובים של ראש המברשת, בדומה למברשת פוליש, הדור החדש כאמור מסתמך על זעיר תנועות מהירות, לצד טכנולוגיה אולטרה סונית, בדומה למברשת של פיליפס.

לדגם ה- Oral-B iO 9 יש שבעה מצבי צחצוח (בניגוד ל-6 של ה-iO 8), הכוללים: ניקיון יומיומי, לשיניים רגישות, הלבנה, טיפול בחניכיים, ניקיון מוגבר, לשיניים רגישות במיוחד וניקוי לשון.

ראש המברשת כאמור עוצב מחדש, וגם סידור זיפי המברשת שונה. ניכר שהמברשת באמת מסירה אבן שן (פלאק), גם פלאק קשה יותר, מהסוג שהייתם צריכים בשבילו ללכת לשיננית, כך שתחושת הניקיון טובה, אבל היא לא יוצרת את הקצף שיוצרת המתחרה של פיליפס בפה עם המיקרו בועיות (שאני חיבבתי).

ל- Oral-B iO 9 יש כמובן חיישן לחץ כמו בכל הדגמים האחרונים, אבל המברשת הזו גם משתמשת באקסלרומטר כדי להבין את זווית האחיזה שלכם והמיקום בפה (ראו גם בסעיף הבא). במקרה של לחץ יתר טבעת ההארה תאיר באדום, שזה לא חדש. מה כן חדש? כשתצחצחו בזווית ובלחץ אידיאלי, טבעת ההארה תשנה את צבעה לירוק, שזה חיווי מצוין לאיכות הצחצוח שלכם.

Oral-B iO 9. ניב ליליאן,
Oral-B iO 9/ניב ליליאן

Oral B גם שימרו פה את התכונות מדורות קודמים, של מונה זמן של 2 דקות צחצוח, ורטט עדין להזכיר לכם לעבור לאזור אחר בפה אחרי 30 שניות, ורטט ארוך בסיום הצחצוח שזה מצויין. בנוסף, המברשת מדברת אליכם באמוג'י: אם לא השקעתם מספיק זמן בצחצוח, יופיע על הצג סמיילי עצוב, אבל אם השקעתם במיוחד עיניו יהפכו לכוכבים בהתלהבות.

המברשת גם תזכור את הצחצוחים שלכם אם לא השתמשתם בצחצוח המודרך באפליקציה ותסנכרן אותו עם האפליקציה בפעם הבאה שתחברו אותה לסמארטפון, מה שמעביר אותנו לסעיף התכונות החכמות.

Oral-B iO 9: קדמת הטכנולוגיה אצלכם בפה. ינון בן שושן,
סמיילי עצוב על הצג/ינון בן שושן

קישוריות ותכונות חכמות ב-Oral-B iO 9

בניגוד לפיליפס, שעוד טרם הביאה לישראל את הדגמים החכמים שלה, Oral B תמיד הביאו לפה את הדגמים מצויידי הבלוטות', ושמסתנכרנים עם האפליקציה. יחד עם זאת, בדורות הקודמים של האפליקציה היא הייתה בעייתית, עם בעיות קריסה ובעיות קישוריות קשות בחלק לא מבוטל של טלפוני אנדרואיד.

את הטרוניה הזו העליתי בפני אנשי פרוקטר אנד גמבל במסיבת העיתונאים, והם אמרו שלא עוד - גם האפליקציה עוצבה מחדש, מהמסד ועד הטפחות, והקישוריות הבעייתית עם המברשות טופלה. ואכן כך. האפליקציה כעת מתחברת בקלילות.

בדומה לדור הקודם, האפליקציה מציעה לכם לעקוב אחרי הצחצוח שלכם, ולתקן את אופן הצחצוח שלכם בעזרת בינה מלאכותית - אבל כל העסק עלה מדרגה: ה- Oral B iO 9 יודעת לזהות ששה אזורים, והיא יודעת לזהות בדיוק איזה חלק של השן אתם מצחצחים (חוץ, משטחי לעיסה או פנים).

באמצעות אנימציה חמודה של שיניים המשתנות מכחול כהה ללבן עם נצנוצים, אתם יודעים בדיוק איזה אזור בפה עוד דורש תשומת לב, ומה כבר סיימתם להבריק. קולגות שלי טענו שהם נתקלו באי דיוקים בזיהוי האזור, אני כמעט ולא נתקלתי בזה, והמדידה הייתה מדויקת.

האפליקציה מספקת נתונים מאוד מפורטים, במונחים של כיסוי חלל הפה, לחץ, זמן צחצוח, שמירה על החניכיים וכחלק מההליך, היא גם תזכיר לכם לנקות את הלשון פעם ביום, לבצע שטיפה עם מי פה ולהעביר חוט דנטלי, ומספקת מבט גם על היסטוריית הצחצוח שלכם.

החוויה כולה מאוד שונה מבעבר. בדורות הקודמים נזקקנו למצלמת המסארטפון ולכיול מול הראי - לא עוד. המברשת עושה הכל וכל המידע מסופק או בצג שלה עצמה או באפליקציה, ואני חייב לומר שזה באמת שינה את אופן הצחצוח שלי ושיפר אותו. השילוב של החיוויים (צבע תאורה שונה, התרעות על לחץ, חיווי באפליקציה ורטט) יוצר ממש התנייה התנהגותית לטובה.

Oral-B iO 9. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
האפליקציה מספקת נתונים מאוד מפורטים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לצד גיימיפיקציה (השחקה בעברית, אולי?) של התהליך, והענקת "מדליות" והישגים - האפליקציה ממש מעודדת אתכם באופן פעיל לשמור על היגיינת פה, וזה נהדר. היא כוללת גם עצות לשיפור סגנון הצחצוח האישי שלכם, ותשלח אתכם לראות רופא שיניים אם למשל דיווחתם יותר מדי פעמים על דימום מהחניכיים.

בנוסף, בדומה לדור הקודם, Oral-B iO 9 מציעה "מסעות" - אתגרים ממוקדים לאורך תקופה, המיועדים לטפל בבעיה ספציפית: הצטברות אבן שן, חניכיים מדממות וכולי. במצב של "מסע" חלק מאפשרויות הצחצוח השונות יכובו, כדי למקד אתכם בתהליך. זה בהחלט עובד, אבל יחייב אתכם לשים את הסמארטפון לידכם בחדר האמבטיה.

חיי הסוללה של Oral-B iO 9 הם ארוכים. בשימוש פעמיים ביום, הסוללה תחזיק לכם כעשרה ימים שזה מצוין, ודומה לנתון של פיליפס. הטעינה מאוד קלה, בזכות משטח הטעינה ההשראתי החדש, שאינו כולל זיז בבסיס או שקע בגוף.

Oral-B iO 9. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
משטח הטעינה החדש של המברשת/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

Oral-B iO 9 היא ממש רולס רויס של מברשות השיניים החשמליות. היא מציעה בערך הכל, ואין תכונה ש-Oral B לא חשבו עליה. אבל, והנה מגיע החלק הכואב - המחיר. היא עולה בערך כפול מדגם ביניים ממוצע, ופי שלושה ויותר מדגמים בסיסיים. 1,200 שקלים זה לא מחיר זול למברשת שיניים חשמלית, וגם הראשים המיוחדים והמותאמים רק לה - לא זולים.

אם אתם רק מחפשים לעבור למברשת שיניים חשמלית, יש חלופות זולות יותר. אבל אם אתם רוצים קישוריות, אפליקציה מעולה (רק באנגלית אגב), ומברשת שבאופן פעיל תדרבן אתכם לשפר את היגיינת הפה שלכם, ה- Oral-B iO 9 היא השקעה טובה.

מחיר מומלץ לצרכן: 1,200 שקלים

פורסם במקור במגזין "החיבור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully