וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה הפך את איומי הסייבר למסוכנים יותר

בשיתוף צוות הג'רוזלם פוסט

עודכן לאחרונה: 17.10.2021 / 12:25

משבר הקורונה הפך את איומי הסייבר למסוכנים יותר, לא רק הענן שלנו עשוי להיות חשוף אלא גם הפרטיות שלנו. חברות הסייבר הישראליות מוצאות פתרון למגיפה המסוכנת לא פחות

גיל שוויד. מרק ישראל סלם, אבשלום ששוני,
מנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שוויד/מרק ישראל סלם, אבשלום ששוני

בפאנל שעסק בהתמודדות אתגרי הסייבר בכנס השנתי של הג'רוזלם פוסט, התייחס מנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שוויד לשנה וחצי החולפות ולהתמודדות העולם עם משבר הקורונה. "נגיף הקורונה הפך את איומי הסייבר למשמעותיים יותר ומסוכנים יותר" אמר, "לפני שה- COVID פרץ לחיינו, ניהלנו את חיינו בחלוקה של 50/50 בין העולם הפיזי ועולם הסייבר.

במהלך המגיפה האחוזים התהפכו משמעותית ל - 90/10. כעת, זה בערך 80/20." עוד ציין, כי מכיוון שכמעט כל מה שאנשים התחילו לצרוך נאלץ לעבור דרך פלטפורמת האינטרנט, חברות רבות העבירו את התשתיות שלהן לענן הרגיש למתקפות סייבר. אפשר להוסיף לכך את העובדה שלתוקפים היה מספיק זמן להיות בבית, ולפתח תוכנות המיועדות לתקיפת התשתית.

"דיברתי על פיגועים מהדור החמישי", אמר שווד. "דיברתי על זה בשלוש -ארבע השנים האחרונות. אבל מאז תחילת 2021 זה הפך למשהו שכבר אינו נדיר ... התוקפים הפכו ליותר מתוחכמים", והוסיף שנפח הפגיעות שלנו הפך להיות גדול בהרבה.

"תחשבו על בנק" ציין, "בעבר אנשים היו צריכים לעבוד שם. עכשיו הם יכולים לעבוד מהבית. תחשבו על אנשים במפעל, זו היתה רשת סגורה, וכעת העולם החיצון יכול לתקוף אותה בזמן שהאנשים מתחזקים אותה מהבית, והספקים מתחזקים אותה מהבית. האתגר שעלינו לפתור כרגע גדול בהרבה משהיה לפני שנתיים. וגם לפני שנתיים האתגר היה לא פשוט". שוויד מציין כי האיומים הופכים לאישיים. "איומים על הביטחון הלאומי שלנו או אספקת המים או אספקת האנרגיה שלנו במקרים רבים דומים מאוד לאיומים על פרטיותנו", אמר.

שירונה פרתם, סמנכ"ל פיתוח ארגוני ואסטרטגיה בחברת Kape Technologies בשליטת איש העסקים טדי שגיא, הביעה חששות דומים. החברה שלה מתמקדת בסיוע לאנשים לשמור על המידע האישי שלהם. בשיחה שנערכה עימה במסגרת הכנס, אמרה פרתם כי לשם ההדגמה לקהל, היא החליטה לאסוף את שמות כל המשתתפים בכנס ואתרי האינטרנט בהם ביקרו ביממה האחרונה.

לאחר שנשמעו קולות מופתעים באולם הסבירה "נכון, אמנם אין לי באמת את המידע הזה", אמרה, "אבל בשלב זה יש לאלפי חברות ברחבי העולם בדיוק את המידע הזה לגבי מי שיושב פה. זו הסיבה שיש לנו יותר מ -6 מיליון לקוחות בתשלום ברחבי העולם, בעיקר בארה"ב ובאירופה שאנו מסייעים להם לנהל את פרטיותם, זהותם הדיגיטלית, מה שיתופי ברשת ומה לא, ואיך לייצר אבטחה דיגיטלית".

פרתם הוסיפה שהתוקפים או מפירי הפרטיות ברשת מחפשים בעיקר מידע אישי, כגון שם ושם משפחה, רקע, פרטי חשבון בנק, אבל גם היכן היית אתמול ומה תחומי העניין שלך. "מידע זה משמש חברות, וגם גורמים מפוקפקים יותר, כדי לטרגט אותך", הוסיפה. לדבריה, מחשב של אדם מותקף בכל 39 שניות. יתר על כן, בעוד שאנשים גולשים בסביבות 50 אתרים ביום, בממוצע 1,000 אתרים אחרים שהם לא ידעו שהם קיימים מכילים גם הם את כל המידע שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"זו בעיה בכמה מישורים. ראשית הדבר המובהק ביותר הוא כמובן גניבת זהות. והיכולת לקחת את שלך ולהעמיד פנים שאתה אתה ולקחת כסף בשמך וכדומה. זה בעצם הופך ליותר ויותר אמיתי מכיוון שהזהות שלנו מקוונת", אמרה. "הבעיה השניה, היא העובדה שיכולים לדעת עליך דברים שאתה לא רוצה שהם ידעו." היא הזכירה סיטואציה שאירעה לפני מספר שנים כאשר Target החלה לפרסם דברים לתינוקת לילדה בת 16 שהבינה שהיא בהריון אך הוריה עדיין לא ידעו. "אנחנו לא יודעים מה חברות אחרות עושות עם הנתונים האלה, אבל הן מסוגלות להשפיע על ההחלטות שלנו, וזה מה שאנו מכנים מיקרו-דחיפה. ברגע שאתה יודע דברים על אנשים, אתה יכול לדחוף אותם להתנהגות ", הסבירה.

ההיבט השלישי, שלדברי פרתם עלול להיות "המפחיד ביותר", הוא שעם מספיק נתונים חברות יכולות לחזות מה אנשים מרגישים ומה הפעולות שהם ינקטו במצבים אלה. "הם יודעים שכאשר אתה עצוב, בנוסף לאכילת גלידה, אתה גם קונה יותר, אז אולי אני אעשה אותך עצוב?", אמרה. "ישנן התנהגויות אחרות שלדעתי הופכות למסוכנות מאוד. Kape Technologies תעזור לאנשים לנהל את זה, ואנו מפתחים כעת יותר ויותר דרכים להחליט מי יידע ומה יידעו עליך", סיכמה.

שירונה פרתם. מרק ישראל סלם, אבשלום ששוני,
שירונה פרתם/מרק ישראל סלם, אבשלום ששוני

יש לומר כי תעשיית הסייבר הישראלית היתה מפותחת וחשובה עוד לפני משבר הקורונה, אלא שהקוביד גרם לה לצמוח עוד יותר. יבגני דיברוב, מייסד שותף ומנכ"ל חברת הסייבר ארמיס, שלקח גם הוא חלק בפאנל הסייבר בכנס, אמר כי ארמיס מגינה כעת על יותר ממיליארד מכשירים מחוברים (IoT) ברחבי העולם, ומשרתת למעלה מ35% מלקוחות Furtune 100. "עלינו על צורך אמיתי, שכן רוב החברות כלל לא מודעות לכל המכשירים המחוברים שלהן - ובטח שלא מגינות עליהן. כשמדובר למשל במכשירים רפואיים בבתי חולים - זה מגיע עד סכנת נפשות, ואנחנו צריכים להיות שם כדי להגן עליהם. בנוסף אנחנו מגינים על מפעלי ייצור, תשתיות קריטיות, ארגונים ועוד".

"ישראל הופכת מאומת סטארט אפ לאומת סקייל-אפ בכל הנוגע לתחום הסייבר" אמר דיברוב. לדבריו, לפני 6-7 שנים החלום של הסטארטאפים היה לשתף פעולה או להימכר לענקית טכנולוגיה. "כעת, החלום הוא לבנות פלטפורמה עסקית של ממש, לא רק תוכנה או מוצר. זה בהחלט מרגש מה שאנחנו רואים כרגע".

יבגני דיברוב. מרק ישראל סלם, אבשלום ששוני,
יבגני דיברוב/מרק ישראל סלם, אבשלום ששוני

רובי ארונשווילי, מנכ"ל CYE אשר נותנת כיסוי רחב ומענה אסטרטגי לצרכי האבטחה של ארגונים מובילים בעולם, אמר כי "ארגונים לא צריכים עוד ספקים של מוצרי אבטחה. השוק היום מאוד מפולח ומעמיד את הלקוחות במצב קשה של עבודה מול עשרות ספקים שונים. הגישה של "איחוד יכולות" היא זו שהתעשייה הולכת אליה. זה מדהים לראות כיצד התעשייה התפתחה והתקדמה וחלק מזה בזכות ההשקעות הרבות שזורמות לעולם הסייבר".

רובי ארונשווילי. מרק ישראל סלם, אבשלום ששוני,
רובי ארונשווילי/מרק ישראל סלם, אבשלום ששוני
  • עוד באותו נושא:
  • סיביר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully