וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

EcoCann: האפליקציה שעושה סדר למשתמשי קנאביס רפואי

עודכן לאחרונה: 25.10.2021 / 14:45

האינטרנט נתן לרבים גישה למידע רפואי ולקהילות שבהן ניתן לקבל תשובות. אולם, לקהילת משתמשי הקנאביס הרפואי ומבקשי הרישיון צרכים מיוחדים, שאפליקציית וקהילת EcoCann מנסה לענות עליהם

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

אחת הגדולות של האינטרנט היא הנגישות למידע בקצה האצבעות. לא תמיד כולו ממקור מוסמך, ורופאים באופן כללי לא ממליצים על אבחון עצמי - אבל היופי שבעידן הנוכחי וכל אחד חווה את זה פעם, היכולת להשיג מידע רפואי מוסמך על סימפטום או אפילו להתייעץ עם רופא בפורום הפכה לקלה מאי פעם.

קהילה ספציפית שיש לה הרבה תהיות ושאלות, היא קהילת משתמשי הקנאביס הרפואי. בישראל ישנם למעלה מ100 אלף בעלי רישיון לשימוש בקנאביס רפואי, וזוהי קהילה עם צרכים ספציפיים מאוד. לשם כך קמה אפליקציית EcoCann, שגם מספקת מידע מוסמך למי שנמצא בתהליך לקבלת רישיון לקנאביס רפואי, מעוניין לקבל או כבר מחזיק ברישיון וזקוק לעצה איך להתאים את המינון עבור המקרה הרפואי האישי שלו או שלה. EcoCann גם מהווה מקום מפגש למשתמשים, מגדלים, רופאים ומטפלים, ועושה סדר בתחום שהוא יחסית פרוץ, וסובל לעתים מסטיגמה בעייתית.

בישראל, לטוב ולרע, נושא הקנאביס הרפואי מוסדר ברובו על ידי היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות, או יק"ר בקיצור, שהיא זו שמנפיקה את מרבית הרישיונות, וגם אחראית על המגדלים, המשווקים והפיקוח. מנכ"ל EcoCann, מר עמיחי גרוס, אומר לוואלה! כי "יש צמיחה אדירה בכמות הרישיונות שהונפקו בשנת 2021, וכך גם כמות מאוד גדולה של משתמשים. היצרנים המקומיים מנסים לספק את הצורך ויש גם ייבוא לישראל".

EcoCann. צילום מסך,
מקום מפגש למשתמשים, מגדלים, רופאים ומטפלים/צילום מסך

"יש המון אנשים שמתייחסים לקנאביס כמשהו שצורכים לפנאי, אבל הוא מונפק מסיבות רפואיות. ההתוויות מוגדרות על ידי נוהל של היחידה, שמגדיר רשימה סגורה של סיבות - אפילפסיה למשל, אפשר, אבל אסטמה לדוגמא, לא. במקרה של נפגעי פוסט טראומה למשל, צריך להראות שטיפולים אחרים לא עזרו במשך שנה, ורק אז ינפיקו לך (כמובן בליווי עדות של פסיכיאטר מטפל)", הוא מסביר. "הבעיה שאין למי לפנות, וצריך לקבל תשובות מגורמים מוסמכים".

כאן נכנסת לתמונה EcoCann. האפליקציה מאיישת רופאים ב-"חדרי טיפול" וירטואליים, שעונים על שאלות של משתמשי קנאביס רפואי או מי שנמצא בתהליך, כמו איך לבחור את המינון הנכון והמתאים? למה צריך לצפות בעת השימוש? איך מקבלים רישיון ועוד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
EcoCann. EcoCann,
"חדרי טיפול" וירטואליים/EcoCann

בדומה לענפי רפואה אחרים, כמו למשל כאב, גם בשימוש בקנאביס רפואי יש מגוון גישות טיפול, ובעלי מקצוע שונים - ממטפלים, דרך אחיות, רוקחים ועד רופאים, כש-EcoCann מהווה מוקד ידע מקצועי עבור מטופלים, שיכולים גם להתייעץ ולשאול שאלות ולבחור את הגישה המתאימה להם. חשוב לציין שכרגע, רק רופאים ובעלי מקצוע אחרים מוגדרים באפליקציה כ-"מומחים", ואילו כל השאר מוגדרים כמשתמשים. השימוש באפליקציה הוא אנונימי, אבל השאלות עוברות סינון, כדי למנוע מצב שבו האפליקציה מנוצלת לרעה.

EcoCann, שהיא חלק מקבוצת מדיקיין, מן הסתם לא הוקמה כמוסד צדקה. החברה פועלת לא רק בישראל, אלא גם בצפון אמריקה - שם שוק הקנאביס מוגדר גם לשימושי פנאי ושיפור חיים. כך למשל, בקנדה, אפשר לקנות מוצרי CBD מהמדף, בשעה שבישראל מדובר במוצרים מפוקחים.

EcoCann. EcoCann,
אפליקציית EcoCann/EcoCann

המודל העסקי של החברה, מבוסס על מכירת שטחי פרסום, רק בפורומים מסויימים ובקבוצות הלא קריטיות באפליקציה, לצד יצירה של עמודים עסקיים למפיצים (דיספנסרים) בצפון אמריקה שיוכלו ליצור קשר עם לקוחות באפליקציה. עמיחי גרוס מציין כי בארצות הברית ובקנדה חסרה מעטפת שכזו לעוסקים בתחום, וזה חלל שהחברה רוצה למלא.

בנוסף, החברה מתכננת לפעול בתחום המחקר, כחלק מפלטפורמת Belong Life, שהיא פלטפורמה טכנולוגית המפעילה רשתות חברתיות בתחום הרפאי המבוססות על ניתוח באמצעות בינה מלאכותית להוצאת תובנות מתקדמות. השיחות באפליקציה מנותחות אחרי התממה של המידע (כך שלא ניתן לזהותו), ומחולקות לפי תחומי עניין, וזה משהו שהוא בעל ערך לחברות בתחום הקנאביס, חברות תרופות ועוד.

"המטרה שלנו היא להיות פלטפורמה גלובלית למשתמשי קנאביס", מסכם מנכ"ל EcoCann. להורדת האפליקציה לחצו כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • קנאביס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully