וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם נחתם: חברה ישראלית תפיק חמצן מאדמת הירח

עודכן לאחרונה: 18.10.2021 / 10:41

הסטארט-אפ הישראלי, הנתמך על ידי סוכנות החלל הישראלית ורשות החדשנות, חתם על הסכם שיתוף פעולה טכנולוגי עם גרמניה. מנכ"ל החברה: "המפתח להתפתחות אנושית מחוץ לכדור הארץ ולהפחתה דרמטית בעלויות חקר החלל"

הדמיית הפקת חמצן ומתכת על הירח. הליוס,
הדמית הפקת חמצן ומתכת על הירח/הליוס

החברה הישראלית הליוס (Helios) הודיעה היום (שני) כי חתמה על הסכם עם חברת OHB הגרמנית לעריכת ניסוי ביצור חמצן על אדמת הירח. הליוס, הפועלת בתמיכת סוכנות החלל הישראלית ורשות החדשנות, מפתחת טכנולוגיה לייצור של חמצן ומתכת מחול הירח כדי להתגבר על אחד האתגרים המשמעותיים בקיום מושבות עתידיות מחוץ לכדור הארץ.

החללית של OHB נבנית יחד עם התעשייה האווירית בישראל על בסיס הניסיון שנרכש בפרויקט בראשית ומתוכננת לבצע שורה של ניסיונות והטסת מטענים יחודיים לירח עבור סוכנות החלל האירופאית, חברות באירופה וברחבי העולם.

"החמצן הוא אחד המרכיבים המשמעותיים והכבדים בטיסה לחלל, מעל ל-60% ממשקל הרקטות בעת השיגור", אומר יונתן גייפמן, מנכ"ל הליוס. "חללית לירח צפויה לצרוך מאות טונות של חמצן לבעירת מנועי הטילים ולשימוש האנושי של האסטרונאוטים".

יונתן גייפמן (מימין) באירוע החתימה עם ד״ר טימו שטפלר. הליוס,
יונתן גייפמן (מימין) באירוע החתימה עם ד״ר טימו שטפלר/הליוס

"קרוב למחצית ממסת הקרקע בירח עשויה מחמצן שאפשר להפיק אותו במקום ללא צורך בהטסתו מכדור הארץ וכך להוזיל משמעותית את עלויות ההטסה בעתיד ולצמצם את התלות במשלוח חומרי גלם מכדור הארץ. הצלחה ביצור חמצן על הירח היא המפתח להתפתחות אנושית מחוץ לכדור הארץ ולהפחתה דרמטית בעלויות חקר החלל", הוסיף גייפמן.

יצור החומרים נעשה בתהליך של אלקטרוליזה אשר מפרקת את המינרלים והתחמוצות המרכיבים את החול לחמצן ברזל וסיליקון. לטכנולוגיה של הליוס, אותה היא מפתחת במעבדותיה בישראל, יישומים רבים גם על פני כדור הארץ ביצור ברזל וסיליקון בתהליך ידידותי לסביבה היכול להפחית מעל 10% מכלל פליטות גזי החממה בעולם.

"הקמת בסיס קבוע על הירח דורשת שיתופי פעולה בינלאומיים רחבים," אומר תא"ל (מיל.) אורי אורון, מנכ"ל סוכנות החלל הישראלית. "חברת הליוס היא דוגמה לחברה שתהפוך לשחקן עולמי מרכזי במאמצים לחזור לירח. אנו מברכים על שיתוף הפעולה המשולש בין שתי החברות יחד עם התעשייה האווירית שמבטא את הקשרים הטכנולוגיים החזקים בין ישראל וגרמניה ואת היכולת של שיתופי פעולה חוצי גבולות להביא לפריצות דרך מדעיות".

כמו כן, הליוס חתמה בחודש יולי האחרון על הסכם ישראלי-יפני דומה אחר ותשתלב במשימה לירח של חברת iSpace היפנית. החברה צפויה לשגר את המשימה הראשונה לירח על גבי רקטת פלקון 9 של ספייס איקס בסוף 2023.

  • עוד באותו נושא:
  • הירח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully